شناسهٔ خبر: 37868648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

معرفی داوران بخش «سودای سیمرغ» سی‌وهشتمین جشنواره فجر

صاحب‌خبر -

 

نرگس آبیار نویسنده و کارگردان سینما، تورج اصلانی کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینما، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس سینما، رضا پورحسین مدیرفرهنگی، فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان سینما، سعید راد بازیگر سینما، محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیه‌کننده سینما، طهماسب صلح‌جو منتقد سینما و مازیار میری کارگردان سینما، ۹ داوری هستند که امسال آثار بخش «سودای سیمرغ» را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
این داوران با حکم ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ را داوری خواهند کرد.
جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر از روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه آغاز و در روز ۲۲ بهمن‌ماه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

 

 

 

سی‌وهشتمین رویداد بین‌المللی تئاتر فجر
جشن نیست!
نادر برهانی مرند در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با حضور شهرام کرمی در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد با بیان اینکه به دلیل گستردگی و وسعت این رویداد هنری از کیفیت آن کاسته شده است تصریح کرد: به کمک همکاران و شورای سیاست‌گذاری جشنواره برای برگزاری بهتر، آسیب‌شناسی شد و رقابت‌زدگی و مشکلات بخش بین‌الملل، بزرگ‌ترین مشکلات مطرح شده شناخته شد.
وی افزود: بر این اساس به نتیجه رسیدیم تا بخش‌های رقابتی را کاهش دهیم و در همین زمینه رقابت آثار صحنه‌ای که در دوره‌های پیشین در سه بخش بود به یک بخش تقلیل یافت ظرفیت آن نیز با ۳۰ گروه تکمیل شد و همچنین در بخش غیررقابتی نیز ظرفیت حضور ۲۷ گروه در نظر گرفته شد.
برهانی مرند با بیان اینکه این تعداد کمتر حضور با کیفیت‌تری را رقم می‌زند تاکید کرد: بعد از اعلام فراخوان ثبت نام‌ها، پیام دیگری را دریافت کردیم چرا که ۲۴۹ اثر در بخش رقابتی و تنها ۵۰ اثر در بخش غیر رقابتی ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت گروه‌های حرفه‌ای بیشتر در بخش غیر رقابتی ثبت نام کنند اما اینچنین نشد، تصریح کرد: با این شرایط تکان دهنده رو به رو شدیم؛ کسانی که در ذم بخش رقابتی جشنواره سخن می گفتند اصرار بر حضور در این بخش داشتند و از این موضع نیز کوتاه نمی‌آمدند.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه برای جشنواره امسال قواره بهتری را تدارک دیده بودیم اظهار داشت: با وجود انصراف‌ها از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش حضور خواهند داشت و در بخش رقابتی نیز از ۲۷ اثر ۱۵ اجرا در جشنواره حضور دارند.
وی افزود: همچنین از هفت اثر بخش بین‌الملل حضور شش اثر قطعی است و در این میان یک اثر به ۲۲ نمایش بخش خیابانی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شده است که این دو نمایش جدید ویژه سردار و سانحه دیدگان هواپیما اختصاص دارد.
برهانی مرند با بیان اینکه این دوره از جشنواره تئاتر فجر جشن نیست بلکه یک گردهمایی تئاتری است، تاکید کرد: به مقررات فراخوان وفادار ماندیم به همین دلیل تقاضاهایی که برای جایگزینی نمایش ها انصرافی نپذیرفتیم و از توانایی گروه های پذیرفته شده بهره‌مند خواهیم شد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: هشتم بهمن ماه از ساعت ۸ شب فروش بلیت آغاز می‌شود و دانشجویان نیز با ارائه کد دانشجویی می‌توانند تخفیف‌های در نظر گرفته شده را بگیرند.
سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری به دبیری نادر برهانی مرند در کشور برگزار می‌شود.

 

گرامیداشت یاد شاعر فقید افشین یداللهی
گروه موسیقی صنم در بیستمین سال فعالیت خود در نظر دارد تا کنسرت خود را در فرهنگسرای ارسباران به افشین یداللهی ترانه سرای فقید تقدیم کند.
این گروه به آهنگسازی و سرپرستی امیرعباس ستایشگر که در سال ۱۳۷۸ تشکیل گردیده‌،امسال به مناسبت بیست سالگی گروه، کنسرتی را در فرهنگسرای ارسباران به مدت ۲ شب به روی صحنه خواهد برد.
اجرای این گروه در دستگاه نوا و آواز کرد بیات و دشتی خواهد بود. مجموعه ای از قطعات گذشته گروه و دو قطعه جدید، کارگان اصلی این کنسرت است.
همچنین این اجرا به ترانه‌سرای بزرگ ایران دکتر افشین یداللهی تقدیم می‌گردد. کنسرت گروه صنم در طرح هنر برای همه با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قراردارد .این برنامه در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌گردد.

نظر شما