شناسهٔ خبر: 37872220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرزندان مکتب حاج قاسم در سیستان و بلوچستان خدمت‌رسانی می‌کنند

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) گفت: فرزندان حاج قاسم در سیستان‌ و بلوچستان

صاحب‌خبر -

علی مقواساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان  اظهار داشت: فرزندان رشد کرده در مکتب حاج قاسم سلیمانی از خطه شهیدپرور اصفهان در رکاب مردم سیستان‌وبلوچستان و پلدختر درحال خدمت‌رسانی هستند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) در توضیح اقدامات مجموعه سپاه استان تصریح کرد: مجموعه سپاه صاحب‌الزمان(عج)، یگان‌های مستقر در سپاه اصفهان، نواحی مقاومت و یگان‌های ذیل سپاه مجموعه سپاه صاحب‌الزمان(عج) به دنبال وقوع سیل در سیستان و بلوچستان درحال خدمت‌رسانی به مردم این مناطق هستند و در ستاد کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان که در همه شهرستان‌های استان اصفهان تشکیل شده، درحال جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم هستند. 

وی افزود: گروه‌هایی تحت عنوان گروه‌های جهادی محله‌محور در بسیج وجود دارد که در زمان‌های عادیبه محرومان سرزمینی خودشان خدمت کرده و در صورت وقوع حوادثی از این قبیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم محلات را جمع‌آوری، سامان‌دهی و ارسال می‌کنند. 

مقواساز ادامه داد: این گروه جهادی در همه شهرستان‌های استان اصفهان درحال فعالیت و خدمت‌رسانی است و تا به حال از طریق ایستگاه‌های موجود در مساجد، میادین و سطح شهرها، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ارزشی بالغ بر ٢ میلیارد تومان جمع‌آوری شده و این اقلام هرروزه توسط ماشین‌های سپاه از کمیته ترابری به قرارگاه‌های مرکزی سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) درخصوص فعالیت‌های گروه‌های جهادی حاضر در منطقه گفت: تا به حال ١۵ گروه جهادی مستقل شامل ۴٠٠ نفر جوان مؤمن انقلابی به‌صورت آتش به اختیار به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند؛ این جوانان که از شهرستان‌های لنجان، مبارکه، فلاورجان، درچه، خوانسار، نطنز، اردستان، خور و اصفهان اعزام شده‌اند تا به حال موفق به برپایی ٨ آشپزخانه در این مناطق شده و به صورت مستمر درحال توزیع ٣۵ تا ۴٠ هزار پرس غذا در بین مردم مناطق سیل‌زده هستند که تمامی اقلام اولیه این غذاها توسط خیرین استان جمع‌آوری سده است. 

وی در خصوص اقدامات پزشکی در منطقه بیان کرد: تاکنون ۴ گروه پزشکی شامل کادر درمان، روانپزشک، متخصص و... به مناطق سیل‌زده خصوصا نقطه مرز صفری، هیرمند و شمال زابل اعزام شده‌اند و به همراه خود بسته‌های اقلام دارویی مورد نیاز مردم را منتقل کرده‌اند. 

سرهنگ مقواساز ادامه داد: این گروه‌های درمانی از طرف بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های مستقل بسیج سامان‌دهی شده اند. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) اظهار کرد: تعدادی از گروه‌های جهادی درحال ساخت سرویس بهداشتی و حمام در منازل و مدارس جهت رفاه حال مردم هستند.

وی در توضیح اقدامات و وظایف گروه جهادی امدادگران گفت: گروهی از رزمندگان ٨ سال دفاع مقدس و پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه گروهی تحت عنوان گروه جهادی امدادگران تشکیل داده‌اند که از دوسال گذشته تاکنون در سیستان و بلوچستان درحال خدمت‌رسانی هستند و بیمارانی که در این استان هستند و به دلیل کمبود امکانات توان درمان آن‌ها در شهرهای خودشان وجود ندارد را به اصفهان منتقل کرده و در خانه‌هایی که تدارک دیده‌اند نگهداری می‌کنند و روند درمان این بیماران را به‌صورت کامل پیگیری می‌کنند؛ خدمات دیگری مانند ساخت مساجد، مدارس و... نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی طی دوسال گذشته در سیستان و بلوچستان بوده‌است. 

سرهنگ مقواساز اظهار کرد: گروه مهندسی ۴٠ سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان و یگان‌های مستقر و زمینی در سپاه استان تاکنون موفق به بهسازی ١٢٠ کیلومتر از جاده‌های آسیب‌دیده و مواصلاتی بین روستاهایی که به زیرآب رفته بودند شده‌اند و با استفاده از وسایلی که به این مناطق منتقل کرده‌اند موفق به تخلیه آب از سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی شده‌اند. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: بیمارستان شهید صدوقی که از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است در این مناطق فعال شده که در آن یک دستگاه ام آر آی که تنها دستگاه ام آر آی سیار کشور است فعال است و به درمان و تشخیص بیماران منطقه کمک می‌کند.

وی ضمن قدردانی از قشرهای مختلف بسیج از جمله بسیج ورزشکاران، اصناف، ادارات و کارگری، پزشکان، دانشجویان و... در خصوص اقلام مورد نیاز این مناطق گفت: اقلام مصرفی خوراکی به وفور در این مناطق موجود است و درحال حاضر نیاز به اقلامی مانند پتوینو، زیرانداز، فرش و موکت داریم تا مردم بتوانند از آن در خانه‌های خود استفاده کنند؛ همچنین برای ساخت‌وساز نیازمند مصالح ساختمانی نیز هستیم. 

مقواساز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر به شدت نیازمند افراد متخصص در زمینه‌های گوناگون هستیم تا بتوانند در زمینه شغلی خود به مردم این مناطق کمک کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) درخصوص برنامه‌های آینده سپاه دراین‌باره گفت: سپاه استان وظیفه دارد با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعدادی از منازل آسیب‌دیده را تعمیر و یا از صفر شروع به ساخت آن‌ها کنند. 

وی درباره اقدامات سپاه استان در دیگر مناطق کشور اعلام کرد: سپاه استان اصفهان موفق به تعمیر ۴٣۴ واحد آسیب‌دیده در اصفهان، لرستان و پلدختر شده و تعداد ١۴٨ واحد در اصفهان، لرستان، پلدختر، سیستان، هیرمند و... در دست احداث است.

 سرهنگ مقواساز درزمینه کمک‌رسانی‌ها در پلدختر اظهار کرد: در زمان وقوع سیل در پلدختر ١١٢ کانکس ثابت با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء آماده و به این مناطق ارسال شد و تا به حال جهادگران استان در پلدختر مشغول خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام/63086/ج30/

نظر شما