شناسهٔ خبر: 37876713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

توییت انصاف | واکنش‌ها به اظهارات روحانی درباره انتخابات

صاحب‌خبر -

«‏بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی‌ست که انتخابات، تشریفات شود. جای دیگری انتصاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رأی بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.
‎#انتخابات_تشریفاتی»

این توییت رییس‌جمهور روحانی و اظهارات او در جمع استانداران و‌ فرمانداران در خصوص انتخابات مجلس و‌ هم‌چنین خودداری صداوسیما از پخش سخنان روحانی واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

رضا هونجانی: ‏بهتر بود این متن طی یک نامه رسمی به شورای نگهبان و استعفا به مجلس ارسال می‌گردید و به مردم رونوشت می‌شد.
جناب رئیس جمهور؛ شترسواری دولا دولا نمی‌شود.

حبیب ازغدی: ‏آیا حرف زدن، هر گره‌ای را باز می‌کند؟ خیر ضرورتی در کار نیست که باز ‌کند اما ممکن است از کور شدن برخی گره‌ها جلوگیری کند.
باور به همین امکان منجر می‌شود که بپرسم آخرین باری که دولت و شورای نگهبان با یکدیگر دیدار کردند، کی بود؟
می‌شود ابتدا به گفت‌وگوی غیرعلنی و سپس علنی فکر کرد.

علی شکوری‌راد: ‏از آقای ‎#علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما می‌خواهم که سخنرانی امروز رئیس‌جمهور را در همایش استانداران و فرمانداران بطور کامل پخش کند. معنا ندارد که کسی در حد وی تصمیم بگیرد که سخنان رئیس‌جمهور کشور را سانسور کند و مانع شنیده شدن حرف ایشان از سوی مردم بشود.
‎#انتخابات_آزاد_رقابتی

کبری آسوپار: ‏بیایید به مردم بگوییم روحانی ضدانقلاب نیست؛ بگوییم این دولت، دولت بختیار نیست؛ بگوییم‌ روحانی دروغگو نیست. بگوییم او سالم است و عقلش زائل نشده است.
توهین کردم؟ نه؛ فقط به همان سبکی نوشتم که خود روحانی امروز گفت: “بیایید به مردم بگوییم نظام ما، نظام کمونیستی نیست، نظام شاه نیست.” /‏وقتی روحانی می‌گوید انتخابات باید الکترونیک باشد و در شمارش آرا “یکی می‌خواند و یکی علامت می‌زند و معلوم نیست آن، چه چیزی را می‌خواند و این کجا را علامت می‌زند.” با خودم می‌گویم یعنی وزارت کشورِ روحانی در این سال‌ها چطور آرای ما را شمرده که او اینگونه در عموم خودزنی می‌کند؟!

علی مجتهدزاده: ‏به موجب اصل ۱۱۳ ‎#قانون_اساسی مسئوليت اجرای قانون اساسی بعهده ‎#رئيس_جمهور است و سخنان دلنشين امروز ايشان در خصوص ‎#انتخابات نه در راستای اجرای وظيفه بلکه به نوعی روضه خواندن است دوصد گفته چون نيم کردار نيست

علیرضا معزی: رییس جمهور در حال سخنرانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور است و صداوسیما از پخش زنده امنتاع میکند تماس با مدیران صداو سیما بی جواباست و کسی پاسخگو نیست/‏هراس پهلوانانِ گودهای خالی، از ‎#رقابت و ‎#مشارکت_حداکثری کاملا قابل درک است آنانکه که سال‌هاست شب‌ها با رویای ریاست به خواب می‌روند؛ اما واهمه‌ی ‎#صداوسیما از فراخوان رییس‌جمهور قابل درک نیست؛ سازمانی که وظیفه‌اش زمینه‌سازی برای اقتدار نظام و مشارکت شهروندان است.

امیرحسین مصلی: ‏اخبار ۲۰:۳۰ توی یه گزارش علیه حسن روحانی میگه هر کی توی توییتر هشتگ ‎#رای_نمی_دهم زده از توی آلبانی بوده و جزو مجاهدین خلقه!
بعد سلامی از مردم گزارش گرفته و میپرسه چرا یه عده نمیخوان رای بدن؟ مردم هم میگن چون انتخابامون بد بوده! ولی به عشق آقا باز رای میدیم!
‎#انتخابات_تشریفاتی

سیدمحمود رضوی: ‏بزرگترین خطر ۸سال یکبار حاکمیت ملی دولت هایی بودند که در۲سال آخر خود کار نمیکنند و با چانه میخواهند ادامه دهند، ‎#دولت_تشریفات هم که مفلوک ترین دولت جمهوری اسلامی است و ۱سال میشود مرده وصرفا حیات نباتی دارد
تقابل دولت بی کارنامه با حاکمیت فرار به جلو برای عدم پاسخگوئی به مردم است!/‏وقتی رئیس ‎#دولت_تشریفات انتخابات را زیر سوال میبرد،از نماینده ی عضو لیست ‎#حامیان_دولت [محمود صادقی] توقعی غیر از نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نیست.
جناب آقای دکتر کدخدایی برای دفاع از حیثیت نظام باید به صورت فوری،ضمن شکایت از ایشان خواسته شود ادعای خود را اثبات کنند.

سیاوش خوشدل: ‏توقّع دارند نهادها و عملکردها و اشخاص محبوبشان همیشه «روی» سؤال باشند.
زیر سؤال بروند بد می‌شود. چون جوابی برای آن سؤال ندارند، جز «روی» زیاد.

علیرضا خامسیان: ‏اصلاح طلبان در این چند سال حسابی برای روحانی سنگ تمام گذاشتند حالا نوبت روحانی است که قدمی برای حامیان خود بردارد .مواضع اخیر او درباره انتخابات در همین راستاست.این مواضع اصولی و قانونی جای تقدیر دارد.

حمید رسایی: ‏‎#انتخابات_تشریفاتی آن وقت محقق شد که فردی مظنون به قتل یک عضو خانواده‌اش، با ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس، با مدرک دکتری که حاصل سرقت علمی است، با شائبه قوی تابعیت دوم داشتن، ‎#تایید_صلاحیت می‌شود.

بهروز: آقای کدخدایی ‏‎هم ایشون[رسایی] مورد تایید شماست و هم متهم .
اگر صلاح دونستید ملت بیگناه را در جریان بذارید حقیقت چیست؟
اگر رسایی دروغ میگوید و تهمت میزند چرا صلاحیتش برای مجلس تایید شده؟
اگر راست میگوید پس دستگاه عریض وطویل شورای نگهبان چرا صلاحیت روحانی رو تایید کرده؟

محمد منظرپور: ‏دفاع از حق انتخاب مردم توسط آقای دکتر روحانی خصوصا در این مقطع حساس و بحرانی، اقدامی شجاعانه و در خور حمایت، اما متاسفانه محکوم به شکست است. باز ایستادن بر حق حتی با علم به شکست کار مردان و زنان بزرگ است. درود به شرف آقای رئیس جمهور، هرچند که فرجامی چون آلنده در انتظار اوست.

داوود حشمتی: ‏‎#روحانی گفته: می‌خواهم از تمام ملت ایران خواهش کنم؛ برویم پای صندوق رای، ولو اینکه گله داشته باشید؛ نباید با صندوق رای قهر کرد
اساسا نام‌گذاری قهرغلط است. انتخابات یک کنش دوسویه است. انتظارات مردم نه درحداکثر، بلکه وقتی حداقل آن برآورده نشود، بودن با نبودن برای مردم بی‌اهمیت است.

حیران: ‏‏حرفای قشنگ امروز رو کی گفت؟ مجری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی./ آقای روحانی شما فقط حرفش رو می‌زنید. این کاره نیستید. پس بیخیال.

سمیه عبداللهی: ‏كاش بهمن امسال بيشتر ازسي روز بود؛
فردا هشتم است و تا انتخابات بيست و چهار روز مانده
عجيب وقت كم است!!
ما گم شده ايم!
كميم!
حيرانيم!
قهريم!!
انتخابات روز آشتي مگر نبود؟!
كاش اين بهمن به اندازه يك فصل طول ميكشيد!!
و دستها و دلها دوباره پيوند ميخوردند!!
براي بلند شدن،فرصت كم است!

مهدی محمدی: ‏اینطور که امروز آقای روحانی درباره رد صلاحیت ها مرثیه خوانده، یعنی طرفداران دولت هیچ لیستی برای انتخابات نخواهند داشت در حالی که می دانیم قطعا لیست می دهند. نمی شود در خفا لیست ببندید، پشت میکروفون بگویید انتخاباتی در کار نیست! مردم می فهمند و برای همین می گویند دروغگویید!

حجت مرتجی: ‏‎#روحانی در سخنرانی امروز خود درباره لوایح ‎#FATF سوالی مطرح کرد که نشان داد صدای روحانی درآمده است و باید پاسخ داده شود:
” نمی شود لایحه دولت و مصوبه ‎#مجلس بین زمین و آسمان بماند و روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شود، چه کسی در این کشور تصمیم گیر است”؟

محمد نصوحی:‏ روحانی امروز ۲شبهه ۳اتهام ۱توهین ۳دروغ ۳تحریف واقعیت داشت و رکورد جدید زد!
طرح شبهات تکراری درباره رفراندوم و سلامت انتخابات
اتهام زنی به شورای نگهبان و تشکیک در سلامت انتخابات
دروغ درباره شرایط اقتصادی
تحریف واقعیات سال ۹۶
و..
البته اینکه دامادشو تایید صلاحیت نکردن بی تاثیر نیس!

مرتضی گل‌پور: ‏بقول میرحسین، نقشه مار میکشند و میگن مردم، این ماره
حالا شورای نگهبان و دوستاشون، خودشون چیزی میگن و بعد روی گفته خودشون تحلیل میدن
شما اگه مدافع جمهوری اسلامی هستی، باید از شورای نگهبان بپرسی اون نماینده ها کدوم دادگاه محکوم شدند،نه اینکه به نماینده ها بگی سند بیارید مفسد نیستید

حسین درخشان: ‏اینا [توییت روحانی] حرفهایی که تلویزیون نگذاشته کسی بشنوه…/‏اون دستی که رییس جمهور روی زانوی رییس خانه ملت گذاشت و بلند شد داره خیلی معنی‌دار میشه…

آدم:‏ واقعا چرا روحانی توی بیو اکانتش نمی‌نویسه «براندازم»؟
داری کیو گول می‌زنی حسن جون؟ ما که با هم تعارف نداریم داداش، راحت باش عزیزم دیگه همه می‌دونیم براندازی

میلاد علوی: ‏یکبار نوشت، صدبار بخوانید؛
‎#انتخابات_تشریفاتی

قاسم یکله: ‏آدم به شک میفته🤔
اگر محتوی و مضمون توییت رو دقت کنید احتمالا حس می کنید که، همونی که داره برای ترامپ توییت فارسی میزنه انگاری داره توییت های حسن روحانی رو هم تنظیم میکنه، ازبس که این دوتا باهم هماهنگ و در یک خط دارن پیش میرن🤨🤔

مهدی جامی: ‏می گویند وقتی کودتا می کنی اول باید تلویزیون را بگیری. اینها اول تلویزیون را گرفتند بعد کودتا را سازمان داده اند علیه مردم و منتخبان مردم. علیه جمهوری! علیه دیپلماسی!

سیدنظام‌الدین موسوی: ‏آقای روحانی در واکنش به اعمال نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس یازدهم، این انتخابات را تشریفاتی خوانده است.
در انتخابات ریاست جمهوری همین نظارت شورای نگهبان اعمال شد، برخی چهره های مشهور رد شدند و آقای روحانی برغم همه شبهات تایید شد.
چرا آن زمان انتخابات را تشریفاتی نخواند؟

محمد جهانگرد: ‏خب آقای رییس جمهور به کی رای بدیم آخه؟
کلا نزدیک ۲۰۰ تا کرسی که مشخص شده از الان، اصلا رقابتی نیست!

صالح ابراهیمی: ‏‎#حسن_روحانى قشنگ حالت شخصی رو که در حال غرق شدنه
به هرچیزی چنگ میندازه و حاضره هرکسی رو با خودش به زیر بکشه
حرفهای امروزش نشون داد که دیگه چیزی برای از دست دادن نداره
و باید منتظر انجام تصمیمات انتحاری(مثل گرونی بنزینی و اعتراضات مردم) بیشتری از دولتی ها و اصلاحاتچی ها باشیم

علی صدر‌ی‌نیا: ‏یکی از ویژگی‌های حاج قاسم این بود که درک جامعی از جایگاه “ملی” خودش داشت و سطح خودش رو در حد جناحهای داخلی تعریف نمی‌کرد؛
درست برخلاف روحانی که متوجه نیست رئیس‌جمهور باید یک چهره ملی باشه نه سخنگوی یه حزب سیاسی؛ اون هم یک سخنگوی ورشکسته با ۷.۵ درصد محبوبیت در کشور!

ابوالفوارس: ‏تو سخنرانی امروز ‎#روحانی، بامزه اونجا بود که داشت شکایت می‌کرد از ردصلاحیت‌ها، توی همون ردیف اول، رحمانی‌فضلی نشسته بود، که هیات‌های نظارت استانی وزارت‌خونه‌اش اونقدر ‎#ردصلاحیت کرد، که کار جنتی و شرکاء راحت شده بود!
چشم تو چشم‌ نشدند روحانی و رحمانی‌فضلی که بخندند؟
:)))

حسین رزاق: ‏‎#روحانی امروز گفته «مردم انقلاب کردند تا مثل رژیم گذشته “تهران” برایشان انتخاب نکند! بیائید به مردم بگوئیم ما نظام تک حزبی و شاهی نیستیم!»
رئیس جمهور نمیخواهد بفهمد مسئول اجرای قانون خودش است و در تاریخ بجای حرفهای قشنگ خواهند نوشت در زمان او دوباره بازگشتیم به چهل و چندسال قبل!

غلامحسین کرباسچی: ‏«فی الصیف ضَيّعتِ اللبن»
زنی كه تابستان ازهمسرمسن و ثروتمندش جداشدوباجواني فقیر ازدواج كرد،زمستان نیازمندشدكمي شير أز شوهر اولش ‌خواست پیرمرد گفت:”فی الصیف ضيعت اللبن” یعنی همان تابستان که رفتی شیر را هم از بین بردی.مَثَل کسیكه موقعيت وفرصت‌های خوب راأز دست ميدهد ‎#روحاني

مینا ورشوچی: ‏بگفته روحانی انتخابات مجلس تبدیل به ‎#انتخابات_تشریفاتی شده است.
شما بعنوان مجری , اجرا نکنید تا انتخابات ازاد با حضور نماینده همه اقشار و گروه ها برگزار شود.
این قدرت را که دارید ,اگر ندارید استعفا دهید.

بهروز عزیزی: ‏‎#حسن_روحاني : “دی ۹۶ از روزهای تلخ تاریخ کشور است”
کاش مشخص میشد چه کسانی فتنه دی ۹۶ را از ‎#مشهد استارت زدند و باعث شدند که ‎#تروریست_کت‌وشلواری اینقدر وقیح شود.
کاش مشخص شود چه کسانی با حماقتشان برای ‎#ترامپ پاس گل فرستادند، کاش …

حامد پهلوانی: ‏حسن روحانى ٢ دوره از مسير همين انتخابات رئيس جمهور شده، اما حالا هشتگ ‎#انتخابات_تشریفاتی ميزند
غافل از اينكه خودش مجرى انتخابات است:)

محمدجواد محمدزاده: ‏کارِ درست امشب ۲۰:۳۰ پخش استقبال شبکه‌های فارسی‌زبان از هشتگ ‎#انتخابات_تشریفاتی روحانی است. اساساً اینکه تلویزیون فقط مواضع خنثی یا انقلابی روحانی را منتشر و مواضع تندش علیه سپاه یا دیگر ارکان نظام را سانسور می‌کند خلاف اصل افزایش بصیرت مردم، خصوصاً غائبان شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

نظر شما