شناسهٔ خبر: 37868896 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عبدالملکی مطرح کرد

ایجاد اشتغال برای ۱۲۸ هزار مددجوی کمیته امداد

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش از ابتدای امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش از ابتدای امسال خبر داد.

حجت الله عبدالملکی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت حمایت شبکه بانکی تا پایان امسال ایجاد فرصت شغلی به ۱۷۰ هزار خواهد رسید.

وی اظهار داشت: برای ایجاد ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مددجویان تاکنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد تصریح کرد: از این مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل پرداخت شبکه بانکی و مابقی توسط کمیته امداد تامین شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ توانستیم با تلاش دست اندرکاران امر ۱۵۰ طرح را در زمینه اشتغال را به سرانجام برسانیم، بر اساس آمار و اطلاعات موجود از سال ۷۴ تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق برنامه اشتغال کمیته امداد در کشور ایجاد شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بوده است.

عبدالملکی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد برای رفع فقر در جامعه و توانمندسازی خانواده‌ها از طریق ایجاد اشتغال برای کسب درآمد است، افزود: براساس اطلاعات و آمار موجود در سال ۱۳۹۷ یک سوم کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد شکل گرفته است در حالی که امسال و به رغم ایجاد اشتغال برای یک سوم کل اشتغال کشور، تنها سه دهم درصد از کل تسهیلات بانکی کشور به این کمیته اختصاص یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: بر اساس گزارش قائم مقام بانک مرکزی در شورای اشتغال در سال ۱۳۹۷ شبکه بانکی کشور مجموعاً بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از این رقم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافته است.

عبدالملکی گفت: اگر منابع بیشتری به کمیته امداد اختصاص یافته و حمایت‌های بیشتری صورت پذیرد، برنامه اشتغال کمیته امداد با توجه به کارایی و ظرفیت‌های خود می‌تواند برای رفع موضوع بیکاری کشور کمک قابل توجهی از خود نشان دهد.

معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه برای اشتغال پایدار مددجویان یک هزار کارشناس خبره مسلط به ادبیات اشتغال و کارآفرینی با حوزه اشتغال کمیته امداد همکاری دارند، افزود: برای تولید و کارآفرینی همه ابزار‌ها و امکانات در کشور فراهم است، اما برای تحقق آن نیاز به کارآفرین و کارآفرینی داریم.

نظر شما