شناسهٔ خبر: 37861343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروازهای نظارتی مشترک آمریکا و کانادا در آسمان روسیه

آمریکا و کانادا در چارچوب پیمان بین‌المللی «آسمان باز» و در جریان یک مأموریت مشترک در طول پنج روز آینده پروازهای نظارتی را در مسیرهای تعیین شده در آسمان فدراسیون روسیه انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریژکوف" رئیس مرکز ملی کاهش خطرات هسته‌ای وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مأموریت مشترک کانادا و ایالات متحده از تاریخ 27 ژانویه (7 بهمن ماه) الی اول فوریه (12 بهمن ماه) برای انجام پروازهای نظارتی بر فراز خاک فدراسیون روسیه انجام خواهد داد.

وی یادآور شد که این پروازهای مشترک نظارتی در چارچوب اجرای پیمان بین المللی «آسمان باز» از عرشه یک هواپیمای نظارتی-تحقیقاتی کانادایی  «C-13OJ» انجام خواهند داد. در طول پرواز در طی مسیرهای توافق شده، متخصصان روسی نیز در این هواپیما حضور داشته و بر رعایت دقیق پارامترهای پرواز توافق شده و استفاده از تجهیزات مشاهده‌ای که در این توافق نامه پیش بینی شده است نظارت خواهند کرد.

پیمان «آسمان باز» یک معاهده بین‌المللی چندجانبه است که در تاریخ 24 مارس 1992 در هلسینکی توسط نمایندگان 23 کشور عضو سازمان امنیت و همکاری در اروپا به امضاء رسید. هدف از این پیمان کمک به تقویت اعتماد بین کشورها از طریق اجرای سازوکارهای کنترل بر فعالیت‌های نظامی و پیروی از معاهدات کنترل تسلیحات موجود است. در این توافقنامه یک رژیم آسمان آزاد ایجاد شده است تا شرکت کنندگان بتوانند بر فراز قلمرو یکدیگر پرواز کنند. طرفین توافق نامه بیش از 30 کشور جهان هستند. فدراسیون روسیه این پیمان را در تاریخ 26 ماه مه سال 2001 تصویب کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما