شناسهٔ خبر: 37872185 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هوشمند سازی اعلان حریق برای نخستین بار در منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ گفت: در راستای ایجاد شهری هوشمند وایمن، ساختمان‌های منطقه ۲ در آینده نزدیک به سیستم مانیتورینگ ۲۴ ساعته آنلاین تجهیز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول کشت پور، در جلسه‌ای که با حضور معاون عملیات آتش نشانی منطقه ۲ و شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت استفاده از برنامه‌های دانش بنیان در کاهش ریسک حریق، گفت: در تداوم برنامه‌های اجرایی در ایجاد شهر هوشمند و ایمن، در آینده نزدیک سامانه پایش و اعلان حریق هوشمند برای نخستین بار در منطقه ۲ راه اندازی می‌شود.

شهردار منطقه ۲ با تاکید بر امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی گفت: در گام نخست طرح، ساختمان‌های بلند مرتبه، مدارس و بیمارستان‌ها به دوربین‌های سه بعدی و سنسورهای تشخیص حادثه با قابلیت اتصال به مراکز امداد و نجات مجهز می‌شوند.

وی افزود: با اجرای این طرح ساختمان‌ها به سیستم پایش آنلاین ۲۴ ساعته آتش‌نشانی متصل و از این طریق امکان واکنش سریع در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی برای تیم عملیات و نجات فراهم شود.

به گفته کشت پور، ساختمان‌های متصل به این سیستم از یک امکان «چکاپ دوره‌ای رایگان» از سوی سازمان آتش‌نشانی نیز برخوردار می‌شوند.

نظر شما