شناسهٔ خبر: 37876793 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دنیای خودرو

معرفی ابرکراس‌اوور شرکت لافیت

شرکت لافیت با ساخت یک ابرخودرو توجه علاقه مندان مسابقات رالی را به خود جلب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ماشین های شاسی بلند زمان زيادي است که در جهان وجود دارند، و حالا با وجود عنوان هایی مثل Lamborghini Urus و Mercedes AMG GLE 63 S با قدرت اسب بخار فوق الهاده، دست علاقه مندان این دسته از ماشین ها بسیار باز است. اکنون شرکت لافیت یک خودرو جدید به این لیست اضافه نموده که برای مسابقات و آف رود بسیار مناسب است.

گفتنی است این خودرو که Laffite G- Tec X- Road نام دارد، کاملا شاسی بلند به حساب نمی آید به دلیل آن که در بین این محصولات بسیار کوچک است. در داخل این خودرو خبری از ردیف سوم و یا حتی دوم صندلی نیست. همچنين خبری از داشبورد گسترده، کنسول دارای جا لیوانی و صفحه نمایش های بزرگ هم نیست. این محصول نسبت به ماشین های شاسی بلند بسیار سبک است و تنها ۲۸۶۶ پوند وزن دارد. این تقریباً نصف وزن ديگر ماشین های شاسی بلند است. در واقع ماشین شرکت لافیت یک شاسی بلند نیست. عنوان Laffite G- tec X- Road تنها یک ابرخودرو با دو صندلی است که آف رود و مسابقات را به جاده های شهری ترجیح داده است. گفتنی است که این خودرو کاملاً مناسب مسابقات رالی ساخته شده است.

قدرت این ابرخودرو

لازم به ذکر است که هیچ ابرقهرمانی وجود ندارد که قدرت زیادی نداشته باشد. به همین خاطر X- Road در قسمت جلویی یک موتور LS3 V8 کوربیوم- مولیبدیوم از جنس فولاد قرار داده است که میتواند از ۴۷۰ تا ۷۲۰ اسب بخار را پردازش کند. این خودرو با گیربکس پنج دنده ای اتوماتیک برخوردار است و نهایت سرعت آن ۱۴۳ مایل بر ساعت است. اگر این سرعت برای شما کم بنظر می آید به یاد داشته باشید که این خودرو یک محصول سنگین محسوب می شود که چرخ های بسیار بزرگ و قدرتمندی را حمل می کند.

ابرکراس‌اوور شرکت لافیت,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

درصورتی که طراحی این خودرو بنظر شما آشنا می آید به این خاطر است که شرکت لافیت در سال ۲۰۱۵ در حال ساخت خودرویی با عنوان Sand Racer بود که به تعویق افتاد. گفتنی است که مدیرعامل حال حاضر شرکت لافیت، آن هنگام مسئول پروژه این خودرو بود. در نتیجه بعد از مدتی تصمیم گرفت تا این خودرو را دوباره زنده کند. حالا انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۲۰ مراحل تکمیلی ساخت این خودرو انجام شود.

ابرکراس‌اوور شرکت لافیت,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو
ابرکراس‌اوور شرکت لافیت,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

نظر شما