شناسهٔ خبر: 37861344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرهنگ اهدای عضو در استان مرکزی کمرنگ است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فرهنگ اهدای عضو در استان مرکزی کمرنگ است و باید برنامه‌ها و اقدام‌هایی در جهت ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ در استان صورت پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید محمد جمالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌های استان مرکزی یکی از پرترددترین جاده‌های کشور و از لحاظ جابجایی ماشین‌های سنگین جزء دومین جاده‌های پرتردد کشوری محسوب می‌شود و میزان نقل و انتقالات بالا سبب شده حوادث ترافیکی، حجم بسیار زیادی از مراجعین به بیمارستان‌های استان مرکزی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعین و مجروحین حوادث ترافیکی در بیمارستان‌های استان مرکزی بومی نیستند افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث پیوند اعضاء در استان مرکزی وجود دارد این است که بسیاری از افرادی که شرایط اهداء عضو را در بیمارستان‌های استان دارند مربوط به این استان است و این اتفاق، تصمیم‌گیری برای خانواده‌های آنها را مشکل‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: بخشی از دلایل کم بودن میزان پیوند اعضاء در استان مرکزی نسبت به ضریب کشوری مربوط به مشکلات ساختاری است که می‌بایست در اسرع وقت برطرف شود.

جمالیان بیان کرد: فرهنگ اهدای عضو در استان مرکزی کمرنگ است و باید برنامه‌ها و اقدام‌هایی در جهت ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ در استان صورت پذیرد و برای ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه که یک امر خیرخواهانه محسوب می‌شود، نیازمند همکاری و حمایت تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها به‌خصوص رسانه‌ها و صدا و سیمای استان مرکزی هستیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای اهداء عضو توسط یک خانواده کاری بسیار سخت و تصمیمی بس بزرگ و ایثارگرانه است تصریح کرد: در بخش درمان با توجه به گزارش معاون درمان وزیر بهداشت در اکثر زمینه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار هستیم که امیدواریم در بحث پیوند اعضاء نیز با توجه به حضور رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت و برگزاری دومین دوره آیروس در استان نقاط ضعف را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه از هر اقدامی در راستای فرهنگ‌سازی انجام عمل پیوند عضو در استان استفاده خواهیم کرد، افزود: هدف‌گذاری دانشگاه در سال آتی این است تا موارد پیوند عضو را حداقل به 20 مورد برسانیم و امیدواریم با توجه ویژه به این موضوع و برگزاری این دوره‌های آموزشی برای پزشکان و کادر درمانی دانشگاه که تا به امروز همکاری خوبی را با تیم پیوند عضو استان داشته‌اند، مشکلاتی را که در این زمینه وجود دارد برطرف شود و ما بتوانیم در این بحث جزء استان‌های مطرح در کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما