شناسهٔ خبر: 37866947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

شهردار تهران: کمک مدیریت شهری به جشنواره فجر در پی اهداف تهران است

صاحب‌خبر -

شهردار تهران گفت: حمایت شهرداری تهران از جشنواره فیلم فجر در راستای اهداف مدیریت شهری است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه افتتاح هفت سالن سینمایی پردیس ملت با بیان اینکه امروز ۸۰۰ صندلی به ظرفیت ۱۰۸۰ صندلی پردیس سینمایی ملت اضافه شد، گفت: با افتتاح این سالن‌های جدید ظرفیت پردیس سینمایی ملت به شدت افزایش می‌یابد به گونه‌ای که از این پس در این سینما می‌توان ۱۵ فیلم را اکران کرد.

وی در مورد حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر تصریح کرد:‌ منظور از حمایت و کمک همیشه ارائه کمک مالی نیست؛ بلکه ما در جهت اهداف شهری خود فضا و لوکیشن در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد. به عنوان مثال امسال در جشنواره، فیلمی در مورد کودکان کار اکران می‌شود که نگاه دقیقی به این معضل شهری دارد و در قالب آن می‌توان پیام‌هایی را به مخاطبان داد.

حناچی با بیان اینکه فضای شهری برای جشنواره فیلم فجر بسیج شده است، گفت: این در حالی است که برج میلاد و پردیس سینمایی ملت نیز میزبان جشنواره فیلم فجر هستند و تلاش می‌کنیم با ابزارهایی که در اختیار داریم در راستای رسیدن به اهداف و مأموریت‌های شهری از این جشنواره و از هنر سینما حمایت کنیم تا پیام‌های شهری را به صورت غیرمستقیم به مردم ارائه کنیم.

وی در خصوص دستورش به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای ساخت فیلمی فاخر از زندگی قاسم سلیمانی گفت: عزیزانی که جانشان را برای امنیت کشور می‌دهند افرادی هستند که باید یاد و خاطره آن‌ها حفظ شود و دیدیدم که قبلا نیز در مورد شهید چمران، متوسلیان، باقری و... فیلم‌هایی ساخته شد که این افراد در طول جنگ تحمیلی زحمات زیادی را کشیدند و امروز نیز از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درخواست کردیم که اثری فاخر در مورد زندگی قاسم سلیمانی بسازد.

شهردار تهران در مورد لایحه بودجه ۹۹ نیز با بیان اینکه منتظر بودیم متمم بودجه ۹۸ بررسی‌اش پایان یابد، تصریح کرد: روز گذشته متمم بودجه ۹۸ در شورای شهر تصویب شد و راه برای آوردن لایحه بودجه ۹۹ باز شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه قول داده بودید در دهه فجر زیرگذر استان معین را افتتاح کنید، به ایسنا گفت: قبل از دهه فجر این زیرگذر افتتاح خواهد شد.

حناچی همچنین در مورد گلایه مردم از خرابی پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده گفت: به تازگی انتقال مأموریتی در شهرداری داشتیم به گونه‌ای که مدیریت پل‌ها از سازمان زیباسازی به سازمان حمل و نقل و ترافیک منتقل شد و باید بگویم که در پی تحریم‌ها شرایط سختی را به خصوص در حوزه تأمین قطعات و تجهیزات تجربه می‌کنیم اما تلاش داریم با جلب کمک شرکت‌های داخلی این مشکلات را مرتفع سازیم.

برچسب‌ها:

نظر شما