شناسهٔ خبر: 37870519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هنوز توپ نرسیده، تیم مقابل می‌گوید زودباش!

لک: امیرخان گفت تا کِی اینطور گلری می‌کنی؟

دروازه‌بان ماشین‌سازی درباره حواشی دیدار با سپاهان صحبت کرد و ابراز امیدواری داشت بتواند عملکرد خوب خود در این فصل را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، حامد لک مثل سال‌های اخیر، این فصل هم عملکرد خوبی داشته و به نوعی ستاره ماشین‌سازی محسوب می‌شود؛ دروازه‌بانی که می‌گوید در نقل و انتقالات زمستانی پیشنهادات قابل توجهی به دست‌اش رسیده ولی بخاطر ناتوانی تیمش در جذب بازیکن جدید، تصمیم گرفته تا پایان لیگ نوزدهم در تبریز بماند و به تیمش کمک کند.

لک که امسال بازی‌های خوبی در جدال‌های بزرگ ماشین‌سازی به ویژه دیدارهایی همچون پرسپولیس و استقلال داشته و پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان لیگ برتر است، در بازی این هفته مقابل سپاهان هم خوش درخشید و توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، اما بعد از پایان این دیدار و پس از صحبت با امیر قلعه‌نویی، با یکی از اعضای کادر فنی حریف درگیری لفظی پیدا کرد که به همین بهانه گفت‌وگویی با او ترتیب دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 

* به نظر می‌آید مقابل سپاهان به خواسته خود رسیدید و نباختید. درست است؟

در اینکه نمی‌خواستیم ببازیم، شکی نیست ولی واقعا هدف ما در این مسابقه گرفتن سه امتیاز بود. ما در تبریز مقابل همه تیم‌های بزرگ خوب کار کردیم و این بار هم می‌خواستیم دور برگشت را با یک برد شروع کنیم. سپاهان تیم بزرگی با حضور امیرخان(قلعه‌نویی) دارد ولی با احترام به آنها، برای شکست دادن این تیم وارد زمین شدیم. ما حتی بازی رفت هم نباید می‌باختیم و روی یک غفلت کوتاه نتیجه را واگذار کردیم ولی این بار حق ما حداقل یک امتیاز بود. اگر بازی را دیده باشید، می‌دانید که حداقل چهار موقعیت ۱۰۰درصد گلزنی داشتیم ولی متاسفانه به گل نرسیدیم و واقعا سپاهان شانس آورد که نباخت.

 

* عملکردی که تیم ماشین‌سازی در مسابقات با تیم‌های بالای جدولی دارد، طوری است که انگار می‌خواهد به نفع تراکتور بازی کند و به قول هواداران، شما برای دیگر تیم تبریزی نتیجه می‌گیرید. این موضوع را قبول داری؟

این چه حرفی است که می‌گویند؟ از اول فصل خیلی‌ها این حرف‌ها را زدند ولی آیا شما چنین نظری دارید؟ اگر می‌گویند که ما رفت و برگشت استقلال  را بردیم، در آزادی پرسپولیس را متوقف کردیم و از سپاهان امتیاز گرفتیم، این را هم در نظر بگیرید که خودِ تراکتور را هم شکست دادیم. اگر قرار بود ما برای تراکتور بازی کنیم، چرا باید بهترین بازی‌مان را مقابل آنها انجام می‌دادیم و با ۲ گل برنده می‌شدیم؟ چنین صحبت‌هایی کارشناسانه نیست و به نظرم کسانی که درکی از فوتبال ندارند، این صحبت‌ها را می‌کنند. تراکتور بیشتر از همیشه در دیدار با ما نیاز به برد داشت که از بحران خارج شود ولی ما آنها را شکست دادیم. این نشان می‌دهد غیرت در تیم ما وجود دارد و تبانی و اینگونه مسائل در فوتبال آذربایجان بی‌معنی است.

 

* به بازی با سپاهان برگردیم... این مسابقه حاشیه خاصی نداشت ولی انگار پس از بازی درگیری لفظی پیدا کردید. ماجرا چه بود؟

این مسابقه از لحظه اول تا آخر هیچ حاشیه خاصی نداشت. پس از پایان مسابقه وقتی به سمت رختکن می‌رفتیم، امیرخان(قلعه‌نویی) به من گفت حامد تا کِی می‌خواهی اینطور گلری کنی؟ من هم گفتم امیرخان شما هم همیشه بعد از بازی‌هایی که مقابل هم داریم، این صحبت را می‌کنید. هیچ اتفاق دیگری نیفتاد ولی چند ثانیه بعد، مربی خارجی سپاهان به یکباره به سمت من آمد و به زبان پرتغالی شروع به فحاشی کرد! معلوم نبود که می‌خواهد از امیرخان دفاع کند یا هدف دیگری دارد چون صحبت‌های من و امیرخان چیزی نبود که باعث درگیری بشود ولی این آقا یکدفعه آمد و فحش داد. من هم جواب‌اش را دادم که با دخالت بازیکنان دو تیم این داستان تمام شد. موضوع خاص دیگری هم نبود.

 

* البته تو در سال‌های اخیر همیشه مقابل تیم‌های امیر قلعه‌نویی خوب کار کردی، اما به نظرت چرا این بار چنین حرفی زد؟ بخاطر اتلاف وقت نبود؟

شما فیلم بازی را ببینید. اگر حتی یکبار وقت تلف کرده باشم، حرف شما درست است. نمی‌دانم منظور امیرخان چه بود ولی من همیشه احترام ایشان را نگه داشتم و واقعا برای من عزیز و بزرگ هستند. به آن مربی خارجی(تکسیرا) سپاهان هم وقتی به من فحاشی کرد و جواب‌اش را دادم، در آخر گفتم تو فکر کردی امیرخان هستی که اینطور به من حمله می‌کنی؟ تو ۱۰۰ سال هم کنار امیرخان باشی، مثل ایشان نمی‌شوی. کل داستان همین بود و زیاد و کم هم نداشت.

 

 

 

* درمورد ماشین‌سازی صحبت کن. به نظرت می‌توانید به این روند خوبی که داشتید، تا آخر فصل ادامه دهید؟

ببینید یک واقعیتی درباره تیم ما وجود دارد و آن هم این است که برخلاف همه تیم‌ها نتوانستیم در نیم‌فصل بازیکن بگیریم و حتی دو نفر را هم از دست دادیم؛ شاید این مسئله در جریان مسابقات به ضررمان شود، اما من معتقد هستم همین حالا هم جوانان و بازیکنان بسیار باکیفیت و خوبی داریم که تک تک آنها موثر هستند. شاید الان جوانان ما ناشناخته باشند ولی نهایتا یکی، دو فصل دیگر خواهان زیادی خواهند داشت. ما مقابل سپاهان با همین بازیکنان کار بزرگی انجام دادیم و با عملکرد فنی و نه بطور اتفاقی، یک امتیاز را از یک تیم تا دندان مسلح گرفتیم. امیدوار هستم در این شرایط مسؤولان باشگاه نیز مثل ماه‌های اخیر پشت تیم باشند و از بازیکنان که با غیرت کار می‌کنند، حمایت داشته باشند. البته تا به امروز خدا را شکر مشکل خاصی نداشتیم.

 

 

 

* تو در نیم‌فصل اول خوب کار کردی و گفته می‌شد در تمرینات ماشین‌سازی حضور نداشتی و قرار است به تیم دیگری بروی. چرا این اتفاق نیفتاد؟

ابتدا باید بگویم اگر به لطف خدا توانستم برای ماشین‌سازی موثر باشم، با کمک تک تک اعضای تیم و تلاش همه بازیکنان بوده و حامد لک به تنهایی نتوانسته کاری انجام دهد. بزرگنمایی نمی‌کنم، اما واقعا از چهار تیم که دو تیم آن مطرح‌تر بودند، پیشنهادهای خوبی داشتم. باور کنید رقم پیشنهاد سه باشگاه برای نیم‌فصل، بیشتر از کل قراردادم با ماشین‌سازی بود، اما بعد از صحبت با آقای نصیرزاده و شرایطی که تیم بخاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پشت سر می‌گذاشت، برای کمک به فوتبال آذربایجان و لطفی که هواداران داشتند، تصمیم گرفتم در ماشین‌سازی بمانم. جا دارد از باشگاه‌ها و مربیان بزرگی که برای من عزیز هستند و پیشنهاد دادند هم تشکر کنم و امیدوار هستم در زمان بهتری جواب محبت‌هایشان را بدهم. نیامدنم هم به تمرینات بخاطر کارهای مالیاتی و حضورم در تهران با هماهنگی باشگاه بود.

 

* به نظرت با عملکردی که در ماشین‌سازی داشتی، دوباره به تیم ملی دعوت می‌شوی؟

فعلا که تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست که من به‌عنوان یک بازیکن بخواهم در این مورد صحبت کنم. امیدوار هستم هرچه زودتر تکلیف تیم ملی مشخص شود. همیشه و مثل تمام سال‌های گذشته تلاش می‌کنم ابتدا برای باشگاهم موثر باشم تا دوباره افتخار ملی پوش شدن را به دست بیاورم.

 

 

 

* موضوع دیگری که درباره تو وجود دارد، اتلاف وقت‌های زیاد از حد تو است و بسیاری از کارشناسان و تماشاگران فوتبال معتقد هستند اگر حامد لک این کارها و روش فوتبالی را کنار بگذارد، خیلی موفق‌تر می‌شود.

این کار که روش من نیست چون در همه بازی‌های ایران و حتی اروپا دروازه‌بانان این کارها را می‌کنند. شما همین بازی‌های هفته هفدهم را ببینید که چند دروازه‌بان کارت گرفتند؟ اما من با وجود اینکه بازی با سپاهان داشتیم و یک امتیاز برای ما اهمیت داشت، چنین کارهایی انجام ندادم. قبول دارم که این نگاه در بین هواداران فوتبال به وجود آمده که حامد لک به دنبال اتلاف وقت است چون در بعضی بازی‌ها واقعا پیش آمده که هنوز توپ از اوت به من نرسیده، اما بازیکنان حریف که دوستان من هم هستند، می‌گویند زود باش! قطعا تلاش می‌کنم نظرات آنها را تغییر دهم ولی یک موضوع را هم در نظر بگیرید. من بی‌دلیل که این کارها را انجام نمی‌دهم و همانطور که بعد از بازی با پرسپولیس گفتم، اتلاف وقت هم یک نوع تاکتیک برای تیم‌هایی که جلو هستند یا امتیاز می‌خواهند، شده است. شاید در بعضی بازی‌ها این کار را بخاطر موفقیت تیمم انجام دهم، اما در بیشتر مسابقات برخورد زیادی با مهاجمان حریف دارم و واقعا مصدوم می‌شوم و اینکه همیشه بخواهم زمان بازی را بگیرم، اصلا درست نیست.

نظر شما