شناسهٔ خبر: 37869702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مطرح کرد

ورزش همگانی، مهم‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشجویان است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در آیین رونمایی از پوستر "پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور"، گفت: برگزاری این المپیادها و تشویق و ترغیب دانشجویان علوم پزشکی به ورزش به ویژه ورزش همگانی، مهم‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و این مساله یکی از مهم‌ترین سیاست‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در آیین رونمایی از پوستر "پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور"، با ابراز خرسندی از برگزاری موفق چهار دوره قبلی المپیاد ورزش‌های همگانی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت در میان دستگاه‌ها و نهادهای آموزش عالی، به لحاظ توسعه و گسترش ورزش‌های همگانی در میان جامعه هدف خود توانسته، به توفیقات خوبی دست یابد و امسال شاهد برگزاری پنجمین دوره این المپیاد در سطح وزارت بهداشت برای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

وی گفت: از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل مشارکت‌شان در این رویداد بزرگ ورزشی- دانشجویی تشکر می‌کنم و امیدوارم امسال نیز شاهد مشارکت و حضور چشمگیر دانشجویان دختر و پسر در المپیاد پنجم باشیم؛ بدون شک برگزاری این المپیادها و تشویق و ترغیب دانشجویان علوم پزشکی به ورزش به ویژه ورزش همگانی، مهم‌ترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و این مساله یکی از مهم‌ترین سیاست‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

معاون وزیر در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با تصمیمات و تمهیداتی که اندیشیده شد، تلاش کردیم هزینه‌های سرانه دانشجویان ورزشکار به المپیادهای ورزشی را کاهش دهیم تا دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با دغدغه مالی کمتری، دانشجویان خود را به المپیادهای ورزشی اعزام کنند. برگزاری مستمر این المپیادهای ورزشی چه المپیاد ورزش‌های همگانی و چه قهرمانی می‌تواند شور و نشاط خاصی به فضاهای دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد کند و دانشجویان را به مدت یک سال وارد فضای رقابت سالم ورزشی کند. همین که دانشجویان علوم پزشکی که آینده سازان نظام سلامت کشور به شمار می‌روند، در قالب این المپیادها گرد هم جمع می‌شوند و برای حضور در المپیادها به تمرینات ورزشی می‌پردازند، برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. معتقد هستیم برگزاری این المپیادهای ورزشی فارغ از بحث نتیجه، می‌تواند به رشد و سلامت روحی و جسمی دانشجویان کمک کند.

رئیس پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت بر لزوم تشویق و ترغیب بیشتر دانشجویان علوم پزشکی به ورزش همگانی در محیط‌های دانشگاهی و خوابگاهی تاکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم برای رشد و توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی بیش از پیش فراهم شود چرا که دامنه ورزش همگانی وسیع‌ است و دانشجویان بیشتری می‌توانند جذب ورزش‌های همگانی شوند.

به گزارش مفدا، امسال در ۲ بازه زمانی جداگانه، المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اسفند ماه در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار می‌شود. در بازه زمانی ۹ تا ۱۴ اسفند ماه المپیاد دانشجویان دختر و در بازه زمانی  ۱۷ تا ۲۲ اسفند المپیاد دانشجویان پسر  برگزار خواهد شد.

رشته های ورزشی دارت، فوتبال رومیزی، فریزبی، داژبال، طناب زنی، آمادگی جسمانی، طناب کشی و روبیک از جمله رشته‌هایی هستند که دانشجویان در  این دوره از المپیاد در آنها به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما