شناسهٔ خبر: 37863520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

لزوم اصلاح ساختار قوانین و مقررات مالیات/ «رونق تولید» محقق نشد

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار قوانین و مقررات مالیات در جهت حمایت از تولیدکنندگان، گفت: در حالی که به روزهای پایانی سال جاری نزدیک می شویم اما تاکنون شعار رونق تولید محقق نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (7 بهمن) در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرک صنعتی یکی از ظرفیت های خوب خراسان جنوبی است که بازدید امروز برای آشنایی با فعالیت واحدهای تولیدی برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از این واحدهای تولیدی با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه هستند که ناشی از عملکرد سازمان ها و بانک‌ها است، افزود: هدف ما شناسایی مشکلات و کمک برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی است.

 

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات واحدهای تولیدی به دلیل مدیریت درون سازمانی است که تدبیر ویژه خود را می طلبد، گفت: اما مشکل برخی واحدهای تولیدی با سازمان ها و بانک‌ها است که باید با پیگیری شناسایی شود و در جلسات هماهنگی این مشکلات مرتفع و به حداقل برسد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات واحدهای تولیدی نیز به مقررات و قوانین کشور برمی گردد، تصریح کرد: در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند برخی واحدهای تولیدی از میزان بالای مالیات گلایه مند بودند چرا که در شرایطی فعلی با وجود مشکلات و افزایش هزینه های جاری، توانایی پرداخت مالیات های سنگین(25 درصد) را ندارند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد: ساختار قوانین و مقررات در بحث مالیات نیازمند اصلاح در جهت حمایت از تولیدکنندگان است البته این مشکلات به قوه قضاییه منعکس خواهد شد تا در سطح ملی پیگیری شود.

 

حجت الاسلام حمیدی افزود: تولیدکنندگانی که در مناطق کمتر توسعه یافته و در جوار مرز فعالیت می‌کنند باید بتوانند از ابزارهای تشویقی در بخش صادارات و توزیع محصولات استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخاب شعار رونق تولید نشان می‌دهد که همچنان اولویت کشور مسئله اقتصاد است، گفت: اما با اینکه به روزهای پایانی سال جاری نزدیک می شویم هدف از رونق تولیدی مدنظر مقام معظم رهبری محقق نشده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه قوه قضاییه به بحث حمایت از تولید و اشتغال ورود پیدا کرده است، بیان کرد: ستادی در قوه قضاییه شکل گرفته که هدف از تشکیل این ستاد ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و استفاده از ظرفیت‌های قوه قضاییه برای رونق تولید و رفع موانع است.

پایان پیام/ 375

نظر شما