شناسهٔ خبر: 37864743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر هیئت دوچرخه سواری استان قزوین:

۲۴۲ دوچرخه سوار حرفه ای در عرصه قهرمانی در قزوین فعالیت می کنند

قزوین- دبیر هیئت دوچرخه سواری استان گفت: در حال حاضر ۲۴۲ دوچرخه سوار به صورت حرفه‌ای و دو هزار نفر به صورت همگانی در رشته دوچرخه سواری در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شیخ سلیمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: با فعال شدن ۲۰ کمیته در هیئت دوچرخه سواری تلاش می‌کنیم در رشته‌های مختلف بتوانیم این رشته را معرفی و توسعه بخشیم.

وی بیان کرد: در رشته کوهستان یک پیست کراس در بوستان فدک ایجاد کرده ایم و یک پیست در تله سی یژ با کمک شهرداری راه اندازی شده است و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم مسابقات قهرمانی را نیز میزبانی کنیم.

شیخ سلیمانی تصریح کرد: برای داشتن تیم‌های حرفه و حضور در رقابت‌های قهرمانی ۹ تیم داریم که حمایت از آنها سالانه یک میلیارد تومان لازم داریم و بدون حمایت بخش خصوصی قادر به تأمین آن نیستیم.

دبیر هیئت دوچرخه سواری استان قزوین یادآور شد: هزینه‌های رشته دوچرخه سواری بسیار سنگین است و خرید یک دوچرخه حرفه‌ای و قهرمانی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای اعزام نیز باید اعتبار لازم تأمین شود.

شیخ سلیمانی یادآور شد: در رشته دانهیل دو ورزشکار شاخص داریم که زنجانیان و قابلی به مسابقات آسیایی اعزام شدند و در رشته‌های کورسی و کراس هم مدال داشته ایم اما نتوانستیم حمایت لازم را انجام دهیم.

وی گفت: در رشته کورسی هم عضو تیم ملی داریم و علیرضا عسگریان و مهدی آقا کاشی و رضایی در لیگ چین حضور دارند و می‌توانیم در سال بعد یک تیم قوی داشته باشیم.

شیخ سلیمانی اظهار داشت: در مسابقات رشته کوهستان و کورسی ۲۰۰ نفر شرکت کردند و یک مقام دوم قهرمانی توسط امیرحسین میجوجی داشتیم و در رقابت‌های استعدادهای برتر که در تبریز برگزار شد علیرضا موسوی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

پایگاه‌های هلال احمر میزبان دوچرخه سواران

وی اضافه کرد: با تفاهم انجام شده مقرر شده ۵۲ پایگاه جمعیت هلال احمر در کشور به عنوان مکان اقامتی برای دوچرخه سواران گردشگر اختصاص خواهد یافت.

دبیر هیئت دوچرخه سواری استان قزوین یادآور شد: با همکاری شهرداری، فرمانداری و استانداری قرار است در ایام نوروز تور گردشگری دوچرخه سواری در منطقه الموت در سطح بین المللی برگزار شود که این کار می‌تواند به معرفی قزوین به عنوان مقصد گردشگری هم کمک کند.

شیخ سلیمانی گفت: ساخت اولین دوچرخ کربن توسط مبتکر قزوینی زاکرانی انجام شده که بزودی رونمایی خواهد شد.


 

نظر شما