شناسهٔ خبر: 37876324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهاد در مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد/ روایت ساخت سرپناه برای دام‌ها

یکی از مسائلی که خیلی کمک‌کننده است تا شرایط به روال عادی زودتر بازگردد گرفتن تصمیم در ارتباط با اشتغال مردمی است که در سیل هست و نیست خود را از دست دادند که در این زمینه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران در سیل گلستان و همچنین سیستان و بلوچستان توانسته این مسیر را هموار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای پایانی سیل سال گذشته که حتی یادآوری آن برای مردمان سیل‌زده سخت است اما مردم ما با همدلی و سیل مهربانی توانستند بر زخم‌های مردم سیل‌زده مرهم بگذارند.

 

یکی از مسائلی که خیلی کمک‌کننده است تا شرایط به روال عادی زودتر بازگردد گرفتن تصمیم در ارتباط با اشتغال مردم است که در سیل هست و نیست خود را از دست دادند که در این زمینه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران در سیل گلستان و همچنین سیستان و بلوچستان توانسته این مسیر را هموار کند.

 

 

 

درست در زمانی‌که مردم سیل‌زده آق‌قلای گلستان انگیزه‌ای برای کار نداشتند این قرارگاه توانست با ساخت آغل و جایگاه‌های دام مشکل اشتغال مردم را گره‌گشایی کند.

 

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بلافاصله بعد از سیل در آق‌قلا ساخت ۱۰ جایگاه دام را شروع کردیم که آستان قدس رضوی نیز وارد میدان شد و  با مشارکت هم استارت ساخت حدود ۹۰۰ جایگاه دام در گلستان آغاز شد که تاکنون حدود ۲۰۰ جایگاه احداث شد.

 

رضا دهقان گفت: وقتی وارد سیستان و بلوچستان شدیم باتوجه به اینکه مردم از طریق دامپروری ارتزاق می‌کنند و همچنین باتوجه به خسارت سیل روی کپرها دام‌هایی که در سیل تلف نشدند درحال تلف شدن بودند که مهم‌ترین کار جلوگیری از تلف شدن این دام‌ها بود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۷ روز از حضور قرارگاه جهاد امام رضا (ع) مازندران در سیستان و بلوچستان گذشت، افزود: درحال حاضر ساعت دو جایگاه دام به مساحت نزدیک به ۳۲۰ متر مربع درحال احداث است تا معضل مربوط به شغل‌شان برطرف شود.

 

این امدادگر تصریح کرد: باتوجه به نداشتن راه دسترسی مناسب تمام مصالح توسط ماشین‌های با پیمودن نزدیک به 70 کیلومتر راه روستایی از شهرستان فنوج به دشت انورآباد منتقل شده است تا بتواند مشکل اشتغال مردم را برطرف کند.

 

 

انتهای پیام/86034/ج/و

نظر شما