شناسهٔ خبر: 37862910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان:

رویکرد بنیاد ملی نخبگان در حوزۀ اخترعات، تکمیل چرخۀ نوآوری است

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان و جمعی از مدیران و مسئولان نظام نخبگانی استان، از شرکت تولیدی شیمیایی کلران بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع نخبگانی در مسیر توسعه کشور، رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان و جمعی از مدیران و مسئولان نظام نخبگانی استان، از شرکت تولیدی شیمیایی کلران بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید که با هدف ارزیابی شرکت و محصولات تولیدی آن به منظور ارتقاء به سطح دو اختراعات بنیاد ملی نخبگان انجام شد، ابتدا توضیحاتی دربارۀ محصولات، روند تولیدات و نقش آنها در خودکفایی استان ارائه شد.

در ادامه، داود فیض؛ رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ضمن اشاره به فعالیت بیش از یک دهه بنیاد ملی نخبگان با دستور و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب، گفت: شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و استعدادهای‌برتر در راستای تولید علم و فناوری، وظیفه و مأموریت اصلی این نهاد است.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان در راستای تکمیل چرخه ملی نوآوری و تبدیل ایده به ثروت، طبق آیین‌نامه و معیارهای مشخص، از اختراعات برگزیده حمایت و پشتیبانی می‌کند. در همین راستا، آن دسته از اختراع‌های سطح (3) که صاحبان آنها موفق به تأسیس شرکت دانش‌بنیان شده و مسیر توانمندسازی را طبق معیارهای بنیاد طی کرده باشند، می‌توانند برای هدایت به سطح دو اختراعات اقدام کنند.

در پایان، بازدید از واحدهای مختلف شرکت انجام شد.

لازم به ذکر است، گروه تولیدی شیمیایی کلران با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در سال 1362 تأسیس و درمساحتی بالغ بر 22000 متر مربع در سال 1375 در شهرک صنعتی سمنان به بهره‌برداری و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود، در مساحتی بالغ بر 100000 متر مربع، توانسته است میزان تولید خود را به بیش از 200 تن گاز کلر در روز افزایش دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما