شناسهٔ خبر: 37868626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به ماجرای کتاب‌سوزی

روشی که این فرد تحت عنوان ترویج طب اسلامی درپیش گرفته است با منش بزرگان دینی در مواجهه و استفاده از علوم جدید فاصله دارد. دین اسلام در فراگیری علوم جدید به خصوص پزشکی که مواجه مستقیم با نجات جان آدم‌ها دارد، همواره نگاه تشویقی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام علیمحمد فرهادزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به کتاب سوزی توسط تبریزیان خاطر نشان کرد: اقدام نادرست این فرد در آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و محکوم است. علم پزشکی امروز توانسته بسیاری از بیماری‌های مردم را بر طرف کند و رو به پیشرفت است و جامعه پزشکان ایرانی در این مسیر باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با توجه به روشی که این فرد تحت عنوان ترویج طب اسلامی درپیش گرفته است تصریح کرد: این روش با منش بزرگان دینی در مواجهه و استفاده از علوم جدید فاصله دارد. دین اسلام در فراگیری علوم جدید به خصوص پزشکی که مواجه مستقیم با نجات جان آدم‌ها دارد، همواره نگاه تشویقی داشته است. اگرچه در روایات مختلف توصیه‌هایی برای سالم ماندن و سالم زندگی کردن داریم اما این به معنی نفی سایر تحقیقات و یافته‌های علمی نیست؛ کما اینکه بزرگان دینی خود از این علوم برای درمان استفاده کرده و می‌کنند.

مسئول نهاد علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه علیرغم اینکه وزارت بهداشت معاونت طب سنتی را راه‌اندازی کرده است اما همچنان برخی افراد، بدون هیچگونه نظارتی در حال فعالیت در مراکز مختلف هستند و با رفتارهای خاص خود موجب بدبینی مردم نسبت به دین شده‌اند؛ لازم است دستگاه‌های نظارتی واردعمل شوند و از فعالیت این افراد جلوگیری کنند. دستگاه‌های فرهنگی ودینی هم باید برای در اختیار قرار دادن تریبون‌ها و امکانات خود، دقت بیشتری به خرج دهند و فقط از افراد و منابع مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

ایشان با اشاره به سواستفاده هایی که توسط برخی از فیلم منتشر شده  صورت گرفته است تاکید کرد: برخی هم به دنبال این بودند که با سواستفاده از این عمل اشتباه و فیلم منتشر شده، این عمل را به تمام طلاب تعمیم دهند و حوزویان و دین را در مقابل علم و دانشگاهیان تعریف کنند. اما کارنامه عملکرد علمی کشور در دوران پس از انقلاب نشان می‌دهد که توجه و تاکید به کسب علم برای قوی‌تر کردن کشور قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست که اتفاقا بخش پزشکی از نقاط قابل اتکا و قابل افتخار کشور است که حتی موجب شده تا از کشورهای مختلف، برای درمان به ایران مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: جامعه پزشکی و محققان ایرانی، امروز در وضعیتی که کشور در تحریم به سر می‌برد، در کنار مردم ایستاده‌اند و شبانه روز در حال تلاش برای بی‌نیاز کردن کشور از واردات دارو وتامین نیاز درمانی مردم هستند و کسی حق ندارد با برچسب‌های ناروا به تضعیف آنها بپردازد.

حجت الاسلام علیمحمد فرهادزاده در پایان گفت: معتقدم در مواجهه با موارد این چنینی است که اهمیت پیوند حوزه و دانشگاه بیشتر مشخص می‌شود. قطعا برایند ارتباط حوزویان و دانشگاهیان موجب خواهد شد تا افراد سودجو در هردو طیف نتوانند نه به وجهه علمی کشور آسیب بزنند و نه چهره دین را در ارتباط با علوم مختلف، خدشه دار کنند.

نظر شما