شناسهٔ خبر: 37876356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سطح ایمنی بازار سرپوشیده سنندج نگران‌کننده‌ است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی سنندج گفت: وضعیت ایمنی بازار سرپوشیده سنندج با وضعیت نگران‌کننده‌ای مواجه بوده و نیازمند ارتقای ضریب ایمنی است.

صاحب‌خبر -

صالح زندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در برخی نقاط سنندج مانند بازار سرپوشیده با وضعیت نگران‌کننده‌ای مواجه هستیم که نیازمند ارتقای ضریب ایمنی است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی سنندج خاطرنشان کرد: طی بازدید میدانی که در سطح بازار شهر سنندج داشتیم مواردی که قابل تذکر بود را با فرمانداری سنندج در میان گذاشتیم و راهکارهای رفع این خطرات نیز عنوان شده است.

زندی گفت: سازمان آتش‌نشانی سنندج با توجه به وضعیت هسته مرکزی شهر و بار حریق در بازار سرپوشیده، به این نقطه نگاه ویژه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: تعبیه شیر هیدرانت‌های جدید در این نقطه و احیا و تعویض شیرهای از رده خارج و غیرقابل استفاده از اقدامات انجام گرفته در این راستا است.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی سنندج، شیرهای ایستاده آتش‌نشانی در مناطقی که دسترسی به آنها مشکل است افزایش پیدا می‌کند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی سنندج گفت: با توجه به عدم  امکان استقرار ایستگاه و امکانات و تجهیزات اتش‌نشانی در برخی نقاط حساس و پرجمعیت شهر، شیرهای آتش‌نشانی به منزله استقرار دائم خودرو اطفائی است.

وی عنوان کرد: چند دستگاه موتورسیکلت‌ دارای تجهیزات آتش‌نشانی در ساعت پیک و همچنین در محل‌هایی که امکان ورود خودرو وجود ندارد، مستقر می‌شوند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی سنندج تصریح کرد: با توجه به محدودیت و کمبود نیرو و امکانات، امکان حضور گشت‌های ثابت و سیار در ساعت پیک ترافیک در میادن اصلی شهر سنندج وجود ندارد.

وی عنوان کرد: همه به اهمیت موضوع ایمنی واقف هستیم ولی گاها بعد از وقوع اتفاقی تازه، اهمیت ارتقای سطح ایمنی را درک می‌کنیم.

وی گفت: اگرچه در سازمان آتش‌نشانی سنندج، برخی خودروها را ارتقا دادیم و چند دستگاه خودرو هم به این سازمان اضافه شد، اما در حال حاضر از نظر تجهیزات خودرویی و سایر تجهیزات شرایط ایده‌آل نداریم و ارتفاع‌‌سازی‌ها در شهر سنندج نیاز به امکانات بروزتری داریم.

زندی عنوان کرد: طی یک سال گذشته با تلاش و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و جواب مثبت شهرداری سنندج، توانستیم موافقت خرید یک دستگاه بالابر برای دسترسی به ساختمان‌های بالای 10 طبقه را بگیریم که 60 درصد کار انجام شده است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما