شناسهٔ خبر: 37863053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه آمریکا

۵۴ مورد تیراندازی در شبانه روز گذشته با ۷۲ کشته و زخمی

در ۵۴ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا، دست کم ۲۳ نفر کشته و ۴۹ نفر زخمی شده اند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، تاکنون ۵۴ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۲۳ نفر کشته و ۴۹ نفر زخمی شده اند.
در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر "توسکالوسا" در ایالت آلاباما دو نفر از جمله یک نوجوان زخمی شدند. پلیس اعلام کرد درگیری در پی یک مهمانی خانوادگی و بین سرنشینان دو خودرو روی داده است. پنج نفر در تیراندازی در شهر "کیپ گیراردئو" در ایالت میسوری نیز زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. تیراندازی ساعت ۱ بامداد رخ داده و عامل حادثه از محل گریخته است. تیراندازی در یک مهمانی خانوادگی در شهر سالیسبری در ایالت کارولینای شمالی ۶ زخمی برجای گذاشت. در حمله به خانه‌ای در شهر نیوبرگ در ایالت نیویورک نیز سه نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. دو نفر در تیراندازی در شهر پورتسموث در ایالت ویرجینیا زخمی شدند. درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی نیز دو زخمی در پی داشت. دو نفر در حادثه‌ای در شهر ادواردز در ایالت میسی سیپی کشته شدند. در حادثه‌ای در شهر "الک گراو Elk Grove " در ایالت کالیفرنیا نیز دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه
را قتل و خودکشی توصیف کرده در این حادثه یک کودک دو ساله کشته شده است.
۸ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۰۸ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۶ نفر کشته و ۷۹ نفر زخمی شده اند. ۱۵ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۶۲ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۹ نفر کشته و ۱۲۸ نفر زخمی شده اند.

نظر شما