شناسهٔ خبر: 37877388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کنایه‌های یک نماینده به مخالفان ظریف با ادعاهای حسن عباسی | آمار روزنامه ایران از تجمع کنندگان علیه ظریف

موج‌سواری انتخاباتی به بهانه گفت‌وگوی ظریف با مجله اشپیگل روز گذشته علاوه بر برخی رسانه‌های مخالف دولت، در صحن علنی مجلس هم ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، دیروز تعدادی از نمایندگان اصولگرای منتقد یا مخالف دولت در نطق‌ها یا تذکرات خود وزیر خارجه را آماج حملات و توهین‌های خود کردند. از جمله محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان در مجلس که سخنان ظریف را «سخیف» خواند و از هیأت رئیسه خواست تا استیضاح ظریف را در دستور کار قرار دهد.

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید اما در تذکری شفاهی با انتقاد از این جوسازی‌ها گفت: برخی در داخل کشور برای  افزایش تنش در روابط داخلی و خارجی، انصاف و عدالت را به همگان یادآوری می‌کنیم به راستی چه کسانی فرصت پدید آمده در پی شهادت سپهبد سلیمانی را به کام مردم تلخ و آن را به تهدید تبدیل کردند.

نماینده تهران افزود: آیا آقای ظریف به هواپیمای مسافری شلیک کرد، آیا آقای ظریف اصلاح‌طلبان را به تکه تکه شدن در خیابان تهدید کرد، آیا آقای ظریف خون شهدا را به عنوان وجه‌المعامله با غربی‌ها در رسانه‌ها معرفی کرد و به عزیزان سپاه جسارت کرد.

مازنی با بیان اینکه قدری انصاف داشته باشیم، افزود آیا جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت حداکثری اهل مذاکره و گفت‌وگو نیست، آیا مجلس و دولت در کنار محافظت نظامی از راه‌های دیپلماسی تلاش نمی‌کنند.

دیروز همچنین حدود ۱۰۰ نفر از مخالفان ظریف بدون کسب مجوز در مقابل وزارت خارجه اعتراض کردند.

نظر شما