شناسهٔ خبر: 37870657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل 144 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در گمرک آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از تشکیل 144 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش 589 میلیارد ریال طی سال جاری در گمرک این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، رسول امیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت گرامیداشت 26 ژانویه روز جهانی گمرک اظهار کرد: طی سال جاری، 144 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش 589 میلیارد ریال در گمرک شهرستان آستارا تشکیل‌شده است. 

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا 90 فقره از پرونده‌های متشکله را مربوط به قاچاق مشروبات الکلی، 38 فقره را مربوط به قاچاق خودرو و 6 فقره را مربوط به قاچاق ارز دانست و افزود: درمدت‌مذکور حدود 23 تن کالای اساسی و موردنیاز مردم هنگام خروج از مرز از مسافران کشف و ضبط‌شده است.  

وی با بیان اینکه سازمان گمرک، طرح جامع گمرکی را در چهار گمرک بااهمیت کشور اجرا می‌کند که یکی از آن‌ها، گمرک شهرستان آستارا است، گفت: محوطه‌سازی گمرک این شهرستان بااعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد تومان در قالب طرح مذکور، اجرا می‌شود که تاکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

امیدی زمان آغاز محوطه‌سازی گمرک را از شهریورماه سال 98 و مدت‌زمان اتمام آن را 30 ماه عنوان کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته مسیر تردد کامیون‌ها و خودروها تا تابستان 99 آماده بهره‌برداری است که پس از بهره‌برداری از این مسیر، پروژه محوطه‌سازی گمرک، وارد فازهای بعدی می‌شود. 

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا اشاره به اینکه گمرک این شهرستان در سه حوزه جاده‌ای، ریلی و دریایی فعالیت می‌کند که در هیج‌جای کشور این ظرفیت وجود ندارد، افزود: بخش قابل‌توجهی از حجم فعالیت استان گیلان از طریق گمرک شهرستان آستارا انجام می‌شود که در اکثر رویه‌های گمرکی، رشد چشم‌گیری را شاهد هستیم.   

وی با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران با 25 سازمان مرتبط با حوزه تجارت ارتباط دارد و الکترونیکی کردن رویه‌های گمرکی یکی از افتخارات آن است، گفت: تمام تلاش سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران این است که هزینه‌های تجاری برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برون‌مرزی، کاهش یابد. 

امیدی راه‌اندازی E-TIR، ایجاد دروازه مشترک تجاری با جمهوری آذربایجان، اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی پلمپ الکترونیکی، استقرار صرافی در سالن مسافری، برگزاری و پیگیری جلسات مشترک مرزی و کمیته همکاری‌های مرزی را از دیگر اقدامات گمرک شهرستان آستارا طی یک سال گذشته عنوان کرد. 

به گزارش فارس، 26 ژانویه مصادف با 6 بهمن در تقویم میلادی و شمسی تحت‌عنوان روز جهانی گمرک نام‌گذاری شده است. نشست خبری با خبرنگاران و سخنرانی مدیرکل در پیش از خطبه‌های نماز جمعه ازجمله برنامه‌های امسال اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا به مناسبت روز جهانی گمرک است. 

انتهای پیام/84008

نظر شما