شناسهٔ خبر: 37861172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین راه انتقال فرهنگ در جامعه، هنر است

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد موجب شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود، گفت: هنر، مهمترین راه انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی در جامعه محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

خیرالله رحمانی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی رشد که همزمان در ۶ استان کشور برگزار می‌شود، با تاکید بر اینکه در آموزش از ابزار هنر باید بهره گرفته شود، افزود: انتقال مفاهیم در قالب نمایش و فیلم قدرت یادگیری، یاددهی و همچنین تجزیه‌ و تحلیل در دانش‌آموزان را ارتقاء می‌بخشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و استفاده از محتواهای چندرسانه از جمله فیلم و انیمیشن در حوزه آموزشی، اظهار داشت: جشنواره رشد با هدف تنوع در استفاده از رسانه و به منظور تعمیق یادگیری‌ها و ایجاد فضای شاد و نشاط انگیز در مدارس اجرا می‌شود.

رییس ستاد اجرایی جشنواره فیلم رشد استان قزوین، یادآور شد: همچنین انتقال مفاهیم عالی، اندیشه دینی و کرامت انسانی به نسل جوان و ایجاد نشاط علمی و تربیتی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد است که به طور قطع باعث آموزش سبک زندگی دینی به دانش آموزان می‌شود.

رحمانی، از اجرای فیلم رشد در بیش از سه‌ چهارم واحدهای آموزشی استان خبر داد و افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۶ درصد از مدارس قزوین به نمایش فیلم‌های رشد بپردازند.

به گفته این مسوول، استفاده از ظرفیت کلاس‌های هوشمند، سالن‌های نمایش درون و برون‌ سازمانی و امکانات پخش سیار، از راهکارهای افزایش سطح پوشش این جشنواره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در جشنواره رشد ۹۸ فیلم ایرانی و ۴۵ فیلم خارجی، ویژه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته خواهد شد.

چهل و هشتمین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی رشد از ۱۳ تا ۱۸ بهمن ماه جاری و در طول برگزاری جشن‌های ایام‌الله دهه مبارکه فجر همزمان در ۶ استان کشور از جمله قزوین به نمایش گذاشته می‌شود.

نظر شما