شناسهٔ خبر: 37862719 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در مراسم افتتاح سالن‌های جدید پردیس ملت بیان شد

انتظامی: رشد سینما باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/حناچی: ارتقا وضعیت پردیس ملت جای قدردانی دارد

خبرگزاری میزان- مراسم رونمایی و افتتاح سالن‌های جدید پردیس سینمایی «ملت» دقایقی پیش با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و رسانه در محل پردیس ملت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مراسم رونمایی و افتتاح سالن‌های جدید پردیس سینمایی «ملت» دقایقی پیش با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، همایون اسعدیان رئیس هیئت مدیره خانه سینما و عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

میرزاخانی: پردیس ملت در کشور بی‌نظیر است

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر نخستین سخنران این مراسم در ابتدا گفت: بعد از ۹ ماه تلاش به همت موسسه تصویرشهر ظرفیت پردیس سینمایی ملت از ۱۰۸۵ صندلی به ۱۹۰۰ صندلی رسید که در حال حاضر پردیس ملت از ۵ سالن به ۱۲ سالن ارتقا یافته است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده فهرست کامل آثار سودای سیمرغ فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید

انتظامی: رشد سینما باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/میرزاخانی: پردیس ملت در کشور بی‌نظیر است

وی در همین راستا ادامه داد: پردیس ملت از لحاظ سازه و معماری در کشور بی نظیر است. این اتفاق یعنی آیین افتتاح این سالنها قبل از جشنواره بسیار خوشحال کننده است. امیدواریم بتوانیم برگزاری تئاتر، نمایش، موسیقی و رویدادها و حراج‌های هنرهای تجسمی را هم در این شرایط داشته باشیم زیرا امکان گالری بودن آن همچنان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این، کافه کتاب نیز خواهیم داشت تا کتابهای تخصصی حوزه سینما را هم در این مکان گردآوری کنیم. طبقه مثبت دو را هم با ۸۰۰ صندلی که اضافه شده تبدیل به یک فودکورت‌ کرده‌ایم. برای پارک ملت، بیمارستان شهید رجایی و پردیس ملت نیز پارکینگی تعبیه شد که سطح رفاه را بالا ببریم.

انتظامی: رشد سینما باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی به عنوان دومین سخنران مراسم روی سن آمد و گفت: در پایان سال ۹۷ در کشور ۳۲۸ سینما داشتیم که این رقم تا پایان سال ۹۸ به ۳۵۳ سینما رسیده است که ۷.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: توجه مدیران شهری و شهردار تهران و شورای شهر، سازمانهای شهرداری در توسعه زیرساخت‌ها و تولید و مشارکت در رویدادها کار ارزشمندی است که باید از آن تشکر کنیم. این نشان می‌دهد مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی یه یک نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

انتظامی: رشد سینما باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/میرزاخانی: پردیس ملت در کشور بی‌نظیر است

انتظامی افزود: در بیش از هزار شهر زیرساخت سینمایی نداریم. باید آهنگ پیشرفت سرعت پیدا کند اما امسال ۲۲ سالن در ۲۲ شهر فاقد سالن سینمایی اضافه خواهد شد. هرچقدر ما بتوانیم فرهنگ با خانواده به سینما رفتن را ترویج و توسعه دهیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهیم کرد.

حناچی: ارتقا وضعیت پردیس ملت جای قدردانی دارد

پیروز حناچی شهردار تهران در ادامه این مراسم روی سن آمد و اظهار کرد: در پردیس سینمایی ملت به عنوان کانون عرصه هنر و معماری با نگاه ارشیتکتی خاصی روبرو هستیم که این بنا را جزو ابنیه خاص فرهنگی قرار می دهد، بعد از سینما آزادی این دومین پردیس است که به معماری توجه داشته است. خدا را شکر ظرفیت صندلی در پردیس سینمایی ملت دو برابر شده و مشکل پارکینگ هم به حداقل رسیده است و این جای تشکر از مدیران دارد.

در انتهای این مراسم محمد معتمدی خواننده پاپ کلاسیک کشور روی سن حاضر شد و قطعاتی را به اجرا در آورد. 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما