شناسهٔ خبر: 37870230 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشرفت یحیی بعد از هفت سال؛ گل محمدی، کالدرون را به برانکو ترجیح داد

تهران- ایرنا- یحیی گل‌محمدی بر خلاف برانکو در اولین تجربه سرمربیگری‌اش مانند گابریل کالدرون به برتری رسید.

صاحب‌خبر -

حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین ۲ تیم پرسپولیس و تراکتور تبریز به انجام رسید. جایی که سرخپوشان تهرانی موفق شدند حریف تبریزی خود را با ۲ گل بدرقه و جایگاه‌شان را در صدر جدول محکم‌تر از قبل کنند.

یحیی گل‌محمدی در اولین آزمون خود موفق بیرون آمد. پرسپولیس در سه تقابل اخیر در برابر تراکتور به برد نرسیده بود و حالا بعد از ۷۵۹ روز این اتفاق رخ داد. جالب است که آخرین برد آنها در هفته هفدهم لیگ هفدهم ثبت شد. جایی که توانستند از سد تراکتور با هدایت یحیی بگذرند و این بار نیز با همین نتیجه و در همین هفته و در همین ورزشگاه با حضور مجدد گل محمدی، این بار روی نیمکت خودشان موفقیت مذکور را تکرار کردند.

تیم پایتخت‌نشین حالا در بازی‌های رو در رو در تاریخ لیگ برتر از حریف سرسخت خود پیشی گرفت و تعداد پیروزی‌هایش را به عدد ۱۰ رساند. همچنین تراکتور بعد از چهار برد پیاپی سرانجام با ساکت الهامی شکست خورد. گل‌محمدی نیز توانست باخت نیم‌فصل اول مقابل تراکتور را در قامت سرمربی تیم شهر خودرو جبران کند.

اما سرمربی تیم تهرانی پیشرفت دیگری نیز داشت. او از ابتدای نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم برای اولین بار سرمربی پرسپولیس شد. تیمش در ورزشگاه آزادی به دیدار صنعت نفت آبادان رفت و در پایان با حساب ۲ بر ۲ متوقف شد. علی کریمی و محمدی نوری برای پرسپولیس گل زدند اما رضا خالقی‌فر و روح‌الله عرب این ۲ گل را جبران کردند. این بار اما شاگردان یحیی از ۲ گل خود محافظت کردند و به پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر رسیدند.

پیش از یحیی، کالدرون نیز در نخستین بازی خود برده بود. تیم مرد آرژانتینی با تک گل مهدی ترابی از سد پارس جنوبی جم گذشت. قبل‌تر اما برانکو در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش ناکام بود. تیم پروفسور در هفته بیست و ششم لیگ چهاردهم با نتیجه ۲ بر یک در ورزشگاه آزادی مغلوب سپاهان شد. قبل‌تر نیز حمید درخشان در هفته هشتم همان لیگ، در اولین پیکار در ورزشگاه خانگی به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت. رقابتی که در پایان با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

نظر شما