شناسهٔ خبر: 37871496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر تسریع در تامین مواد اولیه بخش تولید

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تسریع و تسهیل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی ضروری است و بیشتر در نشست ها و بازدیدهای میدانی از صنایع استان، صاحبان واحدهای تولیدی از عملکرد خوب گمرکات در رفع موانع و مشکلاتشان اظهار رضایتمندی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار ناظر گمرکات و مدیران گمرکات تابعه استان با وی، با اشاره به ۲ مطالبه متضاد سرعت و دقت از گمرک، افزود: سرعت و دقت در امور گمرکی از یک میزان حساسیت و اولویت برخوردار می باشد بر این اساس نباید سرعت و دقت فدای یکدیگر شوند.

 وی با اشاره به ظرفیت های استان در خصوص حمل و نقل کالا ادامه داد: قرار گرفتن در دالان شمال به جنوب گمرکات سهلان و جلفا را به عنوان ظرفیت های بزرگ ترانزیتی کشور مطرح می کند.  

پورمحمدی همچنین با تمجید از عملکرد ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از تغییر رویکرد برای بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی استان به عنوان یک مزیت یاد کرد و افزود: عملکرد مطلوب تنها مدیرکل دستگاه اجرایی استان  به باور توانمند بودن بانوان در سطوح بالای مدیریتی استان  کمک کرده است.  

وی اظهار کرد: فلسفه نامگذاری روزهای مناسبتی از جمله روز جهانی گمرک ایجاد فرصتی برای قدرشناسی از فعالان آن عرصه و اهمیت موضوع است.  

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان، نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه امسال از افزایش ۹۶ درصدی صادرات گمرکات استان خبر داد و افزود: گمرک تبریز در رویه صادرات و گمرک سهلان در رویه واردات جزو ۱۰ گمرک مهم کشور هستند.

لیلی اورنگی اجرای مدیریت هماهنگ مرزی و یکپارچه را یکی از ضرورت ها و چالش های مهم تجارت فرامرزی عنوان کرد و  اجرای ماده ۱۲ قانون امور گمرکی را پیشنیازی ضروری برای  تسهیل و تسریع  تجارت خارجی و الزامی برای اجرای موافقت نامه تجاری ایران و اوراسیا دانست.  

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

نظر شما