شناسهٔ خبر: 37860713 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غاز‌های خاکستری میهمانان ارزشمند نیشابوری‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و فیروزه گفت: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی و کلونی ها‌ی پرندگان مهاجر در خراسان رضوی سد بار در نیشابور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، محمد مهدی نوربخش رئیس  اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه گفت: در پی اجرای برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی درآبگیر‌های نیشابور و فیروزه، نیرو‌های اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه و مدیر عامل سازمان مردم نهاد زیست محیطی انجمن آوای طبیعت نیشابور اقدام به برگزاری برنامه سرشماری پرندگان زمستان گذران در حوزه سد بار نمودند.
 
او تصریح کرد: در این بررسی میدانی و عملیات سرشماری گونه‌های از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله غاز خاکستری،چنگر،اردک سر سبز، اگرت سفید، گیلار، خوتکا، پاشلک بزرگ، آبچیلک تک زی، باکلان سیاه، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، خوتکا، اردک سرحنایی مشاهده و شمارش گردید. سنقر تالابی، سارگپه، کبوتر چاهی، سنقر سفید و جمعیت بسیار زیادی از کلاغ سیاه از پرندگان مشاهده شده در اطراف دریاچه سد بار بودند.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه گفت: غاز خاکستری از گونه‌های زمستان گذران در برخی مناطق نیشابور است که در مناطق تالابی و سواحل دریاچه‌ها و اراضی باتلاقی به سر برده و از پرندگان مهاجری است که توجه جدی برای حفاظت از زیستگاه آن ضروری است.

نوربخش افزود: با توجه به پایان فصل شکار مجاز پرندگان خشک زی و آبزی از عموم مردم خواستارم هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش نمایند.

انتهای پیام// ر. ح

نظر شما