شناسهٔ خبر: 37867452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید نفت لیبی کاهش یافت

تهران - ایرنا - شرکت ملی نفت لیبی از کاهش چشمگیر تولید نفت خام این کشور در هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

شبکه عربی ۲۱ امروز (دوشنبه) به نقل از شرکت ملی نفت لیبی وابسته به دولت وفاق ملی این کشور اعلام کرد: میزان تولید نفت لیبی طی هفته گذشته از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۲۸۴ هزار و ۱۵۳ بشکه کاهش یافت.

 انجام عملیات نظامی توسط نیروهای ژنرال "حفتر" طی یک هفته گذشته، باعث بسته شدن بنادر و میادین نفتی در شرق و جنوب لیبی شده است.

این شبکه خبری با اشاره به اینکه تولید روز شنبه (دو روز پیش) شرکت نفت لیبی فقط ۳۲۰ هزار و ۱۵۴ بشکه اعلام شده است، تصریح کرد: توقف مسیر خط انتقال نفت و بسته شدن میدان نفتی "شراره" (از بزرگترین میدان های نفت لیبی) از دیروز (یکشنبه) باعث کاهش تولید نفت این کشور و عرضه جهانی آن شده است.

"شراره" بزرگترین میدان نفتی لیبی است که با بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تقریباً یک سوم از تولید نفت خام لیبی را برعهده دارد.

شرکت ملی نفت لیبی میزان خسارت ناشی از کاهش تولید نفت در این کشور از ۱۸ تا ۲۴ ژانویه امسال را بیش از ۳۱۸ میلیون دلار اعلام و اعلام کرد: کاهش تولید باعث کمبود منابع سوخت در برخی مناطق لیبی شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه سوخت در مناطق مرکزی و شرقی لیبی موجود است در عین حال تصریح کرد: انبارهای نفت در مناطق غربی و جنوبی این کشور به دلیل وضعیت جنگی مداوم با کمبود منابع مواجه است.

نظر شما