شناسهٔ خبر: 37868420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس اقدامات پیشگیرانه تلاش می شود که از تشکیل حتی یک پرونده تخلف انتخاباتی جلوگیری شود، گفت: اگر تخلفی رخ دهد، بدون اغماض پرونده تشکیل و رسیدگی می شود.

صاحب‌خبر -

"یدالله موحد" امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه در نشست توجیهی و آموزشی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستادهای تبلیغات انتخاباتی آنها افزود: واحدهای ویژه انتخابات در تمامی حوزه های قضایی استان کرمان تشکیل شده و در اسرع وقت تمامی موارد مطروحه را رسیدگی می کنند.

وی تصریح کرد: انتظار دستگاه قضایی استان به عنوان متولی پیشگیری از جرایم انتخاباتی این است که با همکاری و تعامل سازنده و قانونمند بین داوطلبان و مجموعه های امنیتی، انتظامی و قضایی بتوان زمینه مناسبی برای برگزاری یک انتخابات با حضور حداکثری مردم در فضای امن، در یک رقابت عادلانه، سالم، بدون دغدغه و اخلاق مدار فراهم کرد.

رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان با تاکید بر اینکه قانون محور فعالیت های انتخاباتی است، گفت: همکاری متقابل بین داوطلبان و مجموعه های انتظامی، امنیتی، قضائی، اجرایی و نظارتی بر محور قانون شکل می گیرد.

موحد با اشاره به اینکه شفاف سازی هزینه های مالی اقدام مناسبی است که در سطح کشور در دست رسیدگی و تصویب قرار دارد، عنوان کرد: مجلس نهاد قانون گذاری است و نمایندگان خوب نمایندگانی هستند که قوانینی را مصوب کنند که پیشرفت، توسعه و رشد کشور را تضمین کند.

وی بر ایجاد تعامل مثبت و قانونمدار از سوی کاندیداها در ستادهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: ستادهای انتخاباتی باید به الزامات قانونی و ابعاد مختلف قانون آشنا باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که روسای ستادهای انتخاباتی و کاندیداها باید مسئولیت کارهای انجام شده را بپذیرند، گفت: داوطلبان باید تمامی ابعاد فعالیت های انتخاباتی خود را مدیریت، هدایت و راهنمایی کرده و کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.

موحد با اشاره به تاکیدات قانونی درباره اخلاق انتخاباتی خاطرنشان کرد: رقابت های انتخاباتی باید آمیخته به رفاقت و کرامت باشد.

رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان یادآور شد: علاوه بر نظارت های دقیق بر فضای حقیقی و ملموس جامعه، کمیته رصد فضای مجازی نیزبه خوبی فعال شده است.

وی با اشاره به این  مطلب که کاندیداها باید روز سکوت تبلیغاتی را جدی بگیرند، گفت: تمام بایدها و نبایدها و الزامات و تخلفات و جرائم انتخاباتی از سوی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای کاندیداها ارسال می شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما