شناسهٔ خبر: 37861018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

تأسیس دارالقرآن به نام شهید سردار سپهبد سلیمانی

خبرگزاری صداوسیما

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان از تاسیس دارالقرآن به نام شهید سردار سپهبد سلیمانی در دهه فجر در فردوس خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام سلم آبادی در نشست خبری در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات در ایام الله دهه فجر افزود: اعزام ۶٠٠ مبلغ از قم، مشهد و بیرجند با رویکرد فجر فاطمی به مناطق مرزی استان، برگزاری ۱۳۰ گفتمان دینی، یک میلیون ختم صلوات برای هدیه به شهدای مقاومت، برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی، محافل قرآنی، توزیع پوستر و تمثال شهید سلیمانی در شهر‌ها و روستاها، دیدار با خانواده شهدای حرم و شهدای اهل سنت، همایش بانوان انقلابی، نمایشگاه انقلاب در مدارس طلاب و برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فجر در ده شب در هیئت‌های مذهبی بزرگ از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال است.
سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم از برگزاری ١٣۶ ویژه برنامه شهرستانی و ٢٧ برنامه استانی از سوی این اداره کل در دهه فجر خبر داد و گفت: در این ایام ۳۴۰ طرح نیز با اعتبار ٣١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.
اشرفی همچنین افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاح کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی در قاین، برگزاری شبی با قرآن، برگزاری مسابقات کشوری ورزش زورخانه‌ای کارگران در ١۶ و ١٧ بهمن در حاجی آباد بیرجند، افتتاح طرح احیاء مجدد کارخانه آجر نسوز شهرک صنعتی بیرجند، و گردهمایی اصناف و بازاریان به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.
سرهنگ اسماعیلی جانشین فرمانده سپاه استان هم از تدارک ۲۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر خبر داد و گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا، اجرای سرود‌های انقلابی توسط بسیجیان، نواختن زنگ انقلاب با همکاری آموزش و پرورش در مدارس، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع تبیین نظریه مقاومت با محوریت جوانان، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری همایش نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، اعزام سخنرانان انقلابی به مدارس استان و برگزاری نشست‌های بصیرتی و مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، شرکت در راهپیمایی ٢٢ بهمن و ثبت نام نمادین مبارزه با آمریکا با شعار (من هم قاسم سلیمانی هستم) و (انتقام میگیریم)، از برنامه‌هایی است که در دهه فجر با حضور بسیجیان و مردم برگزار می‌شود.
مسئول سازمان فضای مجازی سراج هم گفت:: بیان دستاورد‌های انقلاب با نگاه امید آفرین در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات، تبیین و گفتمان سازی حول انقلاب و همچنین معرفی خیانت‌ها و کوتاهی‌های رژیم پهلوی نسبت به مردم بویژه در استان، چهار رویکرد اصلی ما در کارگروه فضای مجازی و رسانه، ویژه دهه فجر است.
کسرایی نیا افزود: تولید و انتشار بیش از ١٠٠ پوستر، ١۵ فتو کلیپ، بیش از ۵٠ عکس نوشته، ٣٠ موشن گرافیک و اینفوگرافیک، ٣٠ مورد استوری و بیش از ٢٠ کلیپ و نماهنگ از جمله فعالیت‌های ما ویژه ایام الله دهه فجر خواهد بود.
کسرایی نیا گفت:: در دهه فجر امسال، برخی از کسب و کار‌های اینترنتی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند هم، پای کار می‌آیند و در این مدت محصولات خود را با تخفیف ارائه می‌دهند.
وی همچنین از برگزاری نشست فعالان فضای مجازی با موضوع جریان شناسی رسانه و بازخوانی وقایع انقلاب، ١٠ بهمن در خانه مطبوعات استان خبر داد.

نظر شما