شناسهٔ خبر: 37875915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ویدا جوان در گفتگو با آنا:

«آبادان یازده 60» واقعا جذاب است/ سیل‌های خوزستان کار ضبط فیلم را بسیار سخت کرده بود

بازیگر فیلم سینمایی »آبادان یازده 60» گفت: واقعا فیلم سخت و البته با قصه‌ای جذاب است که به عنوان بازیگر می‌توانم از کیفیت آن دفاع کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «آبادان یازده 60» از معدود فیلم‌های دفاع مقدسی است که در جشنواره فجر امسال حضور دارد. فیلمی که روایتی مجزا نسبت به داستان‌های همیشگی سینما درباره دوران جنگ تحمیلی در پیش گرفته و دست روی ماجرایی تازه از جبهه‌ها و نیز اوایل جنگ در آبادان می‌گذارد.

«آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت تولید شده و در آن سراغ بازیگرانی رفته است که چه بسا تجربه خاصی هم در فیلم‌های دفاع مقدسی ندارند. ویدان جوان از جمله هنرپیشه‌های فیلم است که بر جذابیت فیلم و داستان آن نیز تأکید دارد.

روایتگری از رادیویی پرماجرا

چنان‌که ویدا جوان در گفتگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: «آبادان یازده 60» فیلم دفاع مقدسی سختی است و چه بهتر که تا زمان اکران قصه‌اش لو نرود و مخاطب بدون اطلاع سراغش برود. بطور کلی روایتی است از رادیو نفت آبادان و داستانی که حول آن شکل می‌گیرد.

فیلم آبادان یازده 60

وی افزود: رادیو نفت آبادان نقش مهمی در نجات آبادان در اوایل جنگ تحمیلی داشت. یکی از کارکردهایش اخبار غلط بود که به عربی برای عراقی‌ها پخش می‌کرد و یا خبررسانی‌هایی که باعث شد نهایتا با ورود مردم به آبادان، مانع از سقوط آن شود.

این بازیگر که در «آبادان یازده 60» همبازی علیرضا کمالی است، اضافه کرد: ما هم در تهران و هم لوکیشن‌هایی در آبادان جلوی دوربین فیلم رفتیم. روزهایی که چندان هم به راحتی نگذشت؛ خصوصا اینکه با سیل‌هایی در آن منطقه نیز روبرو شدیم که کار را سخت‌تر می‌کرد.

یک فیلم جذاب و قابل دفاع

جوان با این حال گفت: به نظرم فیلم اینقدر سوژه جذابی دارد که بتواند مخاطب سینما را پای دیدن آن نگه دارد.

این بازیگر اینگونه نیز اعتقاد داشت: معتقدم «آبادان یازده 60» فیلم خیلی جذابی است خصوصا اینکه برای زحمت کشیده شده؛ در نهایت فیلم قابل دفاعی شده است که می‌تواند به خوبی دیده شود.

لازم به ذکر است؛ فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی  پس از طی مراحل پیش‌تولید، آبان ماه در لوکیشنی در بوستان ولایت کلید خورد و پس از دوماه فیلمبرداری در آبادان به پایان رسید. تدوین این فیلم به صورت همزمان با فیلمبرداری پیش رفت و اولین نمایش این فیلم سینمایی در سی‌وهشتمین جشنواره فجر خواهد بود.

فیلم آبادان یازده 60

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

تازه‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!

عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی عبارت است از:

نویسنده و کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه کننده: حسن کلامی، بازیگران: علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی ، نادر سلیمانی، ویدا جوان، یاسین مسعودی، رضا مسعودی، افشین طایی و وحید کرمانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، چهره پرداز: محمود دهقانی، مدیر برنامه‌ریزی و  و سرپرست گروه کارگردانی: امیرشهاب اسماعیلی، طراح صحنه: جعفر محمدشاهی، طراح لباس: زهرا صمدی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، عکاس: علی نیک‌رفتار، فیلمبردار پشت صحنه: رضا رشیدی‌فر، مدیر تدارکات: حسن حیدرزاده.

انتهای پیام/4143/

نظر شما