شناسهٔ خبر: 37870233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پدر شهیدان برزگر دار فانی را وداع گفت

حاج اسکندر برزگر پدر سردارن شهید شاپور و علیرضا برزگر دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حاج اسکندر برزگر پدر سردارن شهید شاپور و علیرضا برزگر دعوت حق را لبیک، گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

گفتنی است مراسم تشییع و تدوفین پیکر مرحوم حاج اسکندر برزگر صبح روز سه شنبه مورخ ۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۱ از مقابل مسجد معجز اردبیل به سمت آرمستان غریبان برگزار و و در کنار فرزندان شهیدش آرام خواهد گرفت.

مراسم لیلة الدفن مرحوم برزگر در روز سه شنبه ۹۸/۱۱/۰۸ بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و مراسم سومین روز درگذشت آنمرحوم همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز چهارنشبه ۹۸/۱۱/۰۹ در مسجد معجز اردبیل از ساعت ۱۴ الی ۱۶ منعقد می‌گردد. سردار شهید شاپور برزگر به تاریخ ۲۹ آبان سال ۶۲ در منطقه پنجوین در عملیات والفجر ۴ شرکت کرد. در این عملیات، هماهنگ کننده محورهای عملیاتی بود.

منطقه عملیات کوهستانی بود و تعدادی از واحدهای لشکر در محاصره دشمن قرار گرفته بودند واز عقبه درخواست نیروی کمکی کردند. دو گروهان به آن‌ها ملحق شد. یک گروهان توسط برزگر و یک گروهان توسط مصطفی اکبری، هدایت و رهبری می‌شد و مقدر بود که او زنده بماند تادر عملیات بعدی نیز حضور یابد تا این که در مرحله سوم عملیات والفجر ۴ و در ارتفاعات شیخ گزنیشین در سمت مسئول محور لشکر ۳۱ عاشورا در خاک عراق (پنجوین) به تاریخ ۱۳/۸/۱۳۶۲ در اثر تیر دوشکا و اصابت ترکش به پشت به شهادت رسید.

نظر شما