شناسهٔ خبر: 37867667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرود حادثه‌سازی که به خیر گذشت

استان ها- ایرنا- هواپیمای حامل ۱۳۶ مسافر و هشت خدمه صبح امروز در فرودگاه ماهشهر هنگام فرود از باند خارج شد، خبری بود که صبح امروز منتشر شد و دلهره ایجاد کرد، اما اطلاع از سلامت سرنشینان نگرانی ها را تا حد زیادی رفع کرد.

صاحب‌خبر -

پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران - ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۶:۳۵ دقیقه تهران را به قصد ماهشهر ترک کرده بود اما به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان،  زمانی که در باند فرودگاه ماهشهر به زمین نشست، پس از لندینگ از باند خارج و در اتوبان متوقف شد.

محمدرضا رضائی در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته است و فقط از باند خارج شده است.

هواپیما از نوع بوئینگ MD بود و حدود ساعت ۷:۳۰  فرود آمد که خوشبختانه با بسیج امکانات فرودگاه ماهشهر و نیز حضور خودروهای آتش نشان موارد ایمنی برای جلوگیری از آتش گرفتن هواپیما انجام و مسافران به سرعت از هواپیما خارج شدند.

جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز سلامت مسافران را تایید کرد و  گفت: خوشبختانه مسافران همگی در سلامت هستند و بررسی دقیق این موضوع توسط کارشناسان در حال انجام است.

مصدومیت دو مسافر

گرچه فرود هواپیما حادثه جدی نداشت اما به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، دو مسافر در این واقعه مصدوم شدند.

علی خدادادی بیان کرد: این مصدومان از ناحیه پا دچار مصدومیت شدند که برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شدند و حال بقیه مسافران نیز مساعد است.

وی گفت: ساعت ۷:۵۵ دقیقه صبح امروز دوشنبه از فرودگاه به هلال احمر برای حضور تیم های امدادی در منطقه فرود هواپیما در ماهشهر اطلاع رسانی شد که ۲ تیم امداد و نجات  از هلال احمر این شهرستان در منطقه حضور یافتند و این تیم ها همچنان در منطقه هستند.

آغاز بررسی ها

در پی این حادثه، گمانه زنی ها درباره چرایی وقوع این حادثه از قبیل لندینگ دیرهنگام یا نقص فنی اغاز شد، اما محسن بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر  گفت: بررسی فنی و کارشناسی خروج هواپیمای مسافری از باند از سوی کارشناسان آغاز شده است تا علت حادثه به صورت دقیق مشخص شود

بیرانوند همچنین تصریح کرد: چگونگی انتقال هواپیما در جلسه فوری شورای تامین شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تا ساعتی دیگر و پس از بررسی ابعاد فنی، هواپیما به فرودگاه منتقل می‌شود.

وی یادآور شد:در پی این حادثه تیم های امدادی و اورژانس بلافاصله به محل فرود هواپیما اعزام شدند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند که خدا را شکر در این حادثه به مسافران آسیب نرسید.

بسته شدن جاده ماهشهر- سربندر

خروج هواپیما از باند، موجب شد که جاده ماهشهر به سربندر برای ساعاتی بسته شود؛ غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر افزود: رانندگان می توانند از مسیر جایگزین، محور ماهشهر- جراحی - سربندر تردد و به مقصد خود عزیمت کنند.

جابه‌جایی هواپیمای خارج شده از باند فرودگاه ماهشهر آغاز شد

حوالی ساعت ۱۶ حبیب اله آصفی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با بیان اینکه جابه‌جایی هواپیمای خارج شده از باند فرودگاه ماهشهر به داخل حریم فرودگاه آغاز شده، گفت: مهمترین اقدامی که پس از بروز حادثه انجام شد، ایمنی مسافران و محل نشست هواپیما بود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه این هواپیما با خروج از باند فرودگاه، در کمربندی ماهشهر - سربندر که نزدیک فرودگاه هست متوقف شد، افزود: این جاده هم اکنون مسدود است و تا ساعاتی دیگر با انتقال کامل هواپیما، تردد در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.

آصفی ادامه داد: تمامی ۱۴۴ سرنشین هواپیمای حادثه دیده تهران- ماهشهر پس از فرود در ساعت ۷:۳۵ دقیقه، در سلامت کامل به سر می‌برند و تنها ۲ نفر از آنها از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شدند.

وی با اشاره به اینکه همه مسافران این پرواز بدون محدودیت یا به سمت منازل و یا محل کار خود اعزام شدند، گفت: به واسطه مهارت خلبان، همه سرنشینان هواپیما در سلامت به سر می‌برند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا دلیل این حادثه مشخص شده، گفت: بررسی اصلی این حادثه پس از جابه‌جایی هواپیما به داخل فرودگاه انجام می‌شود ولی آنچه اهمیت دارد این است که هرگونه قضاوت پیش از اعلام نظرات فنی، غیر رسمی است و نمی‌توان به چنین اظهارات غیرفنی استناد کرد.

فرودگاه ماهشهر فرودگاه اختصاصی منطقه اقتصادی پتروشیمی این شهرستان می‌باشد.

نظر شما