شناسهٔ خبر: 37862446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور:

پیوند مناسب نسل جوان با مساجد و آموزه های دینی ضروری است

سنندج - عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: پیوند مناسب و بهتر بین نسل جوان با مساجد و دیگر آموزه های دینی ما یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا قادر قادری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش تبیین و ایده پردازی گام دوم انقلاب ویژه ائمه جمعه و جماعات استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان که با حضور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل بعضی از عملکردها فاصله نسل جوان با مساجد و آموزه‌های دینی افزایش پیدا کرده است و همین مسئله باعث شده صحن مساجد ما امروز از جمع جوانان خالی باشد.

وی افزود: باید بنگریم که در طول این چهل سالی که از عمر انقلاب گذشته است در کجا و چه زمانی اشتباه کرده ایم که این جوانان تا این اندازه با افکار انقلابی و مذهبی نسل‌های پیش از خود فاصله گرفته اند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: البته همین جوانان نشان داده اند در هر زمانی که لازم باشد در عرصه‌های مختلف پای انقلاب می‌ایستند و به صحنه می آیند تا به دشمنان اجازه عرض اندام ندهند اما باز هم این فاصله را حفظ کرده اند.

ماموستا قادری یادآور شد: بر اساس نظریه اندیشمندان بزرگ جهان، عمر هر انقلابی بین ۲۰ تا ۲۲ سال عنوان شده است اما می‌بینیم به برکت اسلامی بودن انقلاب ایران، جشن چهل سالگی انقلاب ایران در سال گذشته تمامی این نظریه‌ها را به چالش کشید و عزت و اقتدار این نظام را نشان داد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای دهه پنجم انقلاب برای گام دوم توصیه‌هایی را داشته اند که علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، آزادگی و اقتصاد مهمترین این توصیه‌ها بوده است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: در دهه پنجم انقلاب و در بیانیه گام دوم بر وحدت تاکید شده چرا که بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به همین دلیل بوده است و در این راه نباید از توطئه‌های دشمن نیز غافل شویم و جامعه روحانیت در تحقق این هدف نقش بسیار مؤثری خواهند داشت.

نظر شما