شناسهٔ خبر: 37863094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

یک هزار و ۸۵۶ پروژه در ایام دهه فجر افتتاح می شود

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امسال در ایام دهه فجر هزار و ۸۲۶ طرح با اعتبار دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اله غلامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک ایام دهه فجر به افتتاح پروژه های عمرانی استان اصفهان در ایام مبارک دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: هفته وحدت و ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای افتتاح حجم عمده ای از طرح های عمرانی دراستان اصفهان است که همواره تکمیل طرح های ناتمام عمرانی در اولویت برنامه های استان قرار دارد.

وی افزود: امسال در ایام دهه فجر هزار و ۸۲۶ طرح با اعتبار دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری میرسد که با توجه به سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح طرح های عمرانی با مقیاس ملی به آن زمان واگذار شده است.

تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلاینده ها و ارزش افزوده مالیات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تامین اعتبار بودجه سال ۹۸ از محل درآمدهای ملی، استانی و اعتبارات متوازن که برای استان پیش بینی شده تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلاینده ها و ارزش افزوده مالیات به شهرداری های استان اصفهان برای اجرا پروژه ها به صورت نقدی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پروژه های آبی (سد کوهرنگ ۳، تونل بهشت آباد) از محل اعتبارات ویژه هزینه می شود، اضافه کرد: اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان برای پیشرفت طرح سد کوهرنگ ۳ تخصیص یافته است که احداث این سد از محل تبصره ۵۶ استفاده شده و برای خرید اراضی سطح زیر آب، ۳۰۰ میلیارد تومان و برای احداث تونل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۳ کیلومتر از تونل به پایان رسیده و ۱۵ درصد پیشرفت داشته که این تونل آب را از سد زاینده رود منتقل کند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

استفاده از تبصره ۱۹ برای تشویق مشارکت بخش خصوصی

غلامی با اشاره به مشوق های بودجه در کنار اعتبارات تخصیصی با عنوان تبصره های بودجه گفت: عمده ترین استفاده از مشوق های بودجه سال جاری تبصره ۱۹ است که مشارکت بخش خصوصی را در پروژه های عمرانی همراه کرد و در پروژه های آب و فاضلاب وتصفیه خانه پساب و آب و کشاورزی و بخش گردشگری و ورزش و جوانان با حمایت بخش خصوصی و استفاده از تبصره ۱۹ پیشرفت داشتیم.

پیشرفت قطار سریع السیر اصفهان-تهران با پیمانکار متخصص چینی

ی با بیان اینکه قطار سریع السیر اصفهان تهران به عنوان نخستین تکنولوژی در سیستم ریلی کشور فعال شده است، ابراز داشت: قرارداد این قطار سریع السیر با قرارداد شرکت CREC چینی منعقد شده است و در دو مرحله با اعتبار ۵.۶ میلیارد یوان و در مرحله دوم ۶ میلیارد یوان از فاینانس پیش بینی شده این شرکت خارجی بهره گرفته شده است. این پروژه در شش موقعیت ویژه از اصفهان تا قم با ۶ پیمانکار متخصص مراحل زیرساخت آن در حال انجام است و این قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به عنوان نخستین قطار سریع السیر کشور خواهد بود.

افتتاح قطعه اول و دوم آزادراه کنار گذر شرقی با حضور ریاست جمهوری

وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرقی با ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی در حال پیشرفت است، عنوان کرد: با جذب پیمانکار برای قطعه چهارم می توان کریدور شیراز-اصفهان-تهران را تکمیل کرد و در دو سال آینده افتتاح خواهد شد که قطعه اول و دوم آن با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

غلامی با اشاره به تلاش شهرداری اصفهان در پروژه حلقه حفاظتی گفت: با توجه به اشباع رینگ سوم، فعال شدن حلقه حفاظتی به طول ۷۸ کیلومتر با ۲۳ تقاطع غیرهمسطح می تواند در ایمنی سفر و کاهش تصادفات و آلاینده های جوی موثر باشد. تاکنون بالغ بر ۳ پروژه تقاطع غیرهمسطح فعال شده و بخشی از مسیر در شرق استان اصفهان در حال پیشرفت است و نیاز به همکاری شهرداری های دیگر هم دارد.

توسعه قطار حومه ای به عنوان پروژه های زیرساختی

وی افزود: از پروژه های مهم دیگر استان اصفهان که به عنوان پروژه های زیربنایی توسعه قطارحومه ای است که به موازات ساخت خط دو مترو اصفهان چند خط دیگر به مترو اصفهان متصل خواهند شد تا علاوه بر کاهش ترافیک جاده ای از توسعه افقی شهر ممانعت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله نخست مناقصه برای جذب پیمانکار در توسعه قطار حومه ای اصفهان-شاهین شهر توسط شهرداری شاهین شهر در آینده نزدیک بیان داشت: مجوزهای لازم برای احداث قطار حومه ای محور اصفهان-نجف آباد هم اخذ شده و شهرداری نجف آباد با همراهی شهرداری اصفهان به دنبال توسعه خط ۳۰ کیلومتری این قطار هستند.

وی افزود: ادامه خط دو مترو اصفهان هم با احداث قطار حومه ای خمینی شهر در حال رایزنی برای توافق های اولیه است که با توسعه آن، خط دو مترو اصفهان تا خمینی شهر امتداد یابد.

حضور سه وزیر و معاونان وزیر برای افتتاح پروژه های عمرانی در استان اصفهان

وی با اعلام اینکه پروژه های عمرانی در ایام مبارک دهه فجر توسط سه وزیر و استاندار و معاونان افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: هزار و ۸۲۶ پروژه با اعتبار بالغ بر دوهزار ۳۷۵ میلیارد تومان در این ایام افتتاح می شود که ۲۵۲ طرح به پروژه های ملی- استانی با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان تصریح کرد: ۱۵۷ پروژه آماده افتتاح در ایام دهه فجر به شهرداری ها با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سهم صنایع و تعاونی ها در هزار و ۶۱ پروژه با استفاده از محل درآمد استانی و اعتبار هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: ۲۱۵ پروژه در بخش دهیاری ها که مهمترین نقش در تولید اشتغال دارند با تسیلات ارزان قیمت ۴۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

غلامی به اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در بخش مدیریت بحران به آسیب های ناشی از سیل بهاره و کمک های اصفهان به استانهای آسیب دیده اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت وام به کشاورزان آسیب دیده از سیلاب بهاره در استان اصفهان و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به مقاوم سازی بافت منازل روستایی تخصیص یافت.

شرکت مخابرات سهم عمده افتتاح های عمرانی ایام دهه فجر را دارد

وی با اعلام اینکه شرکت مخابرات استان با ۵۶۸ پروژه بیشترین افتتاح را در ایام دهه فجر خواهد داشت، ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی با ۳۰۷ پروژه، اداره توزیع برق شهرستان با ۲۱۵ پروژه، شهرداری ها با ۱۷۵ پروژه و اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری با ۹۹ پروژه بیشترین سهم از افتتاح پروژه ها را در ایام مبارک دهه فجر خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اعلام اینکه شهرستان اصفهان با ۲۷۳ پروژه در جایگاه نخست افتتاح پروژه های عمرانی در ایام دهه فجر است، گفت: شهرستان کاشان با ۱۰۳ پروژه، تیران و کرون با ۹۹ پروژه، سمیرم با ۸۵ پروژه، دهاقان با ۷۵ پروژه، خوروبیابانک با ۴۸ پروژه به ترتیب اولویت هستند.

وی با تعریف پروژه های شاخص که با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد، بیان داشت: در استان اصفهان بالغ بر ۵۰ پروژه شاخص وجود دارد که چند پروژه با سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و ۷۷ پروژه با اعتبار هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان هم در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

نظر شما