شناسهٔ خبر: 37872648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ملت ایران با دشمنی که عزیزترین عزیز او را گرفته مذاکره نمی کند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط جنتلمن های پشت میز مذاکره گفت: ما با دشمن فقط برای تفهیم اتهام او مذاکره می کنیم و سران استکبار باید مجازات شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله احمد شیخ بهایی، دوشنبه(۷ بهمن) در تجمع اعتراضی جمعی از مردم کرمان به مواضع بعضی از مسئولین از جمله وزیر امور خارجه مبنی بر احتمال مذاکره با دشمن که در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد؛ سخن را «بسم الله قاصم الجبارین... السلام علیک یا حاج قاسم...» آغاز کرد و گفت: حاج قاسم ما نمی گذاریم خون تو پایمال شود.

 

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه ممکن است عده ای برای گفته های خود توجیه داشته باشند اما در شرایطی که دشمن ما با کمال صراحت و شمشیر از رو بسته وارد میدان می شود هر گونه علامت دادن و اشاره کردن ولو از روی قصد هم نباشد برای مذاکره و تحریم و برجام و امثالهم بیشتر از آنکه ما بخواهیم از آن استفاده کنیم، دشمن استفاده می کند البته ما باید حواس مان جمع باشد و این بحث ها ما را از دشمن اصلی که آمریکا است غافل نکند و همه فریادها را سر آمریکا خواهیم کشید.

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر یک از مسئولین به عنوان سرباز این نظام هستتد و اگر گلوله را اشتباه شلیک کنند، طرف ملت بر می گردد لذا به تک تک افراد اخطار می کنیم مراقب حرف ها و موضع گیری خود باشید  زیرا هر یک نفر در این کشور مسئول است که ‌‌'' کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته''  پس همه ملت سرپرست و مدیر و رییس و همه مسئول هستند و هیچکس نمی تواند خیال کند حالا در مصونیتی قرار دارم و هر چه خواستم بگویم؛ نخیر، باید ببینیم دشمن چه استفاده ای از آن می کند، ممکن است شما توجیه کنید که سیاست کلی را می گوییم، ما هم مخالف سیاست کلی و مخالف مذکره با دنیا نیستیم اما دنیا و مذاکره و بحث های سیاسی و فرهنگی یک بخش مسئله است.

 

 

 آیت الله شیخ بهایی افزود: اما میدان جنگ بخش دیگر موضوع است آن هم لحظه درگیری که دشمن عزیزترین عزیز ما را ناجوانمردانه گرفته و ما جواب جوانمردانه دادیم؛ در این صحنه این حرف(مذاکره) بدترین موضع گیری برای حداکثر استفاده دشمن است زیرا او سود خودش را از این پیام و کلام شما می برد و اگر ما تاکید روی تدبیر و ولایت مداری و دنباله روی از رهبری داریم برای این است این اتفاقات نیفتد و بهانه دست دشمن پیش نیاید.

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم بسیار در این صحنه حساس بود و گرچه اهل جناج نبود و به چپ و راست تعلق نداشت اما انقلاب خط قرمز او بود؛ تصریح کرد: جایی که کوچکترین موضع گیری ما بخواهد ضربه به انقلاب بزند آنجا خط قرمز ما است و به همه در هر پست و مقام و جایگاه به همه اعلام می کنیم اگر کسی عمدا یا سهوا به دلیل اشتباه محاسباتی و یا به عنوان نفوذی دشمن کاری بکند و یا حرفی بزند که نتیجه آن با خیانت یکی باشد؛ این فرد نزد ملت محکوم و منفور خواهد بود.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان به صراحت گفت: ملت ما بیدار است و این حرف ها را در حافظه خود می گذارد و تک تک افراد را ارزیابی و در نهایت تصمیم خود را کنار صندوق رای خواهد گرفت و کسانی که به خاطر اشتباهات پی در پی اگر حداقل بگوییم اشتباه و نگوییم خیانت؛ که باعث شوند حرف رهبری در این کشور اجرا نشود و امثال حاج قاسم مظلوم باشد، ملت با اینها تسویه حساب می کند و تسویه حساب کنار صندوق های رأ ی خواهد بود و ما اینها را کنار می گذاریم.

 

وی با افزودن اینکه اگر اشتباه و خطا کردیم توبه می کنیم و این بار چشممان را باز و پرونده و سابقه و عملکرد و موضع گیری افراد و جریانات سیاسی پرونده  پیش چشم‌ملت باز است؛ گفت: ملت ما فهیم و بصیر و تربیت شدگان امام و رهبری و تربیت شدگان اسلام هستند و کور خواندند که بتوانند در کشور دو قطبی راه بیندازند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی ادامه داد ما گام دوم انقلاب را در پیش داریم؛ خون حاج قاسم و تشییع باشکوه و نمازباشکوه بر او و تظاهرات عراق ایام اللهی است که گام دوم را محکم برداشتیم لذا ملت حواسش هست؛ وقتی رهبر و امت آماده شهادت است این ملت با این حرفهای بی پایه و همسو شدن با دشمن از پای نمی نشیند، ملتی که نه آماده که در آرزوی شهادت است این ملت دیگر آمریکا را در منطقه تحمل نخواهد کرد و مذاکره ما با دشمن تفهیم اتهام است و مثل زهرای مرضیه مذاکره می کنیم؛ سران استکبار را پای میز می نشانیم نه برای بده بستان بلکه برای تفهیم اتهام که بگوییم طی ۲۰۰ سال ۲۰۰ جنگ راه انداختید و خون میلیون ها نفر گردن شما است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه سران استکبار باید مجازات شوند و حکم خدا درباره آنان با خشونت و غلظت و سرسختی اجرا شود؛ تصریح کرد: ضربه به عین الاسد سیلی بیشتر نبود و ما منتظر انتقام سختی هستیم که رهبری وعده کرد.

 

 

 

وی توصیه کرد: مسئولان پشت سر رهبری باشند و آمریکا هم گول پالس و سیگنال های داخل کشور ما نباشد زیرا ضربه های سخت تر در انتظار او است؛ کاری که سالها طول می کشید تا امت اسلامی گرد هم بیاید خون حاج قاسم تا بدن او به قبر نرفته؛ کرد و تصویب آمریکا از عراق از مجلس عراق بیرون امد و امریکا الان به دست و پا افتاده، حالا باش تا صبح دولتت بدمد و این تازه سحر است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با تصریح به اینکه خون حاج قاسم در انتخابات چه خواهد کرد؛ گفت: برای خدا کاری ندارد تاریخ را در یک روز جا دهد و ۲۵ سال یکجا رخ دهد و ریشه(آمریکا و اسراییل)از دارالاسلام کنده شود؛ همانطور که امام فرمود بغض و کینه خود را در دل نگه داشته و به دشمنان با چشم غضب نگاه کنید تا لحظه ای که رهبری فرمان دهد این خشم بر سر دشمنان وارد شود؛ لذا این سیر با حرکت های مذبوحانه متوقف نمی شود و ما به سمت تمدن نوین اسلامی و از آنجا دنبال ظهور می رویم.

 

 

محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم در نشست علنی امروز (دوشنبه، 7 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: هنوز به چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نرسیدیم که اظهارنظرهای سخیف وزیر امور خارجه همه مردم ایران به ویژه مردم عزیز کرمان که در ماتم شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت و ایستادگی هستند را بسیار ناراحت و عصبانی کرده است.

 

 

همچنین شورای نیروها و تشکل های ولایی استان هم در این باره بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله قاصم الجبارین
به نام خدا، که در هم شکننده ستمگران است.

 


«حادثه‌ی یوم‌الله تشییع جنازه‌ی شهید [حاج قاسم سلیمانی] و حادثه‌ی یوم‌الله در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی از ذهن این مردم نخواهد رفت و روزبه‌روز ان‌شاءالله زنده‌تر خواهد شد.» امام خامنه ای (مدظله العالی) (27/ 10/ 98)

 

 

به طور قطع ترور سید الشهدای خط مقاومت، به دست اشقی الاشقیای زمان، علی‌رغم همه تلخی‌هایش، حس وحدت را در جامعه عدالتخواه و ولایتمدار زنده کرد و خون تازه‌ای در رگهای جریان انقلابی و تحول خواه در ایران و حتی فراتر از ایران جاری کرد.

 

 


انتقام سخت از شیطان بزرگ به نقطه حساس خود رسیده است و بیداری ملتها و سیاسیون منطقه از نشانه‌های آن است. حضور میلیونی مردم عراق در «جمعه استقلال» و تاکید بر خروج آمریکا از منطقه نیز از تکانه‌های این «معجزه» عظیم انقلاب اسلامی است. اما عده‌ای در خارج و حتی در داخل توان دیدن این عظمت را ندارند و به بهانه‌ها و با تاکتیک‌های مختلف تلاش دارند این رخ‌دادها را از ذهن مردم پاک کنند و نمی‌گذارند که حلاوت و شیرینی این رخ‌دادها در ذائقه مردم چشیده شود و به سرعت موضوعات وحدت‌شکن و انحرافی را به میان می‌آورند.

 

 

 

مقام عظمای ولایت چه دقیق به این قشر اشاره می‌کنند، آنجا که می‌فرمایند: «یک عدّه‌ای به تبع و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند این قضیّه را به نحوی آرایش بدهند که ماجرای یوم‌الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز را به دست فراموشی بسپارند. ... افرادی که انسان هیچ علاقه‌ای در اینها نسبت به منافع ملّی و نسبت به مصالح کشور احساس نمی‌کند؛ واقعاً انسان تعجّب می‌کند... انسان می‌بیند که این‌ها هیچ حاضر نیستند منافع ملّی را درک کنند، فهم کنند، پای این منافع بِایستند. آنچه که دشمن مایل است از زبان این‌ها سر میزند،[و] در عمل اینها خودش را ظاهر می‌کند». (27/ 10/ 98)

 

 

اگر اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی و دستگاه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران منافع ملی اسلام و ایران را مدنظر قرار می‌داد، نمی بایست بعد از این همه تجربه و به شکل حقارت آمیز، امکان مذاکره با قاتلان سردار شهید ما را مطرح کنند. حتی اگر به فکر تامین منافع ملی از کانال دیپلماسی نیز می‌بودند می‌بایست فهمیده باشند که دیپلماسی تنها مذاکره نیست و باید از ابعاد مختلف آن بهره برد.

 

 


شما چه نشانه‌ای از تغییر رفتار دیده‌اید که امید به تغییر رفتار شیطان بزرگ دارید؟ چگونه می‌توان با تروریستی که از ترور ابایی ندارد و از رفتار خود پشیمان نشده است و همچنان بازهم تهدید به ترور می‌کند روی باز نشان داد و پیشنهاد امکان مذاکره در صورت تغییر رفتار را داد؟ قرار است در این پیشنهاد کدام منافع ملی ما تأمین شود؟ آیا گستاخی کنونی ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران نتیجه همین تساهل و تسامح‌ها نیست؟

 


 لذا به تبعیت از مولا و مقتدایمان: «ما راه تعامل و مذاکره و مبادله و تبادل نظر و نشست و برخاست و معامله‌ی با هیچ کشوری در دنیا را جز  همین رژیم صهیونیستی و آمریکا نبستیم» (4/ 7/ 98) ؛ چراکه تامین منافع در مذاکره با آمریکا محقق نمی‌شود و حتی به تعبیر امام خامنه‌ای (مدظله العالی) : « مذاکره با آمریکا نه‌تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد.» (28/ 6/ 95)

 


از سوی دیگر ما معتقدیم که سردار سلیمانی یک مکتب است. مکتبی که در آن مذاکره با خفت، ذلت و حقارت جایی ندارد. مکتبی که در آن مردم ایران عزیز دانسته می‌شوند و جانبازی برای تامین منافع، امنیت و رفاه آنها واجب است. مکتبی که در آن جهاد و مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ افتخار است و خلاصه مکتبی که در آن عاقبت به خیری در تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه است.

 


قطعا هر کس با حاج قاسم حقیقتا آشنا بوده باشد، بایستی بهتر مرام و مسلک این مکتب را فهم کند. 

 


در حال حاضر اگرچه مرحله سختی از انقلاب اسلامی ایران را تجربه می‌کنیم و مردم ما فشارهای زیاد اقتصادی و اجتماعی را متحمل می شوند، اما همین مردم، اولویتها را تشخیص می دهند و حاضر نیستند حتی نان شب آنها با ذلت، حقارت و خواری تامین شود و دولتمردان آمریکایی را دروغ گو و شیاد می دانند.

 

 

 

به تعبیر رسای امام خامنه ای (مدظله العالی): «سخنگویان دولت شریر آمریکا مدام تکرار می کنند که ما در کنار مردم ایرانیم. دروغ میگویید! اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که خنجر زهرآلود خود را به سینه‌ی مردم ایران فرو کنید. البتّه تا حالا نتوانسته‌اید، بعد از این هم حتماً نخواهید توانست هیچ غلطی بکنید.» (27/ 10/ 98)

 

 

 

در پایان شورای نیروها و تشکل های ولایی استان کرمان ضمن محکوم کردن صریح و روشن موضعگیری اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با امکان مذاکره با شیطان بزرگ، خواهان پرهیز از توجیه این مسأله توسط دستگاه وزارت خارجه و عذرخواهی صریح از سوی شخص وزیر خارجه از مردم شریف و داغدار کشورمان هستیم و از همه نمایندگان محترمی که خود را در جریان ولایی تعریف می کنند خواهانیم به وظیفه انقلابی خود در این رابطه عمل نموده و نگذارند نامشان در بین ساکتین این ماجرا ثبت شود.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

 

 

پایان پیام/ 80

نظر شما