شناسهٔ خبر: 37877032 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قرارگاه دانشجویی قدس به منظور پیگیری راهبرد کلان اخراج امریکا از منطقه تأسیس شده و کسب فناوری‌های نوین را از اقدامات اساسی خود اعلام کرده است

سپاه قدس دانشجویی، حرکت در مرز علم

روزنامه جوان

به همت اعضای ارشد بسیج دانشجویی کشور، هسته‌های جهاد مقاومت شهید قاسم سلیمانی در قالب قرارگاه دانشجویی قدس در نخستین روز بهمن ماه شکل گرفت.

صاحب‌خبر -
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: هدف اصلی قرارگاه دانشجویی قدس ضربه‌های علمی و تکنولوژیک به منافع امریکا و اسرائیل بیان شده است. این هسته‌ها در زمینه‌های تخصصی نظامی، فنی، اقتصادی و حقوقی و با رویکرد مسئله‌محوری فعالیت می‌کنند. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در هسته جهاد و مقاومت شهید سلیمانی ثبت‌نام کنند تا در مراحل بعد آموزش‌های تخصصی را فرا بگیرند و با توجه به مهارتشان در کمیته‌های تخصصی از آن‌ها استفاده شود.

از بدر و خیبر تا انصار
هسته‌های جهاد و مقاومت زیرمجموعه‌های قابل توجهی را شامل می‌شود. هسته‌های بدر متشکل از ورودی‌های تازه‌کار دانشگاه‌ها، هسته‌های خیبر متشکل از افراد آموزش‌دیده در زمینه حقوقی، سیاسی و فضای سایبری و هسته‌های قادر هم شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی و اقتصاد می‌شوند. هسته‌های انصار هم از ادوار جنبش دانشجویی و هسته‌های احرار هم از دانشجویان غیرایرانی و خارجی تشکیل شده است.
درواقع تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس برای این است که دانشجویان بتوانند سهم خود را در انتقام سخت به‌خوبی ایفا کنند.

قرارگاه در اتاق سفیر
کنفرانس خبری اعلام تشکیل قرارگاه دانشجویی قدس و مقر این قرارگاه در اتاق سفیر سابق امریکا در لانه جاسوسی سابق انتخاب شد که خود حاوی پیام مهمی است. این مراسم با حضور مسئولان بسیج دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد.
هسته علم و فناوری‌های نوین در قرارگاه دانشجویی قدس هم با محوریت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. در این راستا نشست تخصصی گام دوم انقلاب و توسعه فناوری با هدف تقویت قرارگاه به‌زودی در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.
ضمن اینکه قرارگاه دانشجویی قدس از همه دانشجویان انقلابی و ضدامپریالیست در سراسر جهان برای همکاری در رسیدن به این هدف مقدس یعنی «کندن ریشه امریکا از منطقه» دعوت به همکاری کرده است.

کارگروه‌هایی با برنامه‌های خاص
در قسمتی از بیانیه اعلام موجودیت این قرارگاه هم آمده که «باید قبول کرد که حضور امریکا در منطقه فقط به معنای سلطه میلیتاریستی و حضور نظامی آن‌ها نیست و وقتی از اخراج امریکا سخن می‌گوییم یعنی از اخراج فکر و فرهنگ و اقتصاد و هر آنچه رنگ و بوی امپریالیسم امریکایی دارد، حرف می‌زنیم. اگر امریکا هیچ نیروی نظامی در خاورمیانه نداشته باشد، اما فرهنگ و اقتصادش حاکم بر منطقه باشد، می‌توان گفت هنوز فتحی حاصل نشده.»

علیرضا رحیمیان مسئول دانشجویی دانشگاه امام صادق در مراسم اعلام موجودیت این قرارگاه با بیان اینکه در این قرارگاه کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده و هرکدام برنامه‌های خاص خود را برای رسیدن به هدف اصلی پیگیری می‌کنند، گفت: «با همکاری فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مقرر شد که در راستای انتقام سخت و اخراج امریکا از منطقه به طور کامل یک قرارگاه به صورت متمرکز تشکیل شود که به همین منظور قرارگاه دانشجویی قدس شکل گرفت. یکی از اهداف کلی ما ایجاد همبستگی دانشجویان جهان اسلام برای اخراج امریکا از منطقه و مبارزه با توطئه‌های مستکبران است.»

پیوند دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام
سجاد فخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما هم در این نشست گفت: «رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که امریکا باید از منطقه خارج شود و ایران از لحاظ اقتصادی تقویت شود و در این راستا جنبش دانشجویی باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.»

مسئول بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری با بیان اینکه در مسائل فرهنگی، قرارگاه دانشجویی قدس را تقویت خواهیم کرد، اظهار کرد: «ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات اصلی ما در قرارگاه دانشجویی قدس است.»
پژمان حسنی با اشاره به ظرفیت بزرگی که در دانشگاه‌های ایران در حوزه دانشجویان بین‌الملل وجود دارد، گفت: «امیدواریم با پیوند دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام شاهد اخراج امریکا از منطقه به‌زودی باشیم.»

اندیشکده پیشران هسته‌ای
علی مظفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هم در ادامه نشست گفت: «هسته علم و فناوری‌های نوین در قرارگاه دانشجویی قدس با محوریت واحد علوم و تحقیقات تشکیل شده است و در این راستا نشست تخصصی گام انقلاب و توسعه فناوری با هدف تقویت قرارگاه در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.»
مظفری با اشاره به راه‌اندازی اندیشکده پیشران هسته‌ای با نام حاج قاسم سلیمانی، گفت: «این اندیشکده توسط واحد علوم و تحقیقات تأسیس و رونمایی خواهد شد که در راستای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل می‌شود.»

اجلاسیه منطقه‌ای در راه است
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی هم در ادامه گفت: «نتیجه و خروجی قرارگاه دانشجویی قدس، در هسته‌ها و قالب کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی از ظرفیت بسیاری برخوردار هستند، در همین راستا باید در انتقام سخت و خروج امریکا از منطقه از این ظرفیت استفاده شود. دانشجویان جهان اسلام می‌خواهند بدانند که سهم آنان از شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت گرفتن از امریکا چیست.»
مهدی هاشم‌زاده گفت: «مقر اصلی قرارگاه قدس دانشجویی در اتاق سفیر سابق امریکا در لانه جاسوسی است و پیام آن این است که به امید خدا جلسات بعدی قرارگاه دانشجویی قدس در پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه و با حضور دانشجویان بین‌الملل برگزار شود.»

او همچنین از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای قرارگاه دانشجویی قدس در ماه‌های آتی با حضور دانشجویان جهان اسلام خبر داد و گفت: «قرارگاه دانشجویی قدس متشکل از کارگروه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی و فرهنگی است که خروجی فعالیت این کارگروه‌ها در قالب تیم‌های تخصصی در اجلاسیه منطقه‌ای فعالیت می‌کنند.»
اکنون با راه‌اندازی این قرارگاه، دانشجویان بسیجی امیدوارند بتوانند زمینه وحدت و همبستگی دانشجویان جهان اسلام که نهایتاً باید منجر به اخراج امریکا از منطقه شود را فراهم کنند.

نظر شما