شناسهٔ خبر: 37873028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور؛

میزِ ساختِ داخلِ لوازم خانگی راه‌اندازی می‌شود

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید لوازم خانگی در سال ۹۸ گفت: میز ساخت داخل لوازم خانگی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای رضا رحمانی در نشست خصوصی با تولید کنندگان و تشکل‌های لوازم خانگی کشور با اشاره به افزایش تولید لوازم خانگی در سال ۹۸ افزود: برنامه ۱۰ میلیارد دلاری برای افزایش ساخت داخل در مدت سه سال طراحی شده که بخشی از آن مربوط به لوازم خانگی است و در این راستا بخشی از قطعاتی که هنوز تولید داخل نشده است را در نمایشگاهی با عنوان میز ساخت داخل ارائه خواهیم کرد که تولیدکنندگانی که قادر به داخلی سازی این قطعات هستند اعلام آمادگی و آن قطعه را بومی سازی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده لوازم خانگی، ورق است گفت: موضوع قاچاق نیز از دیگر مشکلات بخش لوازم خانگی در کشور است که باید در این باره شفاف سازی شود تا بتوانیم میزان واقعی تأثیر قاچاق و محل ورود آن را به کشور تعیین و با آن مقابله کنیم.

وزیر صمت قاچاق را عاملی برای لطمه به تولید کشور و برنامه ریزی ها دانست و افزود: ما باید هدفگذاری مناسبی را برای تولیدات داخل انجام دهیم که سرمایه گذاری های امروز با تهدید مواجه نشود.

آقای رحمانی مشکل دیگر تولیدکنندگان را نقدینگی دانست و ادامه داد: نیاز به نقدینگی هم اکنون در کشور افزایش پیدا کرده است که البته ما با بانک ها جلساتی را برای رفع این مشکل برگزار کردیم ولی آنها نیز محدودیت هایی را مطرح می کنند بنابراین به دنبال شیوه های جدیدی از جمله بازار سرمایه رفتیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه های جدید در حوزه های مختلف تولید داخل گفت: اگر تولیدکنندگان محصولات جدید و کم مصرف تولید کنند می توانیم از محل صرفه جویی انرژی هزینه ای را از وزارت نفت دریافت کنیم و در این راستا درباره کولرهای گازی در شورای اقتصاد طرحی تصویب شده است.

وزیر صمت با تأکید بر صادرات محور بودن تولیدات لوازم خانگی افزود: تا زمانی که محصولات صادراتی تولید نشوند امکان حضور در بازار رقابتی فراهم نمی شود و کیفیت نیز افزایش نخواهد یافت.

آقای رحمانی برندسازی را از موضوعات مهم دانست و گفت: با خروج نشان های تجاری سامسونگ و ال.جی ما باید درباره نشان تجاری سازی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وزیر صمت با بیان اینکه هم اکنون در بیشتر تولیدات لوازم خانگی تا ۹۰ درصد قطعات ساخت داخل شده است ادامه داد: در این باره باید مداومت وجود داشته باشد تا به نتیجه مناسب برسیم.

وی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی رشد خوبی داشته است گفت: ما در حال حاضر قادر به تولید محصولات هوشمند هستیم بنابراین باید در این زمینه بیشتر به سمت تولید محصولات دانش بنیان برویم و در این مسیر دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان با ما همراه هستند.

آقای رحمانی با اشاره به نزدیک بودن شب عید افزود: تولید کنندگان سعی کنند در فرآیند تولید تا توزیع تا جایی که امکان دارد قیمت را کاهش بدهند و دلالی را نیز در این مسیر حذف کنند.

تعداد بازدید : 7
<div id="video-display-embed-code_4447564"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2631893/4447564?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما