شناسهٔ خبر: 37867725 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هواپیمای مسافربری کاسپین هنگام فرود در بندر ماهشهر از باند خارج شد

حسین مرادی / isna

صاحب‌خبر -

فرماندار ماهشهر با تایید خبر خروج هواپیمای مسافربری کاسپین تهران به ماهشهر از باند فرودگاه گفت خوشبختانه این حادثه هوایی هیچ تلفات جانی را به همراه نداشت.

امیری نسب، مدیر روابط عمومی فرمانداری ماهشهر در خصوص سانحه هواپیمای مسافربری کاسپین تهران به ماهشهر عنوان کرد هواپیما شماره 6936 که از ساعت 6:35 صبح روز دوشنبه تهران را به مقصد بندر ماهشهر ترک کرده بود، در هنگام فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد. وی افزود کلیه مسافران این هواپیما در سلامت کامل هستند و پس از سانحه تمامی آنها برای بررسی بیشتر به فرودگاه بندر ماهشهر انتقال پیدا کردند. گفتنی است هواپیما مسافربری کاسپین 135 مسافر داشته است.

2 مصدوم در حادثه هواپیمای مسافربری کاسپین

هواپیمای مسافربری کاسپین هواپیمای مسافربری کاسپین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این خصوص اعلام کرد به دلیل خروج هواپیمای مسافربری کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر 2 نفر مصدوم شدند. وی تاکید کرد دو فرد مصدوم از ناحیه پا با مصدومیت سطحی مواجه شده که بلافاصله توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی انتقال پیدا کردند.

علت حادثه هواپیمای مسافربری کاسپین

هواپیمای مسافربری کاسپین هواپیمای مسافربری کاسپین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص علت این سانحه هوایی عنوان کرد در حال حاضر برای این حادثه هیچ علتی را نمی‌توان بیان کرد. وی افزود تیم کارشناسی پس از حادثه به همراه گروه فنی هواپیمایی کاسپین به محل اعزام شدند تا علت این حادثه و همچنین خروج هواپیما از باند را مورد بررسی قرار دهند و پس از یافتن دلیل این سانحه، حتما این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

جزئیات حادثه از زبان یکی از مسافران پرواز تهران- ماهشهر

یکی از کارکنان پتروشیمی که ‌از مسافران هواپیمای تهران- ماهشهر بود در مورد جزئیات این حادثه عنوان کرد:

هواپیما ساعت 6 و 42 دقیقه از تهران پرواز کرد. وقتی به فرودگاه ماهشهر نزدیک شدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما برای نشستن حالت عادی ندارد. همان لحظه هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد. ‌به خاطر گل و لای ناشی از بارندگی شب گذشته ماهشهر، هواپیما از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله 100 متری در وسط جاده متوقف و درهای اضطراری باز شد.

مهمانداران به مسافران کمک کردند تا سریع‌تر از قسمت بال هواپیما خارج شوند چراکه سوخت هواپیما نشت کرده بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که مسافران هواپیما آوردند آن بود که اتوبانی که در آن متوقف شد محل عبور و مرور اتوبوس های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی است که در آن زمان خالی از تردد بود.

ویدیویی از سانحه هواپیمای مسافربری کاسپین

نظر شما