شناسهٔ خبر: 37867608 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

توضیحات نیک‌سیرت درباره "شب‌های جنوب 4" و دوره بعدی "شب‌های جَز"

نهاد فرهنگی سازباز که به‌تازگی رویداد "شب‌های جنوب" را برگزار کرد، این روزها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره بعدی رویداد "شب‌های جَز" است.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، چهارمین دوره رویداد "شب‌های جنوب" یا "شب‌های جنوب 4" از یکشنبه 29 دی تا سه‌شنبه اول بهمن با حضور چند گروه موسیقایی مختلف در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تهران برگزار شد.

این رویداد در شب آخر با اجرای تریوی بابک مداح و تلفیق ریتم‌های جنوبی و موسیقی جَز همراه با سه‌نوازی تی‌تی روبن موزیسین بین‌المللی، بابک مداح و مهران قائدی‌پور خاتمه یافت.

پدرام نیک‌سیرت مدیر نهاد فرهنگی هنری سازباز و مسئول برگزاری رویداد "شب‌های جنوب" توضیح داد: در مورد "شب‌های جنوب" در دوره‌های بعدی، هدف اول حفظ برنامه با محتوای جذاب است ولی اگر شرایط مالی و فیزیکی به‌خوبی پیش برود این اتفاق هم بزرگ‌تر خواهد شد.

او ادامه داد: "شب‌های جنوب" امسال همان چیزی بود که دوست داشتیم. در آینده هم محور موسیقی جنوب ایران باقی می‌ماند. امسال حضور تی‌تی روبن با موسیقی مدیترانه‌ای اتفاق جدیدی را رقم زد. همچنین اجرای تریوی بابک مداح که تلفیقی از موسیقی‌های جنوب ایران با ژانرهای مختلف موسیقی بود، نگرش جدیدی در رویداد "شب‌های جنوب" به همراه آورد.

نیک‌سیرت توضیح داد: پارت دوم از شب دوم که ماهان میرعرب، رضا کولغانی، حمزه یگانه و ابراهیم علوی با هم نواختند قسمت ایده‌آل این اتفاق بود چون کاملاً از قبل هماهنگ شده بود، اما در شب آخر حضور نداشتن دو نوازنده کنار روبن و اضافه شدن قائدی‌پور و مداح در زمان کم، باعث شد قسمت‌هایی از این برنامه‌ی جذاب، ایده‌آل نباشد.

نهاد سازباز که چندین سال است رویداد "شب‌های جَز" را هم برگزار می‌کند برای سال آینده برنامه‌های دیگری در دستور کار دارد.

نیک‌سیرت در این مورد گفت: در حال برنامه‌ریزی برای "شب‌های جز" سال آینده هستیم و گفت‌وگوهای اولیه را با هنرمندان ایرانی و بین‌المللی آغاز کردیم. تا چند روز دیگر محل و زمان این رویداد مشخص خواهد شد. در حال حاضر برای سه شب و شش اجرا برنامه‌ریزی کردیم و یک اجرای ویژه در سالنی بزرگ که اتفاق متفاوتی خواهد بود.

او درباره دیگر فعالیت‌های سازباز در سال آینده گفت: طراحی و برنامه‌ریزی برای ضبط و تولید یک آلبوم موسیقی شروع شده است. همه ما در شرایط یکسانی زندگی می‌کنیم و می‌دانیم عملی کردن چنین اتفاقاتی به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر اتفاق خاصی نیفتد و همه چیز خوب پیش برود در سال آینده برنامه‌های زیادی داریم.

نظر شما