شناسهٔ خبر: 37870610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نامه سرگشاده اساتید دانشگاه‌های مشهد درباره مصاحبه وزیر امورخارجه منتشر شد

اساتید دانشگاه‌های مشهد به روسای سه قوه در رابطه با مصاحبه وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نشریه اشپیگل نامه‌ای سرگشاده ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، در متن نامه سرگشاده بسیج اساتید دانشگاه‌های مشهد به روسای سه قوه آمده است: مصاحبه وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نشریه اشپیگل، با وجود نقاط تاریک و از موضع ضعف، برای ایرانیان و وطن پرستان حق طلب قابل قبول نیست. از وزیر خارجه که نماینده ملت بزرگ، فهیم و انقلابی توقع می‌رود زبان دنیا را بفهمد و با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت با آن‌ها گفت‌و‌گو کند.

در ادامه آمده است: در این مصاحبه نقاط تاریک نابخشودنی بزرگی وجود دارد. ابتدا توجه دقیق به ادبیات انقلابی و مقاومت از جمله استفاده از "کشتن سلیمانی" به‌جای "ترور سردار سلیمانی" و استفاده از "مرگ" ایشان به‌جای "شهادت" درپاسخ‌های وزیر خارجه را به ایشان متذکر می‌شویم.

در ادامه عنوان شده است: برای بی تدبیری و خبط سیاسی در پاسخ به سئوال آخر " آیا شما احتمال مذاکره با ایالات متحده آمریکا را به دنبال قتل سلیمانی رد می‌کنید؟" مانند معلمی دلسوز مواردزیر را به او یادآور می‌شویم: واژه "نه" اصلا نباید به‌کاربرده می شد. بهترین جواب تکرار سخن رهبر عزیز در نماز جمعه اخیر است که فرمودند "جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند" و یاسخن رئیس محترم جمهور که گفت " آمریکایی‌ها به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام مذاکره می‌دهند که با ما مذاکره کن‌؛ مگر دیوانه شدند که با شما مذاکره کنند؛ شما مذاکره دیروز را علنی زیر پا می‌گذارید و به مذاکره امضا شده‌ای که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بی‌اعتنا هستید. "

در بخش دیگری از این نامه ذکر شده است: در جمله اول با سیاست ورزی تراز جمهوری اسلامی ایران و مخصوصا با حذف "people" و "never" گفته می‌شد "من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که مردم رویکردها آنها را تغییر خواهند داد و واقعیت‌ها را به رسمیت خواهند شناخت. برای ما مهم نیست چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم این است که چگونه آنها رفتار می‌کنند. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته" و جمله میانی " و به میز مذاکره بازگردد. ما هنوز در میز مذاکره هستیم. آنها کسانی هستند که ترک کردند." نادرست بوده و افتادن در دام دشمن است.

در بخش دیگری گفته شده است: ما اساتید دانشگاه‌های مشهد ضمن تاکید بر دفاع از مطالبه ملت شریف ایران در ایام الله تشییع شهدای مقاومت، تنها راه در پیش پای ملّت ایران قوی شدن در همه عرصه‌ها می‌دانیم و با رهبرحکیم انقلاب هم داستانیم که:" باید تلاش کنیم قوی بشویم؛ ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت." از روسای قوای سه گانه می‌خواهیم مراقبت کافی بر رعایت وحدت ملی، تاکید بر محور مقاومت و خون‌خواهی شهید حاج قاسم سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار دهند. از ریاست محترم جمهور و نمایندگان دیپلماسی مردم انقلابی ایران می‌خواهیم به درستی خواسته‌ها و مطالبات مردم و نخبگان را نمایندگی نمایند و پیگیر و مدافع حقوق مردم عزیز و سربلند ایران باشند.

انتهای پیام/282/ 

نظر شما