شناسهٔ خبر: 37872681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف: توهم «معامله قرن» از پیش شکست‌خورده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «معامله قرن» از پیش‌شکست‌خورده است، یادآور شد که ایران پیشنهادی دموکراتیک برای حل و فصل مناقشه فلسطین پیشنهاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه طرح سازش موسوم به «معامله قرن» را از پیش شکست‌خورده توصیف کرد و بار دیگر طرح پیشنهادی ایران برای حل مناقشه فلسطین را یادآور شد.

وی در توییتر نوشت: «کسانی که خود را "پرچمداران دموکراسی" می‌خوانند، بهتر است به جای توهم "معامله قرن" - که از پیش شکست‌خورده است - راهکار دموکراتیک ایران که توسط آیت‌الله خامنه‌ای پیشنهاد شده را بپذیرند: یک همه‌پرسی که در آن همه فلسطینی‌ها (مسلمان، یهودی و مسیحی) در مورد آینده خود تصمیم بگیرند.»

پیام ظریف در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز در کاخ سفید میزبان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر معارضان این رژیم است. گزارش شده است که قرار است در این دیدار، ترامپ جزئیات طرح معامله قرن را برای این دو تشریح کند.

هنوز بخش سیاسی معامله قرن رونمایی نشده، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این طرح پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت محروم می‌کند.

انتهای پیام/ق

نظر شما