شناسهٔ خبر: 37870746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام ذوالنور خطاب به دولت:

گدایی مذاکره را کنار بگذارید | دولت واداده نباشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان از نگاه التماس گونه دولت برای مذاکره با آمریکا انتقاد کرد و خواستار پرهیز از وادادگی دولت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان و در نطق میان دستور خود اظهار داشت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم دو حماسه خلق خواهند کرد.

وی ادامه داد: در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه مردم با حضور پرشور خود بار دیگر بیعت خود را با آرمان‌های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جهان نشان خواهند داد. در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مردم به صورت پرشور در انتخابات شرکت خواهند کرد.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با یادآوری حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: مردم همانطور که حضور حماسی خود در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم را به جهان نشان دادند، همان مردم نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش‌رو نیز حضور پیدا خواهند کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با هشدار به دولت برای لزوم حفظ شور مردمی پس از مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از دولت انتظار داریم که حضور میلیونی مردم را بی خاصیت نکند.

وی با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه، بیان داشت: مردم ما با حضور بیش از ۱۰ میلیونی خود در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی، خشم و غضب خود را به ستون فقرات استکبار جهانی (آمریکایی جنایتکار) وارد کردند، اما شاهد هستیم که قبل از مراسم چهلم حاج قاسم سلیمانی، موضوع منحوس مذاکره با آمریکا از سوی وزیر امور خارجه مطرح می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط با جهان، ابراز داشت: ما مخالف ارتباط با جهان نیستیم، اما مسؤولان ما بیراهه و کج روی نکنند و از کسانی که به دنبال بدبختی مردم ما هستند، مذاکره را گدایی نکنند.

وی گفت: در روز‌هایی که آمریکا برای مذاکره التماس می‌کرد، چنین دست گلی را به آب داده‌اید؛ امروز که برای مذاکره با آمریکا گدایی می‌کنید چه نتیجه‌ای را رقم خواهید زد.

نماینده مردم قم در پارلمان تصریح کرد: آقای ظریف نگذاشت که مراسم چهلم حاج قاسم سلیمانی برسد و ایشان زبان التماس مذاکره با قاتلان را گشود.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با هشدار درباره وادادگی برخی از دولتمردان در مقابل دشمن، گفت: از دولتمردان می‌خواهیم تا این حد با وادادگی خود ملت را تحقیر نکنند. اگر آن‌ها به این روند ادامه دهند، قطعا مردم مستقیما در برابر این نگاه از موضع ضعف ورود خواهند کرد.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: متأسفانه پس از هر پیروزی این افراد با یک خطا پیروزی‌ها را در کام مردم تلخ می‌کنند به گونه‌ای که مردم زندگی عادی شان را می‌کردند که با تغییر قیمت دلار، زندگی مردم را به هم زدند و همچنین مردم با قیمت پرشی دلار، زندگی شان را تنظیم کردند که دولت با افزایش قیمت بنزین، دوباره زندگی مردم را به هم ریخت.

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که اجازه بدهد در کشور ثبات باشد و مردم بتوانند زندگی عادی خود را به پیش ببرند.

رییس فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد از نگاه دوگانه رییس‌جمهور به مقوله نقد، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور معصومیت ائمه اطهار(ع) را زیر سوال می‌برد و می‌گوید که امام معصوم را نیز می‌توان نقد کرد. امروز رییس‌جمهور به مقولات فرهنگی نیز ورود می‌کند و وقتی که بحث حیا و مباحث فرهنگی مطرح می‌شود، از اراذل و اوباش و قانون شکنان حمایت می‌کند.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان گفت: بدون شک مردم پشت سر ولایت و مقام معظم رهبری باقی خواهند ماند و همه خاکریز‌ها را پشت سر می‌گذارند و به سمت اهداف انقلاب پیش می‌روند. /۸۵۶/

نظر شما