شناسهٔ خبر: 37877693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

به نمایندگان موافق «FATF» گفتند شما قاتلان سردار سلیمانی هستید/ کنار زدن افراد قوی از مجلس، ظلم به دموکراسی و آینده کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شنیدیم به نمایندگانی که «FATF» را در مجلس به تصویب رساندند گفتند که شما قاتلان سردار سلیمانی هستید، زیرا به تصویب «FATF» رأی دادید؛ توجه داشته باشید در چنین شرایطی که مسائلی از این دست مطرح می‌شود، نمی‌توان تصمیم مصلحتی گرفت.

صاحب‌خبر -

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برداشتن گام پنجم تعهدات برجامی از سوی ایران و وضعیت کشورهای اروپایی گفت: زمانی مطرح کردم اگر ترامپ سیاست خشنش را علیه ایران شکل دهد بخصوص با تشدید تحریم‌ها روزی می‌رسد که در ایران فقط مجبور است با نظامیان صحبت کند و حمله به پایگاه عین‌الاسد تحقیرآمیزترین چالش آمریکا بعداز جنگ سرد بود.

وی ادامه داد: امروز هم توصیه‌ام به کشورهای اروپایی این است اگر ظرفیت دیپلماسی را از بین ببرند روزی خواهد رسید که آن‌ها در تهران با نظامیان صحبت کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتما به یاد دارید در سال ۲۰۰۱ هنگامی که آمریکا به افغانستان لشکرکشی کرد به خاطر شرایطی که در منطقه وجود داشت ایران پروژه موشکی شهاب ۴ را به حالت تعلیق درآورد؛ این نشان می‌دهد ما در موقعیت‌های حساس حسن نیت خود را ثابت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با این وجود اروپایی‌ها به خون ایرانیان تشنه‌اند و حتی حاضر نیستند یک مفری برای واردات دارو به ایران باز کنند بنابراین آنان شایسته نیستند در حل مسائل امنیتی مؤلفه‌های آن‌ها را در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه من به اروپایی‌ها این است که از ظرفیت‌های برجام برای پایان دادن به تحریم‌ها استفاده کنند تا روزی مجبور نباشند با نظامیان در ایران درباره حد و سطح تولید موشک‌های ایرانی صحبت کنند.

وی با بیان این‌که در گام پنجم حد و سطح تولیدات هسته‌ای ایران برداشته شد که مربوط به آمریکا بود، عنوان کرد: اگر اروپایی‌ها واقعا زودتر کاری کنند آن موقع شاید نامحدود بودن حد و سطح تولیدات هسته‌ای ایران برداشته شود.

فلاحت پیشه درباره سرنوشت «FATF» در پی اتفاقاتی که برای کشور چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح جهانی رخ داده است، گفت: «FATF» یک بحث جدا از اتفاقات رخ داده است، زیرا یک تصمیم در سیاست خارجی است که دامنه خودش را دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «FATF» در خصوص مبادلات بانکی و مالی آثارش مشخص است و ما منتظریم تصمیم‌گیران باتوجه به آگاهی‌هایی که دارند یک تصمیم مصلحتی بگیرند.

وی در تشریح تصمیم مصلحتی بیان کرد: تصمیمات مصلحتی کاربردی‌ترین و عملگرایانه‌ترین تصمیم‌ها در دنیا هستند که اثر مستقیم بر منافع ملی دارند. تحولاتی که در حوزه‌هایی سیاسی رخ داده مشخص است و چالشی که با آمریکا داریم در حوزه نظامی است و «FATF» یک موضوع دیگری است اما بسیاری از افراد سعی می‌کنند این موارد را به یکدیگر ربط دهند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب ادامه داد: حتی شنیدیم به نمایندگانی که «FATF» را در مجلس به تصویب رساندند گفتند که شما قاتلان سردار سلیمانی هستید، زیرا به تصویب «FATF» رأی دادید؛ توجه داشته باشید در چنین شرایطی که مسائلی از این دست مطرح می‌شود، نمی‌توان تصمیم مصلحتی گرفت.

وی ادامه داد: عقلای قوم در مجمع تشخیص جمع شده‌اند و بر اساس منافع ملی هم رأی خواهند داد، معتقدم مسائل و مصلحت کشور نباید فدای تفکرات سیاسی شود.

فلاحت‌پیشه درباره این‌که می‌گویند مجلس یازدهم باید پیرو سردار سلیمانی و دیدگاه‌های آن باشد بنابراین افرادی وارد آن شوند که به این دیدگاه اعتقاد دارند، گفت: مگر در مجلس دهم خون سردار سلیمانی پایمال شده است که چنین چیزی را مطرح می‌کنند؟ همین مجلس به طرح سه فوریتی رأی داد که درباره اقدامات متقابل آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تاکید کرد: بیشترین بودجه را ما به پروژه‌های موشکی سپاه اختصاص دادیم و یا پنج درصد منابع عمومی بودجه را برای تقویت بنیه دفاعی تصویب کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که به دنبال تضعیف مجلس هستند هر دفعه بهانه‌ای به دست می‌آورند؛ درصورتی که نمی‌دانند تضعیف پارلمان تضعیف کشور است. اعتقادم بر این است فرستادن افراد ضعیف به مجلس و کنار زدن افراد قوی ظلم به دموکراسی و آینده کشور است.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیران بر اساس واقعیت‌های موجود عمل و حقیقت را فدای یکسری نتایج که به دنبال آن هستند، نکنند.

نظر شما