شناسهٔ خبر: 37869987 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروج هواپیمای مسافری از باند و مسمومیت علت مرگ پرندگان میانکاله

استان‌ها -ایرنا- خروج هواپیمای مسافربری در فرودگاه ماهشهر از باند، خسارت ۲۵۰میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان وبلوچستان، اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز، احیا تالاب «قره‌گُل» بوکان، احتمال وقوع بهمن در جاده‌های منتهی به شمال کشور ومسمومیت علت قطعی مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

هواپیمای مسافربری در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد

پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران - ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین که ساعت ۶:۳۵ دقیقه تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود دقایقی پیش در هنگام نشستن در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد.

محمدرضا رضائی مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان بابیان اینکه این هواپیما زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست که پس از لندینگ از باند خارج شد گفت:بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته است و فقط از باند خارج شده است.

همچنین معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با بیان اینکه جابه‌جایی هواپیمای خارج شده از باند فرودگاه ماهشهر به داخل حریم فرودگاه آغاز شده، گفت: برای بررسی ابعاد حادثه یک جلسه اضطراری با حضور مسوولان مربوطه برگزار شد.

حبیب اله آصفی با بیان اینکه دلیل وقوع این حادثه در دست پیگیری است، گفت: مهمترین اقدامی که پس از بروز حادثه انجام شد، ایمنی مسافران و محل نشست هواپیما بود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه این هواپیما با خروج از باند فرودگاه، در کمربندی ماهشهر - سربندر که نزدیک فرودگاه هست متوقف شد، ا افزود: این جاده هم اکنون مسدود است و تا ساعاتی دیگر با انتقال کامل هواپیما، تردد در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.

دوره تحصیل از سابقه خدمتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حذف می‌شود

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، از سال آینده پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشروط به حذف دوره تحصیل از سابقه خدمتی آنان صورت می‌گیرد.

از طاهره عدل‌بند در نشست شورای معاونان این اداره‌کل افزود: این بخشنامه جدید شامل دانشجویان کنونی و فارغ‌التحصیلان قبلی دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود و برای دانشجویانی که از سال آینده در این دانشگاه پذیرش می‌شوند، اعمال خواهد شد.

تمدید طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای چهاردهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش در این استان تا روز ۲۴ بهمن جاری تمدید شد.

محمد تقی هاشمی ایرنا افزود: آن دسته از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی که دارای "کارت آمایش ۱۳" بوده و تغییراتی در خانوار آنها ایجاد شده می‌توانند تغییرات صورت گرفته را از هم‌اکنون اعمال نموده و در مرحله ۱۴ طرح آمایش شرکت کنند.

خسارت ۲۵۰میلیارد تومانی سیلاب به تاسیسات آبی و خاکی سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاسیسات آبی و خاکی بخش کشاورزی این استان در سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی بیش‌از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت دید.

جعفر زربافتی اظهار داشت: در سیلاب اخیر به هزار و ۴۶۸حلقه چاه و چاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب و ۱۰۲کیلومتر لوله انتقال آب سیستان و بلوچستان خسارت زد.

احداث بزرگترین مجتمع روی و سرب کشور در کرمان

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در شهرستان کوهبنان استان کرمان آغاز خواهد شد.

حسین امیری خامکانی ایرنا افزود: این واحد با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کنستانتره سرب و روی، در سه فاز و با سرمایه گذاری حدود ۲ هزار میلیارد تومانی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید شمش و روی در فازهای بعدی این مجتمع در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: برای شروع عملیات ساخت این مجتمع از چند سال قبل مذاکرات متعددی با بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری طرح انجام شده است.

اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت برای جاده هراز

استاندار مازندران اعلام کرد که دولت برای تکمیل و رفع برخی مشکلات جاده هراز ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

احمد حسین زادگان گفت: به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات وزیران ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل محور هراز و تکمیل و احداث جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز در استان مازندران اختصاص یافت. ‎

وی افزود: این رقم در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در این محور و جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز اختصاص یافته است.

احیای تالاب «قره‌گُل» بوکان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان با اشاره به بارندگی مناسب زمستانی در این شهرستان گفت: در پی این بارش‌ها، بخشی از تالاب «قره‌گُل» این شهرستان احیا شده‌است.

آوات بازیار اظهار داشت: قسمتی از تالاب قره‌گُل که جزء تالاب‌های فصلی بوکان است، با بالاآمدن آب سیمینه‌رود و تغذیه کانال مرتبط با آن آبگیری شده و پیش‌بینی می‌شود با ورود بیشتر آب تا اواخر زمستان به طور کامل احیا شود.

احتمال وقوع بهمن در جاده‌های منتهی به شمال کشور

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، به علت افزایش دما، احتمال وقوع بهمن در جاده‌های ارتباطی منتهی به شمال کشور و اردبیل وجود دارد.

به گزارش سازمان هواشناسی، افزایش قابل توجه دما از سه‌شنبه ۸ بهمن ماه در جاده های ارتباطی به شمال کشور و اردبیل آغاز می‌شود که بر این اساس احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها به ویژه در بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه در این محورهای مواصلاتی وجود دارد.

توسعه هنر در گرو رقابتی بودن آن است

شهردار تهران با اعلام حمایت نهاد متبوعش از هنر و سینما گفت که توسعه هنر در گرو رقابتی‌بودن آن است.

پیروز حناچی در آئین افتتاح ۷ سالن سینمای مجموعه پردیس ملت تهران بابیان اینکه اگر می‌خواهیم هنر توسعه پیدا کند باید رقابت را فعال کنیم و یکی از قوی‌ترین عرصه رقابت، جشنواره فیلم فجر است ادامه داد: حمایت‌های شهرداری از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر صرفا مالی نیست و گاهی مواقع بسترسازی مناسب برای بهتر برگزار شدن آن است.

امکان حذف کامل آفلاتوکسین شیر وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: امکان حذف کامل آفلاتوکسین شیر وجود ندارد، اما می‌توان با اعمال نظارت‌هایی آن را به زیر حد مجاز رساند و کنترل خوراک دام یکی از راه‌های کنترل میزان آفلاتوکسین است.

محبوب نعمتی اظهار کرد: وجود آفلاتوکسین در شیر، واقعیتی انکارناپذیر است اما منشاء ورود آفلاتوکسین به شیر، خوراک آلوده‌ای است که دام از آن تغذیه می‌کند، بنابراین منشاء آفلاتوکسین خود شیر نیست، بلکه خوراک آلوده دام است که در آذربایجان شرقی در حد مجاز بوده و نظارت کافی بر این موضوع وجود دارد. 

بزودی نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در زاهدان انجام می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بزودی نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در این شهر انجام خواهد شد تا شاهد تحولی بزرگ در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان باشیم.

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: عمل فوق تخصصی کاشت حلزون نیازمند عقبه قدرتمندی از توانمندی‌های تخصصی و فعالیت‌های غربالگریی و بیماریابی بوده و پس از انجام این عمل جراحی نیز باید مجموعه کاملی از خدمات بازتوانی برای بیماران تامین شود.

مسمومیت ، علت قطعی مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله

دامپزشک معتمد محیط‌زیست مازندران علت تلفات مشکوک چند هزار بال پرنده مهاجر زمستان‌گذران را در تالاب بین‌المللی میانکاله را مسمومیت غذایی اعلام کرد.

دکتر بهرنگ اکرامی گفت : مشناء این مسمومیت غذایی نوعی باکتری است که در پرندگان بویژه از گونه های چنگر و فلامینگو که از جلبک ها و پلانگتون ها تغذیه می کنند ، ایجاد می شود.

وی اضافه کرد : در حال حاضر بیشترین تلفات پرندگان وحشی در تالاب بین المللی میانکاله مربوط به چنگر معمولی و فلامینگوهاست که منبع اصلی تغذیه آنها به عنوان پرندگان کنار آبزی از جلبک ها و پلانگتون است و این بیماری باکتریایی در آزمایشگاه داخل استان برای مرگ پرندگان مهاجر زمستان گذران تا حدودی به قطعیت رسیده است.

طراحی سامانه الکترونیکی کشوری مشارکت در مدرسه سازی

نائب رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، سامانه الکترونیکی مشارکت در امر مقدس ساخت و تجهیز مدارس کشور طراحی شد.

دکتر محمد رضا اسپرورین افزود: رونمایی از این سامانه در یوم الله ۲۲ بهمن با هدف ایجاد بستر مناسب برای مردم با هر توان مالی انجام می شود.

 فعال سازی این سامانه شرایطی را بوجود می آورد تا خیرین نیک اندیش بتوانند از سقف ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیارد تومان را به نام خود برای ساخت و یا تجهیز مدارس در سایت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که لینک جدیدی برای آن طراحی شده را به ثبت برسانند.

تعرض به کتب پزشکی برخلاف روح اسلام است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: هر نوع تعرض به کتب پزشکی برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است.

وی در سخنانی پیرامون آتش زدن کتاب هاریسون افزود: در روایات از پیشوایان معصوم نقل‌شده است که فرموده‌اند:«اطلبوالعلم ولو بالصین» مسلما علمی که باید در صین آموخت، علومِ دینی نیست بلکه دانش‌هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت‌های خلقت، که خداوند منّان در نهادِ موجودات قرار داده است.

تصفیه‌خانه هفتم آب شرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد

تصفیه خانه هفتم با ظرفیت پنج متر مکعب در ثانیه با هدف تامین آب شرب نواحی جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرقی استان تهران با حضور مسئولان کشوری فردا (هشتم بهمن ماه) به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه دو میلیون نفر از جمعیت مناطق قیامدشت، خاورشهر، خاوران، نازی آباد، شوش، یافت آباد، پاکدشت، ورامین، قرچک، باقرآباد و خیرآباد را تحت پوشش قرار خواهند داد.

ایمن سازی ۱۷۸ ساختمان ناایمن در قلب پایتخت ایمن‌سازی

شهردار منطقه ۱۱ از شناسایی ۱۷۸ ساختمان ناایمن در  این منطقه از پایتخت و آغاز روند بهسازی و ایمن سازی آن خبر داد.

«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ در این باره افزود: بعد از حادثه پلاسکو و برگزاری جلسات متعدد هفتگی با دادستانی، ساختمان‌های نا ایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی و دستورالعمل ایمن سازی و بهسازی توسط شهرداری به مالکان ساختمان‌های ناایمن ابلاغ شده است.

وی گفت:‌ حدود ۱۷۸ ساختمان نا ایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد که اکثر آنها واحدهای تجاری هستند و دستورالعمل شهرداری برای ایمن سازی ساختمان ها به مالکین و ذی نفعان ابلاغ شده اما عدم مشارکت برخی مالکان باعث شده تا روند ایمن سازی در منطقه با سرعتی که انتظار می‌رود دنبال نشود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول ارایه خدمات پرستاری کشور را کسب کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کسب رتبه اول این دانشگاه در رتبه‌بندی خدمات پرستاری کشور در بین دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و گفت: این رتبه در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران به دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعطا شد.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری پرستاری کشور که یکشنبه (ششم بهمن) در تهران برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مقام اول دانشگاه های تیپ یک کشور را در امور پرستاری به دست آورد و دانشگاه علوم پزشکی آبادان در میان دانشگاه های تیپ ۲ کشور و دانشکده گناباد در میان دانشکده های تیپ سه کشور این رتبه را از آن خود کردند.

مصوبه شورای شهر شیراز برای کاهش عوارض ساخت هتل

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا کاهش عوارض ساخت هتل و اقامتگاه گردشگری در شیراز را تصویب کرده که زمینه ساز رونق گردشگری خواهد شد.

سینا بنی‌زمانی با اشاره به تصویب لایحه‌ سیاست‌های تشویقی و توسعه‌ زیرساخت‌های صنعت گردشگری در شهر شیراز، اظهار داشت: این موضوع پس از بررسی در چندین جلسه کمیسیون با هدف تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تهیه شد و پس از بررسی به تصویب صحن علنی رسید.

حفاران غیرمجاز موجب تخریب ستون دخمه تاریخی «فقره‌قا» مهاباد شدند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: حفاران غیرمجاز بخشی از ستون دخمه سنگی و تاریخی «فقره‌قا» این شهرستان را که مربوط به دوران مانایی‌هاست، تخریب کردند.

غلامرضا عبده با اشاره به اینکه این دخمه سنگی فاقد اشیای قیمتی بوده و تنها یک بنای تاریخی و باستانی به شمار می‌رود، افزود: تخریب و جستجوی غیرمجاز برای یافتن گنج و اشیای قدیمی در آن نشان‌دهنده ناآگاهی تخریب‌کنندگان این بنای تاریخی است.

ایوان، شهر سبز گازرسانی معرفی شد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به تمام مناطق شهری و روستایی ایوان، این شهرستان به عنوان نخستین شهر سبز در مصرف انرژی استان شناخته شده است.

عباس شمس اللهی با بیان اینکه شرکت گاز استان در شهرستان ایوان با استقرار ۲ اداره گاز ناحیه ایوان و بخش زرنه در حال خدمت رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: شهرستان ایوان دارای ۲ شهر، ۵۰ روستا و ۱۷۷ صنایع گازدار است.

شهرک‌های صنعتی کرمانشاه سه میلیون دلار صادرات داشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری سه میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

بیژن کردستانی عمده کالاهای صادر شده را شامل فرش ماشینی، عصاره شیرین بیان، انواع لوله از نوع پی وی سی، محصولات مرتبط با قیر و غیره اعلام کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال به زودی معرفی می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال پس از بررسی های لازم در چند روز آینده معرفی می شود.

«مسعود سلطانی‌فر» افزود: همکاران در فدراسیون فوتبال مشغول بررسی برای معرفی سرمربی جدید تیم ملی هستند که پس از پایان گزینه معرفی می شود.

وی به تاثیر تحریم ها در ورزش هم گریزی زد و گفت: امروز فشار دشمنان تنها روی مسایل مالی و نفتی متمرکز نیست بلکه با استفاده از نیرویی که در منطقه وجود دارد، فشارها را اعمال می کند و در برگیری آنها در فرهنگ، اقتصاد، علمی و دیگر موارد را شامل شده است.

جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا گلباران می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: همزمان با ۱۲ بهمن ماه و سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن، در همان روز ساعت ۱۱ صبح جایگاه جلوس ایشان در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) جنب قطعه شهدای هفدهم شهریور و مزار آیت الله طالقانی گلباران می‌شود.

سعید خال اظهار داشت: مراسم یوم الله دوازدهم بهمن، سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به میهن روز شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸  از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر ایشان برگزار می شود.

توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی اولویت اصلی شرکت نفت در سیستان و بلوچستان

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به اجرای شبکه‌های گازرسانی توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی (CNG) در سیستان و بلوچستان از اولویت های اصلی این شرکت است.

محمدرضا مظلومی در جلسه تودیع و معارفه مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه گازرسانی در استان، توسعه و بهره‌برداری از جایگاه‌های سی‌ان‌جی، بهترین گزینه برای جایگزینی فرآورده‌های نفتی مایع است.

گزارش ها ومیزگردها در استانها

"برندسازی؛ میانبر جهانی شدن مبل و منبت تویسرکان" و "غار علیصدر؛ عزمی برای جهانی شدن"از مرکز همدان،  "سایه سنگین سیاسیون بر رسانه‌داری در مازندران"، "کمبود بانک نشا، پاشنه آشیل کاهش هزینه تولید برنج در مازندران" ، "تلفات مشکوک پرندگان مهاجر زیر ذره‌بین محیط‌زیست کشور" و "تغییر الگوی بارندگی‌ها در شمال و نگرانی از تکرار سیل"  از مرکز ساری ،"ماهیت، ره‌آورد و موانع تحقق الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی خراسان رضوی" از مرکز خراسان رضوی ،  "فرود حادثه‌سازی که به خیر گذشت"از مرکز تهران ، " لک‌لک‌های پالایشگاه نفت کرمانشاه"از مرکز کرمانشاه ، صنعت گردشگری گچساران در مسیر شکوفایی از مرکز کهکیلویه وبویراحمد،"شطیط" منطقه‌ای محروم از امکانات شهری در آبادان امرکز خوزستان  و محیط‌زیست قربانی جدال برف و نمک" از مرکز چهارمحال وبختیاری  عنوان های گزارش های امروز ازاستانها است .

همچنین دومیزگرد با عنوان های مسابقات وزنه برداری جام نامجو ؛ چالشها و تلاشها از مرکز رشت و واکاوی نقش احزاب در انتخابات از مرکز شهرکرد منتشر شد .

نظر شما