شناسهٔ خبر: 37873786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 بشار در راه لاليگا؟

صفحه توييتري «اسود الرافدين» که اخبار مربوط به لژيونرهاي فوتبال عراق را پوشش مي دهد در خبري اختصاصي اعلام کرد که بشار رسن هافبک عراقي پرسپوليس به باشگاه اسپانيول اسپانيا خيلي نزديک است و بهروز (مدير برنامه رسن) در راه شهر بارسلون براي تکميل پروسه انتقال بشار به باشگاه کاتالاني است. اين در حالي است که بشار رسن در حال حاضر در تمرينات پرسپوليس حضور دارد ولي از عدم دريافت مطالباتش از اين باشگاه گلايه دارد و بارها تهديد به جدايي کرده است.

کاواني در تست‌هاي پزشکي اتلتيکو

مديران باشگاه اتلتيکومادريد در هفته هاي اخير تلاشهاي زيادي انجام دادند تا ادينسون کاواني را در بازار زمستاني به رختکن تيمشان ببرند. از سوي ديگر نام کاواني در ليست بازيکنان پاري سن ژرمن براي بازي امشبشان مقابل ليل قرار نگرفته و طبق شواهد و قراين و گزارش منتشره در فوت مرکاتو، اين بازيکن اروگوئه اي حالا تستهاي پزشکي را در باشگاه اتلتيکومادريد پشت سر گذاشته است. البته سران باشگاه اتلتيکو اين خبر را تکذيب کرده اند. رسانه هاي فرانسوي هم در گزارش هايشان به اين نکته اشاره کرده اند که همه کارها انجام شده و فقط توافق ميان دو باشگاه پاري سن ژرمن و اتلتيکو مادريد باقي است و گويا اين دو باشگاه به توافق نهايي نزديک شده اند و با حاصل شدن اين توافق، کاواني به اتلتيکو مادريد خواهد پيوست. در يک ماه اخير کاواني شرايط سختي را پشت سرگذاشته؛ او به شدت بر جدايي از تيم پاريسي پافشاري مي کرد و حتي کار به ياغي گري نيز کشيد. انتظار مي رود که روند انتقال او به اتلتيکومادريد با رقم15 ميليون يورو نهايي شود. در ابتدا پاريسي ها براي فروش کاواني 30 ميليون يورو طلب کرده بودند ولي با امتناع کاواني از بازي کردن براي تيم پاريسي و تلاشهاي پي درپي اتلتيکويي ها، آنها حاضر شدند تا در رقم مدنظرشان تخفيف داده و به نظر مي رسد که به زودي اين قرارداد نهايي خواهد شد.

جنگي که با پرچم ژاپن آغاز شد

اگرچه امپراطوري ژاپن به کشور صلح شناخته مي‌شود اما روز يکشنبه نمايش پرچم اين کشور، جنجال بسيار زيادي را آغاز کرد و شروع‌کننده يک «جنگ سنگي» تمام عيار بود؛ جايي که برخي از طرفداران تراکتور پرچم ژاپن را به اهتزار درآوردند و با شعارهاي تند از طرف هواداران ميزبان مواجه شدند. سپس آن ها که اين شعارها را برنتابيدند، تلاش کردند تا با پرتاب سنگ انتقام جويي کنند و در همين لحظه، سکوهاي ورزشگاه آزادي دوباره محل جنگي تمام عيار بين هواداران قرمزپوش شد.رقابت پرسپوليس و تراکتور هميشه با حواشي و جنجال هاي بسيار زيادي همراه بوده اما از زمان اوج‌گيري سرخپوشان تهراني با برانکو ايوانکوويچ، اين تنش و التهاب در رابطه هواداري دو تيم، بيشتر و بيشتر شده است. حتي همين حالا تراکتوري ها در مسابقات عادي خود نيزعليه پرسپوليس شعار مي‌دهند و اين تيم را رقيب اصلي خود مي‌دانند.

اما از سال گذشته اين رقابت‌ شکل جديدي به خود گرفته است. پس از صعود پرسپوليس به فينال ليگ قهرمانان آسيا و تقابل با تيم کاشيما آنتلرز، موج حمايتي هواداران تراکتور از تيم ژاپني شکل گرفت و باعث شد آن ها در بازي هاي خانگي خود به تشويق اين تيم بپردازند. همچنين تي تي ها با نمايش پرچم اين کشور در بازي هاي خود، جنجال ساز شدند که البته آن موقع اعلام کردند اين پرچم به خاطر حمايت از يوکيا سوگيتا فراگير شده است.حالا جدايي يوکيا سوگيتا نيز تاثيري در اين موج نداشته است. روز يکشنبه اهتزار اين پرچم دوباره آتش جنگ را در سکوهاي استاديوم آزادي شعله ور کرد و باعث مصدوميت بسياري از هواداران شد. هواداراني که در يک روز وسط هفته، براي تماشاي مسابقه اي جذاب به ورزشگاه رفته بودند اما اين اتفاق، سبب شد تا با کامِ تلخ به خانه برگردند.

اين که در لحظه پرتاب سنگ، طرفداران دو تيم دقيقا به چه چيزي مي‌انديشند، پرسش بسيار مهمي است که هرکسي بايد قبل از ورود به استاديوم از خود بپرسد. اين که آغاز کننده کدام طرف است و شدت عمل بيشتر از کدام سو اعمال مي‌شود، اهميت زيادي ندارد و مسئله مهم، همان خويشتن داري است که حتي اگر لازم باشد، طرفداران بايد هر بار از خود نشان دهد تا از فاجعه جلوگيري کند.

نظر شما