شناسهٔ خبر: 37872073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ۶روز گذشته

مرگ نامعلوم ۸هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله

بیش از ۸هزار قطعه لاشه پرنده مهاجر از ۶روز گذشته تا کنون در تالاب بین المللی میانکاله جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل محیط زیست مازندران در باره آخرین جزئیات مرگ دسته‌جمعی پرندگان شبه جزیره میانکاله گفت: از عصر چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بیش از ۸هزار لاشه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان در شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر مشاهده و جمع‌آوری شد.
حسینعلی ابراهیمی افزود: ماموران محیط زیست با همکاری کارشناسان دامپزشکی استان لاشه‌های پرندگان را جمع‌آوری و دفن بهداشتی می‌کنند.
او با بیان اینکه امروز ماموران محیط زیست لاشه هزار و ۸۰۰پرنده مهاجر را جمع آوری کردند، گفت: ۹۰درصد لاشه‌های کشف شده متعلق به پرنده چنگر و مابقی مربوط به فلامینگو، اردک سرحنایی، کشیم بزرگ، خوتکا و مرغابی‌ها بود.
مدیرکل محیط زیست مازندران به شکارچیان و بومیان منطقه و شکارچیان دارای پروانه شکار توصیه کرد تا مشخص شدن علت دقیق تلفات، از ورود به تالاب‌ها و شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.
ابراهیمی افزود: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله، و نامعلوم بودن علت تلفات، هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر در استان‌های مازندران و گلستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.
او با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار و دیگر بازار‌های هفتگی و روزانه استان ممنوع است، گفت: مردم استان مازندران در این مدت از خرید و مصرف لاشه پرندگان وحشی جداً خودداری کنند.
 
تعداد بازدید : 24
<div id="video-display-embed-code_4447324"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2631842/4447324?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما