شناسهٔ خبر: 37872222 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای آرامگاه شیخ علاالدوله

خبرگزاری صداوسیما

با همکاری دانشگاه اصفهان و یک گروه بین المللی از کشور ترکیه، احیای آرامگاه شیخ علاالدوله در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست خبری مطالعات و انجام پژوهش های مرتبط با مجموعه تاریخی، فرهنگی شیخ علاالدوله سمنان با اصحاب رسانه گفت: سند بیش از 50 درصد از بناهای تاریخی استان به نام سازمان اوقاف است و مشکلی بین این دو دستگاه اجرایی وجود ندارد.
جمال افزود: یکی از گروه های بین المللی مرمت بناهای تاریخی از کشور ترکیه با همکاری دانشگاه اصفهان برای احیای آرامگاه شیخ علاالدوله همکاری می کنند .
رئیس اداره بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: طبق برنامه تا خرداد ماه سال 99 مطالعات مرحله اول از طریق دانشگاه اصفهان انجام می شود و در خرداد ماه گروه بین المللی از ترکیه برای تکمیل مطالعات تا شهریور ماه کار را ادامه می دهد و از شهریور 99 کار درمان آغاز می شود و بعد از 6 ماه از ابتدای سال 1400 کار اجرایی مرمت آغاز می شود .
علی آذری افزود : در سطح کشور از 33 بنای ثبت شده تاریخی اکثر آنها در معرض تخریب قرار دارند و ابتدای امسال 300 میلیارد تومان پروژه های میراث فرهنگی در سطح کشور به دلیل مشکلات مختلف آسیب دیدند .
وی تصریح کرد : امسال حدود 70 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بناهای تخصیص داده شد که حدود 45 درصد این مبلغ به ما داده شد و با توجه به محدودیت های مالی سیاست جدید ما حمایت از بخش خصوصی برای احیای این بناهای تاریخی است.
تعداد بازدید : 1
<div id="video-display-embed-code_4447243"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2631809/4447243?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما