شناسهٔ خبر: 37861665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

واگذاری زمین در میبد به شهروندان خارجی تکذیب شد

شهردار میبد واگذاری هرگونه زمین به شهروندان خارجی از سوی این نهاد را تکذیب کرد و گفت: امکان دارد، برخی شهروندان شخصا با قولنامه مبادرت به این کار کرده باشند .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزرای برنا؛ علیرضا نقوی، تاکید کرد: همچنین شهرداری تاکنون اقدامی به انتشار آگهی برای فروش زمین از طریق مزایده در محله « بیده »میبد نکرده است.

تکذیب رودخانه خواری

وی موضوع مطرح شده را شیطنت‌ فضای مجازی دانست و گفت: بیده در گذشته رودخانه نداشت و شهر  میبد رودخانه هایی به نام «مهرجرد» و «ظفر » داشت و شهرداری زمین‌هایی که در مسیر رودخانه واقع و سند آن به نام مردم صادر شده بود، با صرف هزینه،حریم رودخانه(رودخانه فصلی) را حفظ کرد و به هیچ عنوان رودخانه خواری نکرده و نمی‌کند.

شهردار میبد ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه ،زمین مورد نظر مسیر رودخانه است را تکذیب کرد و گفت: اینگونه نیست ،رودخانه ویژگی‌های خاص خود را دارد در زمان قدیم بخشی از اراضی منطقه به علت فراوانی آب دارای آبراهه‌ به عرض چهار تا پنج متر بود که آب در آن جریان داشت.   

نقوی ادامه داد : تفاهم نامه شهرداری میبد با افراد برای واگذاری زمین معوض ابتدا به شورای شهر ارجاع و پس از تصویب به تایید مسوول کمیته انطباق که شخص فرماندار است می رسد، روند واگذاری تمام زمین‌های معوض از سوی شهرداری به افراد این گونه است .

شهردار میبد گفت: سال ۹۷ نامه ای از اداره راه و شهرسازی دریافت شد که زمین‌های بیده واگذار نشود و در یک سال اخیر  زمینی واگذاری نشده است.

وی این موضوع را مرتبط به طرح جامع و تفصیلی شهر عنوان کرد که قسمتی از پلاک‌ها در محدوده شهری و بعضی خارج از محدوده شهر قرار دارد ،تلاش می‌شود پلاک‌های بیرون از محدوده شهری نیز اصلاح شود.

به گفته نقوی ۱۸ هکتار زمین محله بیده  در سال ۶۹ از سوی بنیاد مسکن شهرستان در قبال دریافت خدمات تفکیک به شهرداری واگذار شد و سال ۷۵ سند به شهرداری انتقال یافت و با درخواست تفکیک از سوی شهرداری برای ۶۴۰ قطعه زمین سند تک برگ ۶ دانگ صادر شد.

نقوی ادامه داد: حدود ۲۵۰ قطعه در تصرف شرکت آب و فاضلاب میبد قرار دارد و ۸۰ قطعه هم با همکاری مردم به فضای سبز تبدیل و شهرداری بر اساس توان مالی خود اقدام به نصب وسایل اسباب بازی ویژه کودکان در این منطقه کرده است.

شهردار میبد اضافه کرد :حدود  ۲۰۰ قطعه از سال ۸۹ تا یک سال گذشته به صورت زمین‌های معوض بابت خسارت به مردم واگذار شد و برای تعدادی از این زمین ها پروانه ساخت نیز صادر شد.

قطعه زمین مورد نظر یکی از دغدغه‌های مردم محله بیده  میبد خصوصا شهرک بیده فجر ۳۴ است که در مجاورت زمین ۱۸ هکتاری واقع است.

حمیده زارع یکی از ساکنان شهرک بیده در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: در ۲۲ سال گذشته امکانات کمی در اختیار این منطقه گذاشته شد.

وی به نبود تلفن همگانی و گاز شهری تا هشت سال قبل در این منطقه اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود سگ‌های ولگرد بعد از ساعت هشت شب از منزل خارج نمی شدیم.

همچنین به گفته مهین خسروی ،سانس‌های سالن ورزشی شهرک بیده بیشتر به شهروندان خارجی اختصاص دارد کمتر سانس ورزشی به خانم‌های شهرک اختصاص می‌یابد.

سمیه رحمانی هم مدعی شد: بعد از چندین سال مدرسه ای با امکانات کم در این محله احداث شد و مجبور به ثبت نام فرزندان خود برای ادامه تحصیل در مدارس سطح شهر هستیم.

آنها همچنین مدعی تفکیک و واگذاری قطعه زمینی برای ساخت و ساز به شهروندان خارجی شدند.

به ادعای ابوالفضل زارع یکی از ساکنان محله ،این منطقه مسیر رودخانه بود و از حدود سال ۹۰ ، مسیر را پر کردند و با تفکیک زمین به نظر می‌رسد منطقه را به محل سکونت اتباع بیگانه اختصاص دهند.

به گفته صدیقه جعفری در حال حاضر به علت نبود فضا، برخی فعالیت‌های بانوان  از جمله قرائت قرآن‌ ، سفره نذری، کلاس های هنری ، ورزشی و ... به نوبت در خانه های مردم برگزار می شود،.

همکاری و تعامل مردم و اداره های مرتبط با شهرداری می‌تواند به ایجاد فضاهای آموزشی ، ورزشی و فرهنگی در این منطقه کمک کند .  

شهر میبد ۱۷ محله و آبادی دارد.

همچنین کمال فیروزآبادی نماینده حوزه انتخابیه تفت در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه هفته گذشته در شورای اداری شهرستان میبد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد برگزار شد ، اظهار داشت : صنعتی شدن شهر شرایطی را برای اشتغال فراهم کرده اما حضور اتباع بیگانه که عمدتا افغان هستند چالشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین فلاح فرماندار میبد هم از اجرای طرح مدیریت مهاجران برای اولین بار در این شهرستان و کدگذاری و شناسایی اتباع خارجی با هدف تسهیل در امر تحصیل فرزندان آنها و ... خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما