شناسهٔ خبر: 37872812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سیلاب بیش از ۴ هزار کیلومتر از محورهای ارتباطی در جنوب کرمان را تخریب کرد

حسن نیا گفت: سیلاب روزها و هفته گذشته بیش از ۴ هزار کیلومتر از محورهای در جنوب کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محورها نیز خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «حسن نیا» طی نشستی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در این اداره کل برگزار شد، گفت: سیلاب روزها و هفته گذشته بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بیش از ۴ هزار کیلومتر در جنوب کرمان را تخریب و به ابنیه موجود در این محورها نیز خسارت وارد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان محور رودبار جنوب - ایرانشهر بوده است، افزود: این محور از محورهای مهم و کریدر جنوب کشور که  آسیب جدی به آن وارد شده است، متصل کننده استان کرمان به ایرانشهر و چابهار می باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری ادارات کل راهداری در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده اهتمام جدی دارند.


حسن نیا با اشاره به تخریب گسترده راه ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد بیان داشت: امیدوارم بتوانیم با همکاری ادارات کل راهداری این ۳ استان، راه های باقی مانده و مسدود در حوزه بشاگرد، که برخی از آنها همچنان پس از سیل مسدود است را بازگشایی کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابراز داشت: این سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل ها بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

 وی به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: در منطقه جنوب کرمان حوزه راه های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه و دشت، راه های روستایی زیادی نیز طعمه سیلاب شدند.


حسن نیا اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد.


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از خسارت هزار میلیارد تومانی سیلاب به راه ها و محورهای ارتباطی در استان های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان خبر داد و گفت: در نظر داریم برای این حجم خسارت با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.


وی از در اختیار گذاشتن اعتبارات ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل به صورت تن خواه در این ۳ استان خبر داد و افزود: آسیب دیدگی خیلی زیادی در این مناطق حادث شده است به طوری که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش بینی های صورت گرفته ۲ سال به طول می انجامد.

پایان پیام/ 586

نظر شما