شناسهٔ خبر: 37867621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هر زمانی از دشمنان دل بریدیم و به جوانان اعتماد کردیم پیروز شدیم

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: در این چهل سال اخیر انقلاب اسلامی هر زمانی که از دشمنان دل بریدیم و به جوانان اعتماد کردیم خداوند قادر متعال ما را پیروز گردانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 7 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت برای شهادت مظلومانه بانو دو عالم حضرت فاطمه مرضیه(س)، گفت: در روزها و ماه های پرماجرایی که گذشت، ملت کارآزموده ایران اسلامی اتفاقات تلخ و شیرینی را تجربه کردند که بسیاری را در سراسر جهان بهت زده کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بامداد جمعه 13 دی ماه 98، خبری از فرودگاه بغداد به سراسر جهان مخابره شد، سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در یک حمله بزدلانه و به دستور شنیع ترین افراد به شهادت رسید اگر چه داغ عظیمی از شهادت این سردار سرافراز بر دل میلیون ها انسان عاشق نشست و جبهه حق و مقاومت اسلامی را در جای جای جهان اندوهگین کرد و جبهه استکبار را از ترور تاثیرگذارترین و قدرتمندترین ژنرال ارتش های موجود دنیا در سده‌های اخیر منصور ساخت اما به یقین این اقدام غیر قانونی وخلاف موازین بین الملی رئیس جمهور فاسد آمریکا تمام موازنه های سیاسی و روابط دیپلماتیک کشورها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بی شک خون پاک شهدای مدافع حرم و مدافعین وطن و در رأس  آنها سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی منجر به خروج ذلیلانه نظامیان تروریست آمریکا از پایگاه های خود در این منطقه می شود که به فضل الهی نوید بخش روزهای بهتر و آزادی ملت های مظلوم منطقه غرب آسیا خواهد بود.

وی تاکید کرد: حضور چشمگیر و بی نظیر مردان و زنان قهرمان پرور، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی در تشییع 10 ها میلیونی پیگر مطهر حاج قاسم سلیمانی برای دنیای زر، زور و تزویر حادثه ای پر معنا بود، حضوری از  جنس اعتقاد عملی با آرمان های اصیل نظام اسلامی بدون وابستگی به هیچ  حزب و جناح سیاسی.

این نماینده مجلس بیان داشت: در این میان یک فاجعه غیرمنتظره  کام مردم صبور را تلخ کرد، حادثه سقوط هواپیما مسافری که با یک خطای انسانی داغ پاره‌های تن ایران را بر جان مان نشاند اما پذیرش مسئولیت این اشتباه بزرگ از  سوی فرمانده دلاور سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران نیز مرحمی بر دل های داغ دار این مردم شد و نشان داد هنوز بزرگمردان مسئولیت پذیری در این کشور زنده اند.

حسینی شاهرودی در ادامه نطق میان دستور خود گفت: همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود که  هیچ یک از جناح های سیاسی او را احاطه نکرد بلکه او یک معتقد واقعی به مکتب امام راحل بود که چه بسیارند پیروان این مکتب، ای کاش ذره ای از خون او در وجود  بعضی مسئولین در مانده ای بود که  هنوز هم حرف از مذاکره آمریکای جنایتکار می زنند و نگاه شان به خارج از مرزها است و با تنبلی و عملکرد انفعالی شان موجب بد بینی و بی اعتمادی مردم به خود شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر عده‌ای از مردم از افزایش ناگهانی و غیرمدبرانه قیمت بنزین رنجیده و به خیابان ها ریختند و با تحریک عناصر آشوب گر، آموزش دیده و مسلح به انحراف کشیده شد و میلیاردها تومان به بیت المال خسارت وارد آمد نتیجه سیاست های غلط دولتمردانی است که در زمان خود به قانون افزایش پلکانی بنزین عمل نکردند و بر موضع غیر منطقی خود پافشاری کردند و باعث شدند تا باز هم رهبر معظم انقلاب هزینه این اقدام  نسجیده را بپردازند.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس بیان داشت: ولله قسم در این چهل سال اخیر انقلاب اسلامی هر زمانی که از دشمنان دل بریدیم و به ذات اقدس الهی اتکا کردیم در دفاع از اسلام و مظلومین  پافشاری کردیم و مقاومت کردیم و بر روی پای خود ایستادیم،  نگاه مان را به ظرفیت های درون کشور دوختیم و به جوانان اعتماد کردیم خداوند قادر متعال ما را پیروز گردانید.

وی تاکید کرد: در این میان هستند مسئولان دلسوز و توانمندی که با  تلاش جهادی از بهانه تراشی دوری جسته و در خدمت به مردم پیشگام هستند که به سهم خود از نگاه ملی این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

این نماینده مجلس بیان داشت: به لطف الهی و حمایت مردم حوزه انتخابیه ام و با همت نخبگان این خطه و مدیران  دلسوز و پر تلاش در سفر ریاست جمهوری تصویب 22 طرح عمرانی بالغ 400 میلیارد تومان و کلنگ زنی چند پروژه بزرگ صنعتی از جمله کارخانه عظیم تولید کاغذ از سنگ آهک، ذوب آهن جدید و توسعه فاز فولاد شاهرود و 6 کارخانه فرآوری معدنی که در سال آینده بیش از 2 هزار شغل در شرق استان ایجاد خواهد کرد و رونق اقتصادی و کاهش بیکاری را در این منطقه به دنبال خواهد داشت دستور ویژه برای تخصیص اعتبارات و تسریع در اجرای بخش باقیمانده از مصوبات سفر مورد انتظار است.

حسینی شاهرودی افزود: ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان به جهت ایجاد زیر ساخت  های مورد نیاز و ارتقا حوزه بهداشت و درمان شرق استان و افتتاح بزرگترین اورژانس شرق کشور، مرکز قلب، مرکز ناباروری، صدور مجوز ایجاد دانشکده دندان پزشکی پس از سال ها انتظار در سفر اخیر خود به دو شهرستان؛ دستور تسریع در تجهیز مرکز بهداشت و بیمارستان میامی و درمانگاه، مرکز جامع سرطان و توسعه 100 تخته خوابی بیمارستان امام حسین مورد انتظار است.

وی بیان داشت: از وزیر راه و شهرسازی به جهت انتقال ادارات کل مسکن و حمل و نقل جاده ای از مرکز استان به شاهرورد و تاسیس اداره کل جدید راه و شهرسازی، راه داری و حمل و نقل جاده ای شرق استان تشکر کرده و امیدوارم با اقدامات جهادی و حمایت آن وزارتخانه عقب ماندگی 40 ساله شرق استان جبران شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها به جهت تکمیل برج مراقبت و نصب تجهیزات ناوبری، تعریض و تعمیر روکش باند، ایجاد سالن ترمینال بین المللی شاهرود که با مشارکت و حمایت تمام مردم به ثمر نشست تشکر کرده و نسبت به  افتتاح این پروژه بزرگ ملی اقدام کنند.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به جهت  صدور مجوز دانشگاه فرهنگیان و ایجاد پروژه های  جدید ساخت و تجهیز مدارس سطح شهرستان های شاهرود و میامی تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: چندین سال متوالی است که محصولات کشاورزان و باغداران دچار سرمازدگی می شود  و  نه تنها اعتباری ازمحل حوادث به انها پرداخت نشده بلکه بخشودگی جرایم وام بانکی  نیز از این جهادگران اقتصادی و دیگر تولید کنندگان دریغ شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با ارجاع طرح  حذف سود مرکب و جرایم بانکی وام گیرندگان توسط مجلس و تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام امیدوارم اجرای سریع این مصوبه مرهمی برآلام آنها باشد.

این نماینده مجلس در پایان نطق میان دستور خود گفت: در پایان از مردم خونگرم، قدرشناس و صبور حوزه انتخابیه خود در بخش های مرکزی شاهروی و میامی و بخش های دیگر که با وجودمشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی با حضور خود در صحنه های مختلف انقلاب و  صیرت و دلدادگی خود را به اسلام و نظام و رهبری به نمایش  گذاشته اند و با کلام گوهر بار رهبری شهر معلمان دین و اخلاق نام گرفته اند تشکر می کنم و اعلام می دارم بر عهدی که با خدا و ائمه اطهار و برادران و دوستان شهیدم در خدمتگذاری به مردم بسته ام پایدار بمانم.

انتهای پیام/

نظر شما