شناسهٔ خبر: 37867677 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شریعتمداری: بیشترین فشار دوران تحریم بر دارندگان درآمد ثابت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز باید به این موضوع توجه داشت که در شرایط تحریمی، بیشترین فشار روی کسانی است که درآمدهای ثابت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در آیین معارفه «اکبر افتخاری» مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی افزود: ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشستگان اهمیت بالایی دارد چون حقوق خانواده کمتر از دوران اشتغال است و این اقدام موجب آرامش خاطر آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در زندگی بازنشستگان وجود دارد و برخی از آن ها برای یک زندگی معمولی و آبرومند در تلاش هستند، بنابراین کار در نهادهای خدمت‌رسانی مانند صندوق بازنشستگی نیازمند احساس مشترک و همدلی است.

وزیر کار تاکید کرد: نباید به هیچ وجه از مسوولیت خود فاصله بگیریم و ضرورت دارد با بازنشستگان تعامل داشته باشیم و تشکل هایشان را محترم بشماریم و مسائل و مشکلاتشان را جدی بگیریم.

به گفته وی، صیانت از آنچه متعلق به بازنشستگان است باید با حداکثر توانایی انجام شود، بنابراین ارزش دادن به دارایی‌های بازنشستگان و حرکت به سمت یک نظام مالی سودده با پرتفوی ارزشمند از جمله اهداف این صندوق است و همه صندوق های بازنشستگی دنیا هم با در پیش گرفتن همین رویکرد کمتر بنگاه‌داری می‌کنند.
شریعتمداری افزود: ۵۰۰ روز تا پایان فعالیت این دولت باقی است و در این مدت باید چارچوب مناسبی برای فعالیت درنظر گرفته شود. براساس نگاه کلان، موضوع صندوق بازنشستگی به طور کلی مطرح است و بخش دوم آن مربوط به اداره مناسب صندوق بازنشستگی و رساندن آن به جایگاه واقعی است.

شریعتمداری تصریح کرد: ضرورت دارد تا در چارچوب کارشناسی تصمیم گرفته شود و صندوق بازنشستگی از اینکه پروژه‌های فعلی به عنوان گرفتاری برای آیندگان معرفی شوند، بدور باشد.

وزیرکار استفاده از جوانان و صبوری کردن در برابر آنان را امر مهمی در مدیریت سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه معرفی کردو گفت: این مساله یک وظیفه است که افراد را با سطح دانش بالا و تجربه متوسط به میدان بیاوریم تا مدیریت کنند و بیاموزند.

وی گفت: موضوع دیگر پایداری صندوق بازنشستگی است. این صندوق از ابتدا با گرفتن ۲۲ درصد حق بیمه گرفتار مسائلی بود و باید اصلاحات ساختاری اعمال شود.

شریعتمداری با بیان اینکه اصلاحی که سفره امروز بازنشستگان را کوچک کند، مورد قبول نیست، گفت: بنابراین می توانیم برای کسانی که می خواهند تازه به عنوان بیمه پرداز وارد شوند، شرایط جدیدی در نظر بگیریم.

وی گفت: ضروری است با تمام توان برای کم کردن فاصله میان شاغلان و بازنشستگان تلاش شود، در عین حال منابع محدود است.

وزیر کار همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را موضوع مهمی دانست که نیازمند مذاکره و تلاش در مجلس شورای اسلامی است و افزود: می توان بدون وارد کردن فشار بیشتر بر دولت این مشکل را مرتفع کرد.

وی پیرامون اهمیت بیمه درمان بازنشستگان گفت: مساله بیماری و درمان از مسائل مهم دوران سالمندی است و بخشی از امنیت خاطر سالمندان را به خود اختصاص می‌دهد و در حقیقت، پشتوانه قوی بیمه درمان، نیازی اساسی برای بازنشستگان است.

شریعتمداری  بحث گردشگری بازنشستگان را مورد توجه قرار داد و گفت: واقعیت اینکه در بحث گردشگری، شعار خوب «در خانه نمانیم» مطرح است که باعث احساس حیات و نشاط در بازنشستگان می شود و به این ترتیب دیگران هم از وجود آنها بهره مند می شوند.

شریعتمداری ضمن یادآوری اهمیت توجه به بدنه بازنشستگان گفت: رعایت صرفه جویی یک اصل است و در شرایط فعلی که برخی افراد با حداقل‌ها زندگی می‌کنند، شایسته نیست که بی‌مبالاتی انجام شود.

۲۲۳۲۲۸

نظر شما